Pre-restauratie Charleston 1985

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Pre-restauratie Charleston 1985

Bericht door Erasmo » zo 5 jul, 2009 19:54

Afbeelding

Hallo allemaal en welkom in mijn restauratietopic.

Alhoewel, restauratie... Mijn eendje is zo slecht nog niet en dat wil ik ook zo houden. Ik zit namelijk bij de Koninklijke Marine en dat houdt in dat ze 5 dagen per week aan zee staat, wat natuurlijk een ramp is op roestgebied.

Omdat voor te zijn wil ik preventief al wat maatregelen nemen, en omdat het een grote operatie gaat worden leek me het wel een topic waardig.

Wat staat er allemaal in de planning?
Over een tijdje vertrek ik voor 5 maanden en ik wil in die tijd m'n eend onder handen laten nemen, oa.

- chassiswissel
- lassen en verzinken
- algehele opknapbeurt
- misschien een motorwissel(ligt aan de mogelijkheden en het budget)

Dit allemaal zodat ik de eend de komende jaren als dagelijkse auto kan gebruiken.

Is ze dan zo slecht?
Tot nu toe valt het mee, het chassis ziet er nog redelijk goed uit, er zitten wel flink wat plekken op de koets maar geen dragende delen.

Ok klinkt goed, hoe staat het er nu mee?
Ik ben nu op zoek naar een bedrijf wat zich erop wil werpen.

En wat gaat dat dan wel niet allemaal kosten?
Goede vraag, ik zat zelf tussen de €5000/10000 te denken, afhankelijk of en wat voor motorswap er komt.

Dat was het voor deze startpost, heb je nog opmerkingen of vragen? Schroom niet om ze hier te posten of een pm te sturen :)

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » zo 5 jul, 2009 19:58

Opmerkingen? Mooie charleston!

Had je niet beter direct een verzinkte eend kunnen kopen? ;)

In ieder geval veel succes met het preventief "restaureren"!

Als je nog een garage zoekt, met het vele verzinken denk ik dat er maar één aan je verwachtingen voldoet. Ik zal maar geen namen noemen. (tenminste, ik maak op uit je verhaal dat je de koets ook wilt laten verzinken)

Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Erasmo » zo 5 jul, 2009 20:21

Rossero schreef:Opmerkingen? Mooie charleston!

Had je niet beter direct een verzinkte eend kunnen kopen? ;)

In ieder geval veel succes met het preventief "restaureren"!

Als je nog een garage zoekt, met het vele verzinken denk ik dat er maar één aan je verwachtingen voldoet. Ik zal maar geen namen noemen. (tenminste, ik maak op uit je verhaal dat je de koets ook wilt laten verzinken)
Dat zwarte kleurtje gaat er weer af hoor, hij wordt weer grijszwart zoals hij eerst was.

Tsjah ik wist eigenlijk niks van eenden toen ik hem kocht :P

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 5 jul, 2009 20:21

Ik denk dat deze garage wel bekend is bij de topicstarter gezien zijn profiel. ;-)
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Erasmo » zo 5 jul, 2009 20:32

Tsjah het blijft een nichemarkt, eendjes verzinken :wink:

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » zo 5 jul, 2009 20:36

Hou er wel rekening mee dat als je hem laat verzinken er echt kilo's plamuur op moeten voordat je hem weer strak kunt lakken. Ik zou er nog eens over nadenken of je hem owel wilt laten verzinken ofwel wilt laten spuiten.

Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Erasmo » zo 5 jul, 2009 20:44

Rossero schreef:Hou er wel rekening mee dat als je hem laat verzinken er echt kilo's plamuur op moeten voordat je hem weer strak kunt lakken. Ik zou er nog eens over nadenken of je hem owel wilt laten verzinken ofwel wilt laten spuiten.
Ik vrees dat ik weinig keus heb, hij staat straks 5 dagen per week letterlijk op 50 meter van de zee af. Dan doe ik het liever in één keer goed, ook als dat betekend dat er stevig geplamuurd moet worden.

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 5 jul, 2009 22:28

Wat is er mis met een goede laklaag dan???
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

siemen
Las Expert
Las Expert
Contacteer:

Bericht door siemen » zo 5 jul, 2009 23:00

grappige is dat ik vorige week een eend heb gezien die ook altijd bij de zee staat, echter deze eigenaar deed er niks aan de orgineele lak was zeer dof zo dof zelfs als je met je vinger er overheen ging had je blauwe vingers!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

SamClukkers
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door SamClukkers » zo 5 jul, 2009 23:11

Erasmo schreef:Dan doe ik het liever in één keer goed, ook als dat betekend dat er stevig geplamuurd moet worden.
Het deel voor de komma past niet bij het deel na de komma. Laat alles zandstralen, lassen, zorg voor perfect spuitwerk en laat je auto behandelen in een Dinitrol-centrum. :wink:

Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Erasmo » zo 5 jul, 2009 23:27

SamClukkers schreef:
Erasmo schreef:Dan doe ik het liever in één keer goed, ook als dat betekend dat er stevig geplamuurd moet worden.
Het deel voor de komma past niet bij het deel na de komma. Laat alles zandstralen, lassen, zorg voor perfect spuitwerk en laat je auto behandelen in een Dinitrol-centrum. :wink:
En toch heb ik vorige week een verzonken eend gezien die goed in de lak staat, hoe kan dat dan?

Ik wil hem echt verzonken hebben, ik heb hier op de haven al meerdere klassiekers gewoonweg per week slechter zien worden.

SamClukkers
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door SamClukkers » ma 6 jul, 2009 01:12

Erasmo schreef:En toch heb ik vorige week een verzonken eend gezien die goed in de lak staat, hoe kan dat dan?
Ik heb nergens beweerd dat zo'n ding niet strak in de lak kan staan. Succes met plamuren. :wink: Optie nummer twee: je wil hem natuurlijk nooit missen, maar wat dacht je van een klein en goedkoop onding voor in 't zout en de 2cv voor tijdens 't weekend?

siemen
Las Expert
Las Expert
Contacteer:

Bericht door siemen » ma 6 jul, 2009 12:41

het valt wel wat mee
je hoeft alleen je parafans te plamuren en de scherpe pukkels er af vijlen.
goed in de vulprimer en goed schuren
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Erasmo » vr 10 jul, 2009 12:50

SamClukkers schreef:
Erasmo schreef:En toch heb ik vorige week een verzonken eend gezien die goed in de lak staat, hoe kan dat dan?
Ik heb nergens beweerd dat zo'n ding niet strak in de lak kan staan. Succes met plamuren. :wink: Optie nummer twee: je wil hem natuurlijk nooit missen, maar wat dacht je van een klein en goedkoop onding voor in 't zout en de 2cv voor tijdens 't weekend?
Ik wil hem inderdaad niet missen :wink: Bovendien rijd ik doordeweeks behoorlijk wat km's en dan is eend niet de duurste :P

Ik wou eigenlijk vandaag naar de eendenboer gaan maar dat kan bij nader inzien ook wel een dagje wachten :P

Afbeelding

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » vr 10 jul, 2009 13:55

Erasmo schreef:
SamClukkers schreef:
Ik wil hem inderdaad niet missen :wink: Bovendien rijd ik doordeweeks behoorlijk wat km's en dan is eend niet de duurste :P
als je er voor 5 a 10 duizend aan verspijkert hebt? mwoah, ik weet goedkopere bakkies om te rijden hoor.

chassis zou ik misschien later doen als ie nu nog goed is. is een klusje van nix. idem voor motor. misschien in de tussentijd een motortje reviseren voor het moment dat ie echt slecht begint te worden.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Plaats reactie