plankgas
plankgas
hey, ik ga binnenkort op reis met mijn 2cv6 spécial van '88 naar frankrijk! Als ik dan op de autosnelweg dan ga rijden, is het dan wel goed voor men eendje om de hele tijd plankgas te geven? ik heb ze dan rond 120...
grtz
grtz
Ik ga ook binnenkort voor de 4 keer naar Frankrijk, eerste 3 keer gemiddeld 6.000 km plankgas fransen gepest. Dat was 10 jaar geleden.
Ben een keer van Perpignan naar huis gereden alleen gestopt om te tanken uiteraard en 1 keer wat langer om te eten, verder met een tegel op het pendaal=voluit.
Gaat prima, motortje is er voor gebouwd om toeren te maken.
Ben een keer van Perpignan naar huis gereden alleen gestopt om te tanken uiteraard en 1 keer wat langer om te eten, verder met een tegel op het pendaal=voluit.
Gaat prima, motortje is er voor gebouwd om toeren te maken.
EEND 2CV6 special 1982
VOLVO 245 1982
Solex 1968
VOLVO 245 1982
Solex 1968
-
- Heavy user
- echte eendrijder
- Regelmatige poster
Ja dat dacht ik ook, toen ik met de eend naar Zuid Frankrijk ging.dyane_maniac schreef:en een klein beetje opletten als je heuvel af gaat en zodoende echt belachelijk veel toeren zou maken maar een 120-130 op de teller is goed te doen
Toen ik op plaats van bestemming was, was mijn complete motor aan diggelen. Moest worden afgeleept met de depannage.
Later bleek dat de krukas etc. finaal door midden was.
Ik zal gewoon met een gangetje van 100km/h op vakantie gaan.

Idd gewoon de tijd nemen en niet willen racen.
Nergens voor nodig,onzin
Op vakantie ga je voor je rust, bovendien( veel vals plat in frankrijk)
dus dan kom je zowieso niet harder.
Ben naar Narbonne gereden vanuit Amsterdam in een keer!(alleen over snelwegen)
dus kan weten waar ik over praat!
Halen heen en terug zal je eendje het zeker
maar gewoon lekker op je gemak doen.
Nergens voor nodig,onzin

Op vakantie ga je voor je rust, bovendien( veel vals plat in frankrijk)
dus dan kom je zowieso niet harder.
Ben naar Narbonne gereden vanuit Amsterdam in een keer!(alleen over snelwegen)
dus kan weten waar ik over praat!
Halen heen en terug zal je eendje het zeker

-
- Heavy user
ik bedoel heuvel af een 120-130, maar zelfs even goed, ik rij eigenlijk altijd net geen plankgas en das mij bij een 120 op de teller. dit moet gewoon goed gaan als je af en toe stopt om je zelf en de auto een pause te gunnen. gebroken krukas is gewoon domme pech. dat had je met 100 km/h ook gebeurd. misschien een 1000km later. grote kans dat die krukas stuk is gegaan doo pingelen (misschien al van de vorige eigenaar) of door ouderdom.echte eendrijder schreef:Ja dat dacht ik ook, toen ik met de eend naar Zuid Frankrijk ging.dyane_maniac schreef:en een klein beetje opletten als je heuvel af gaat en zodoende echt belachelijk veel toeren zou maken maar een 120-130 op de teller is goed te doen
Toen ik op plaats van bestemming was, was mijn complete motor aan diggelen. Moest worden afgeleept met de depannage.
Later bleek dat de krukas etc. finaal door midden was.
Ik zal gewoon met een gangetje van 100km/h op vakantie gaan.
Ik heb m'n lesje geleerd.
edit: uiteraard moet een ieder rijden waar ie zich prettig bij voelt, maar ik bedoel alleen dat het ansich prima kan
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
Een eend is ontworpen om plankgas mee te rijden wordt weleens gezegd. De jongste eend is nu ook alweer 19 jaar oud en de meeste nog ouder. Dus wat respect voor de techniek kan geen kwaad.
Zoals gezegd, heuvel af het blok niet over z'n toeren jagen. En zorgen dat alles netjes onderhouden is.
Ik heb hier een kapot blok (drijfstang gebroken) staan. Oliekoeler zat helemaal dicht met vuil. Dus de oliekoeler moet je gewoon ff checken en indien nodig schoonmaken.
Zoals gezegd, heuvel af het blok niet over z'n toeren jagen. En zorgen dat alles netjes onderhouden is.
Ik heb hier een kapot blok (drijfstang gebroken) staan. Oliekoeler zat helemaal dicht met vuil. Dus de oliekoeler moet je gewoon ff checken en indien nodig schoonmaken.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987