Pagina 1 van 2
Aluminium chassis
Geplaatst: wo 26 aug, 2009 09:16
door Rossero
Heeft iemand meer informatie over dit chassis?
Hij stond afgelopen voorjaar op de citromobile, ik ben wel erg benieuwd of dit ook echt op de markt gaat komen.
Geplaatst: wo 26 aug, 2009 09:19
door Willem2
Ziet er goed uit! Enig idee wat het weegt?
Geplaatst: wo 26 aug, 2009 09:25
door Rossero
Ik heb hem in mijn handen gehad. Je kon hem met één hand makkelijk van de grond tillen. Ik heb nooit een echt chassis in handen gehad, maar ik denk dat dat een hele klus is
Geplaatst: wo 26 aug, 2009 09:27
door neend
Maar is een alu chassis net zo stevig als een "normaal" chassis dan ?
Geplaatst: wo 26 aug, 2009 10:31
door rusty
tuurlijk, als je goed boxframe maakt kun je alles stevig maken, heb het er nog een tijdje over gehad met Mark van Boekel (mehariche) daar stond het ding, had nog meer mooie dingen van alu liggen (draagarmen? en asbuis!!) maar dit was allemaal gemaakt door iemand met teveel tijd
was sprake van dat er misschien wel iets van een kleine serie van gemaakt ging worden, maar heb er nooit meer iets van gehoord, bel of mail Mark anders ff, die weet er vast meer van.
en nog een 'dingetje' goedkeuring??? lijkt me lastig, valt ook wel op alu chassis.
greetzzzzzzzzzzzzzzz
Rusty
Geplaatst: wo 26 aug, 2009 10:44
door backfire
Waarom zou het een probleem moeten opleveren? Motorfietsframes worden er ook van gemaakt en niet voor niets, enorme stijfheid en licht van gewicht. Maar vergis je niet, orgineel chassis (zonder assen en dergelijke) til je alleen ook op.
Als je gewicht wilt besparen dan moet je denken aann de asbuisen, draagarmen en fussees, versnellingsbak en motorblok, oh en het glas. Verders is een eend helemaal niet zwaar.
En laten we wel bedenken dat de orginele ook bedoeldt was om van alu, magnesium en nog meer (tegenwoordig) exotische materialen gebouwd te worden met een gewicht van 385 kg.
Geplaatst: wo 26 aug, 2009 16:55
door Punky
Het chassis wat je in je handen had, was een voorproductie en nog niet klaar voor montage onder een eend. Dit chassis ligt nu ergens in Belgie. Wat de verdere plannen ermee zijn en of hij ook daadwerkelijk ooit op de markt zal komen zou ik niet durven zeggen.
Geplaatst: wo 26 aug, 2009 22:34
door joe_catchou
jup chassis ligt hier in de garage (van een vriend eendeboer).
deze zou gebouwd worden voor een 2cv buggy achtig iets om in de dessert mee te gaan spelen .
dit vanuit de zelfde organisator van de touareg trail , maar dan de libie raid .
ben zelf ook benieuwd wat het gaat worden ?
volgens verluid zou de bouwer een complete eend willen bouwen uit alu .
dus ook body work als ik het goed begrepen had .
Geplaatst: wo 26 aug, 2009 23:13
door Peter v G
@ Joe
Ook ik had begrepen dat een mechacien die met de Touarq Trail dit chassis en draagarmen heeft gebouwd. En dat hij ermee de TT zou rijden? Maar dan mag hij wel opschieten, 11 september is de keuring.
Geplaatst: wo 26 aug, 2009 23:19
door joe_catchou
de chef eendeboer wil hem niet voor de (trouwens naar horen zeggens laatste) touareg trial gebruiken .
maar wel voor het andere onderdeel vermoed dat dit wel nog blijft door gaan en dat is
http://www.touareg-trail.be/
zie bovenstaande de libie trail.
zelf heeft hij dit chassis NIET gemaakt dit is ergens in nl. gebouwd en die persoon zou een complete gewone eend bouwen dacht ik .
hij mag dit doen na zijn uren en in zijn vrije tijd .
Geplaatst: vr 28 aug, 2009 22:44
door Hanzzl69
Hmm, een alu chassis geeft problemen met de stalen koets, draagarmen, enz. Waar die elkaar raken gaat het roesten. Lijkt me niet bevorderlijk voor de stevigheid op langere termijn.
Geplaatst: za 29 aug, 2009 10:10
door backfire
Gewoon anodiseren, dan heb je daar geen last van. De koets zelf zit niet in direct contact met het chassis, want daar zit chassisband tussen. En op zich valt de combi ferro en alu erg mee, het wordt pas echt spannend als je rvs gebruikt met alu. En dan nog kun je de reactie erg goed indammen met de juiste voorzorgsmaatregelen.
Geplaatst: za 23 jan, 2010 00:00
door Rossero
http://link.marktplaats.nl/314433201
Is dit misschien waarvoor het chassis gebruikt is?
Geplaatst: za 23 jan, 2010 00:20
door joe_catchou
dit lijkt me al een andere.
wat hier in Antwerpen ligt is het chassis van boven aan .
en hier word een buggy achtig iets op gebouwd dus geen water ding .
dit om nog steeds in de zand bak te gaan spelen .
Geplaatst: zo 24 jan, 2010 14:05
door Erasmo