Nabrandende las
Nabrandende las
Nu heb ik een probleem. Ik ben nieuw plaatwerk in mijn auto aan het lassen en omdat ik het er mooi uit wil laten zien las ik de kopse kanten van het metaal op elkaar. Nu lukt het uiteraard nooit om alles op de millimeter pas te krijgen dus soms zit er wat meer ruimte tussen het metaal (een mm of twee) en dan komt er zuurstof van achteren bij de las en gaat hij dus branden en wordt poreus. Wat kan ik hier aan doen?
-
- Veelvuldig poster
Ik hoor het gas uit mijn lastoorts komen, en nergens anders sist het. Verder las ik helaas niet in een garage, dat zal wel het grootste probleem zijn, maar ik heb geen beschikking over een garage. De las is op plekken waar het metaal dicht genoeg bij elkaar is wel mooi geworden zonder dat hij poreus is geworden of nabrandde.
-
- Belgisch Meester Lasser
- Contacteer:
moest je kunnen een stuk plastiek of zo over zwieren beetje een tentje bouwen .
indeed gas debiet niet te hoog ,stekend lassen ,koper plaat of dergelijke achter klemmen bij te lassen materiaal met een opening als deze te groot is.
van L en R telkens een puntje en wachten tot het rood van je speet(hechting) weg is tot je ,je overbrugging dicht hebt .
en dan kan je er op verder bouwen.
en géén hout ruikt lekker maar word niks
indeed gas debiet niet te hoog ,stekend lassen ,koper plaat of dergelijke achter klemmen bij te lassen materiaal met een opening als deze te groot is.
van L en R telkens een puntje en wachten tot het rood van je speet(hechting) weg is tot je ,je overbrugging dicht hebt .
en dan kan je er op verder bouwen.
en géén hout ruikt lekker maar word niks

Laatst gewijzigd door joe_catchou op di 11 aug, 2009 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
see you when you see me