vreemd geluid versnellingsbak
-
- Beginner
vreemd geluid versnellingsbak
Beste mensen,
Net terug vanuit Spanje in mijn Acadiane. Op de terugweg in de buurt van Lyon, ineens af en toe een heel vreemd geluid uit het versnellingsbak. Het klinkt alsof er iets is afgebroken in de bak, heel raar geluid, niet constant maar vooral merkbaar in zijn eerste drie versnellingen. 4 gaat prima.
Olie in bak is een maand geleden vervangen. Onderweg op een aire gestopt en vastgesteld dat er voldoende olie in de bak zit. Koppeling is ook vrij nieuw.
Uiteindelijk wel Rotterdam gehaald, maar leuk is anders.
Weet iemand iemand soms raad?
Heel graag en alvast bedankt
Martin
Net terug vanuit Spanje in mijn Acadiane. Op de terugweg in de buurt van Lyon, ineens af en toe een heel vreemd geluid uit het versnellingsbak. Het klinkt alsof er iets is afgebroken in de bak, heel raar geluid, niet constant maar vooral merkbaar in zijn eerste drie versnellingen. 4 gaat prima.
Olie in bak is een maand geleden vervangen. Onderweg op een aire gestopt en vastgesteld dat er voldoende olie in de bak zit. Koppeling is ook vrij nieuw.
Uiteindelijk wel Rotterdam gehaald, maar leuk is anders.
Weet iemand iemand soms raad?
Heel graag en alvast bedankt
Martin
-
- Beginner
Gracias muchachos -- de bak zal er dus gewoon uit moeten? Heb geen idee of de bak al ooit is gereviseerd, heb de auto nu knap een jaar.
(127 000 km op de klok -- motor is wel ongeveer 30 000 km geleden gereviseerd.)
Nog een laatste vraag: zou je de door de bovenste plaat van de versnellingsbak te verwijderen wellicht iets kunnen zien? Ik bedoel als er iets afgebroken is of zo? En dan nog een allerlaatste vraag: als ik de bak zou vervangen, moet de nieuwe bak per se ook van een Acadiane zijn, of kun je er ook een bak van een 2cv 6 aan monteren? Uw aller reacties worden zeer gewaardeerd! M
(127 000 km op de klok -- motor is wel ongeveer 30 000 km geleden gereviseerd.)
Nog een laatste vraag: zou je de door de bovenste plaat van de versnellingsbak te verwijderen wellicht iets kunnen zien? Ik bedoel als er iets afgebroken is of zo? En dan nog een allerlaatste vraag: als ik de bak zou vervangen, moet de nieuwe bak per se ook van een Acadiane zijn, of kun je er ook een bak van een 2cv 6 aan monteren? Uw aller reacties worden zeer gewaardeerd! M
-
- Veelvuldig poster
je het kans dat je wat wat ziet als je de bovendeksel erafhaald, maar waarschijnlijk niet, dan zitten de schakelstangen in de weg om echt wat te kunnen zien. je zou ook de olie af kunnen laten en kijken of er ijzervijlsel/stukjes aan de magneet van de aftapplug zitten, zo ja, andere bak erin.
eendenbak (met schijfremmen) kan er zo in, is alleen wel een kortere overbrenging, maar voor een ACA kan dat eigenlijk geen kwaad, die heeft het toch al moeilijk met wind tegen.
greetzzzzzzzzzzzzzzzz
eendenbak (met schijfremmen) kan er zo in, is alleen wel een kortere overbrenging, maar voor een ACA kan dat eigenlijk geen kwaad, die heeft het toch al moeilijk met wind tegen.
greetzzzzzzzzzzzzzzzz
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Beginner