Motor hapert klein beetje en verbruikt meer benzine ( lijkt)
-
- Regelmatige poster
Motor hapert klein beetje en verbruikt meer benzine ( lijkt)
Bij mijn laatste rit naar Rotterdan had ik het idee dat de motor een klein beetje begon te haperen. Dat had hij daarvoor nooit.
Beetje alsof er heel veel tegenwind was, en als hij in zijn 3 was, en ik constant 70 moest rijden door file was het helemaal een hobbelend paard! Met iets meer gas ging wel beter, maar het haperen, inhouden bleef wel.
Zijn dat dan de kleppen? Moeten die weer gesteld? Dat is 3 maanden geleden nog gedaan.
Als ik vol gas reed was het wel het beste. Maar mijn tank was wel heel snel leeg! Hij verbruikt zeker een hele hoop meer als je vol gas rijdt?!
Beetje alsof er heel veel tegenwind was, en als hij in zijn 3 was, en ik constant 70 moest rijden door file was het helemaal een hobbelend paard! Met iets meer gas ging wel beter, maar het haperen, inhouden bleef wel.
Zijn dat dan de kleppen? Moeten die weer gesteld? Dat is 3 maanden geleden nog gedaan.
Als ik vol gas reed was het wel het beste. Maar mijn tank was wel heel snel leeg! Hij verbruikt zeker een hele hoop meer als je vol gas rijdt?!
-
- Regelmatige poster
-
- Regelmatige poster
- Gerard2cv
- Super eendkenner
Hallo Waggel.Ik denk dat je hiermee het punt juist raakt.Punten net vernieuwd,en afgesteld op 0,40mm.Nu heeft hij een tijdje gereden en is het nokje van de punten iets gesleten en staan de punten iets te nauw
en wordt de stoom door de bobine te veel en wordt hij te warm en gaat hij stotteren.Als je de punten op 0,45mm zet kan hij iets slijten en ben je van het probleem af.Veel plezier met je eend.
en wordt de stoom door de bobine te veel en wordt hij te warm en gaat hij stotteren.Als je de punten op 0,45mm zet kan hij iets slijten en ben je van het probleem af.Veel plezier met je eend.

-
- Regelmatige poster
-
- Veelvuldig poster
Als het inderdaad de puntjes zijn (maar dat moet nog vastgesteld worden) dan lost een electronische ontsteking het probleem op. Als je de electronische ontsteking er in gaat zetten, meet dan eerst de afstand tussen het contact (2 maal meten, de tweede keer na een slag van de nokkenas). Als de puntjes inderdaad niet goed stonden dan is het probleem verholpen met de electronische ontsteking. Als de puntjes gewoon goed stonden en de condensator is goed, dan zit het probleem ergens anders.