Aluminium chassis
Aluminium chassis
Heeft iemand meer informatie over dit chassis?
Hij stond afgelopen voorjaar op de citromobile, ik ben wel erg benieuwd of dit ook echt op de markt gaat komen.
Hij stond afgelopen voorjaar op de citromobile, ik ben wel erg benieuwd of dit ook echt op de markt gaat komen.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
tuurlijk, als je goed boxframe maakt kun je alles stevig maken, heb het er nog een tijdje over gehad met Mark van Boekel (mehariche) daar stond het ding, had nog meer mooie dingen van alu liggen (draagarmen? en asbuis!!) maar dit was allemaal gemaakt door iemand met teveel tijd was sprake van dat er misschien wel iets van een kleine serie van gemaakt ging worden, maar heb er nooit meer iets van gehoord, bel of mail Mark anders ff, die weet er vast meer van.
en nog een 'dingetje' goedkeuring??? lijkt me lastig, valt ook wel op alu chassis.
greetzzzzzzzzzzzzzzz
Rusty
en nog een 'dingetje' goedkeuring??? lijkt me lastig, valt ook wel op alu chassis.
greetzzzzzzzzzzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Waarom zou het een probleem moeten opleveren? Motorfietsframes worden er ook van gemaakt en niet voor niets, enorme stijfheid en licht van gewicht. Maar vergis je niet, orgineel chassis (zonder assen en dergelijke) til je alleen ook op.
Als je gewicht wilt besparen dan moet je denken aann de asbuisen, draagarmen en fussees, versnellingsbak en motorblok, oh en het glas. Verders is een eend helemaal niet zwaar.
En laten we wel bedenken dat de orginele ook bedoeldt was om van alu, magnesium en nog meer (tegenwoordig) exotische materialen gebouwd te worden met een gewicht van 385 kg.
Als je gewicht wilt besparen dan moet je denken aann de asbuisen, draagarmen en fussees, versnellingsbak en motorblok, oh en het glas. Verders is een eend helemaal niet zwaar.
En laten we wel bedenken dat de orginele ook bedoeldt was om van alu, magnesium en nog meer (tegenwoordig) exotische materialen gebouwd te worden met een gewicht van 385 kg.
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Het chassis wat je in je handen had, was een voorproductie en nog niet klaar voor montage onder een eend. Dit chassis ligt nu ergens in Belgie. Wat de verdere plannen ermee zijn en of hij ook daadwerkelijk ooit op de markt zal komen zou ik niet durven zeggen.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
jup chassis ligt hier in de garage (van een vriend eendeboer).
deze zou gebouwd worden voor een 2cv buggy achtig iets om in de dessert mee te gaan spelen .
dit vanuit de zelfde organisator van de touareg trail , maar dan de libie raid .
ben zelf ook benieuwd wat het gaat worden ?
volgens verluid zou de bouwer een complete eend willen bouwen uit alu .
dus ook body work als ik het goed begrepen had .
deze zou gebouwd worden voor een 2cv buggy achtig iets om in de dessert mee te gaan spelen .
dit vanuit de zelfde organisator van de touareg trail , maar dan de libie raid .
ben zelf ook benieuwd wat het gaat worden ?
volgens verluid zou de bouwer een complete eend willen bouwen uit alu .
dus ook body work als ik het goed begrepen had .
see you when you see me
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
de chef eendeboer wil hem niet voor de (trouwens naar horen zeggens laatste) touareg trial gebruiken .
maar wel voor het andere onderdeel vermoed dat dit wel nog blijft door gaan en dat is
http://www.touareg-trail.be/
zie bovenstaande de libie trail.
zelf heeft hij dit chassis NIET gemaakt dit is ergens in nl. gebouwd en die persoon zou een complete gewone eend bouwen dacht ik .
hij mag dit doen na zijn uren en in zijn vrije tijd .
maar wel voor het andere onderdeel vermoed dat dit wel nog blijft door gaan en dat is
http://www.touareg-trail.be/
zie bovenstaande de libie trail.
zelf heeft hij dit chassis NIET gemaakt dit is ergens in nl. gebouwd en die persoon zou een complete gewone eend bouwen dacht ik .
hij mag dit doen na zijn uren en in zijn vrije tijd .
see you when you see me
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Gewoon anodiseren, dan heb je daar geen last van. De koets zelf zit niet in direct contact met het chassis, want daar zit chassisband tussen. En op zich valt de combi ferro en alu erg mee, het wordt pas echt spannend als je rvs gebruikt met alu. En dan nog kun je de reactie erg goed indammen met de juiste voorzorgsmaatregelen.
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
Ze zijn wel creatief met aluminium daar:Rossero schreef:http://link.marktplaats.nl/314433201
Is dit misschien waarvoor het chassis gebruikt is?
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 3Fxref%3D1