daklast?
-
- Veelvuldig poster
daklast?
ik moet houten palen vervoeren van 6 meter lang, gewicht schat ik op zo'n 50 kilo per stuk. dit wil ik doen met behulp van twee dwarsbalken op de koets. hoeveel palen zouden jullie er tegelijk opbinden?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Veelvuldig poster
klinkt naar spoorbielzen...
Ik heb daar ooit een aantal van vervoerd door de achterbank en de rechtervoorstoel te verwijderen. schuif je er zo 3 in tot onder het dashboard. Lijkt me handiger en veiliger. Je moet nl voorkomen dat je voorligger bij een rem manouvre gespietst wordt
Ik heb daar ooit een aantal van vervoerd door de achterbank en de rechtervoorstoel te verwijderen. schuif je er zo 3 in tot onder het dashboard. Lijkt me handiger en veiliger. Je moet nl voorkomen dat je voorligger bij een rem manouvre gespietst wordt

2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
- inmijneendje
- Moderator
- Contacteer:
Re: daklast?
Bij moderne auto's met een vast dak is de max. daklast tussen de 50 kg en 75 kg. Dus ik zou er eigenlijk geen balken van 50 kg op vervoeren maar als je niet anders kan dan 1 per keer.supercees schreef:ik moet houten palen vervoeren van 6 meter lang, gewicht schat ik op zo'n 50 kilo per stuk. dit wil ik doen met behulp van twee dwarsbalken op de koets. hoeveel palen zouden jullie er tegelijk opbinden?
-
- Veelvuldig poster
zoiets zal het wel worden, maar een grote aanhanger waar die palen op passen zal al best zwaar zijn van zichzelf.Ramon schreef:aanhanger??
ik ga gewoon maar eens 1 paal erop leggen, kijken wat er gebeurt. het gaat om 15 palen, ze liggen op m'n werk en gaan naar m'n huis. dan heb ik na drie weken alles thuis liggen. ik moet toch wachten tot het plan van minister cramer om vergunningvrij tot 50 vierkante meter schuur te bouwen definitief is, dus tijd zat...
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break