Pagina 1 van 4

Verstelbare sproeier vraagje

Geplaatst: zo 6 sep, 2009 14:54
door CitRoel
In de plaats van welke sproeier komt ie eigenlijk?Heb ik er ook wat aan of is zo'n sproeier alleen nuttig als je op E85 gaat rijden?Waar haal je ze vandaan?

Geplaatst: zo 6 sep, 2009 19:20
door Ramon
primair, dus de sproeier voor de kijkers rechts en voor jou als je in de auto zit links, die kleine waar je eerst dat boutje met kop 12 moet losdraaien dan kan je er bij met electro schroevendraaier!

succes

ramon

Geplaatst: ma 7 sep, 2009 09:59
door CitRoel
Oké, dat lijkt mij ook wel wat.Ik heb er al een stuk of 4 ingehad nu heb ik 120 in maar heb het idee dat ie nu net wat te rijk is met 115 zit er een dipje tussen de 1ste en 2de trap waardoor ie op het randje 2de trap niet lekker rijd.Ik ga zo'n verstelbare op de kop tikken en toch eens naar een vermogenstestdag.Waar haal ik zo'n sproeier?Gewone eendenboer? Komt ie trouwens met de verstelling buiten de carburateur?

Geplaatst: di 8 sep, 2009 08:02
door Ramon
zou het niet doen! je vlotter komt niet goed uit! alleen doen als je op ethanol wil rijden! maaruh gewoon naar rollerbank dag daarna is het goed, ff over dat dipje! werkt je acceleratie pomp goed wat ook werkt is bijde sproeiers gelijke maat dus bijvoorbeeld primaire 110 en secundair ook 110

succes

Geplaatst: di 8 sep, 2009 09:36
door CitRoel
Ja dat is wel een nadeel, en ik ben voorlopig niet van plan om van benzine af te stappen.Het seizoen zit er nu toch bijna op, ik ga aankomend voorjaar kijken dat ik op de testbank kom.Bedankt voor de info!

Geplaatst: do 10 sep, 2009 13:43
door Martijn, Arnhem
Sluit maar even aan bij dit topic.

Wie weet hoe je je vlotterhoogte moet instellen bij montage van de verstelbare sproeier.

Als ik de vlotter in het primaire deel niet wil laten rusten op de sproeier zit ik al snel op een hoogte van 13 i.p.v. 18. Kun je de ene vlotter op 13 zetten en die in de secundaire kamer gewoon op 18.

Geplaatst: do 10 sep, 2009 13:59
door Ramon
met een soldeerbout een stukje uit je vlotter halen! en weer dicht smelten

Geplaatst: do 10 sep, 2009 14:43
door dyane_maniac
ik heb er veel geproiegel mee gehad, je moet de ene vlotter iets meer naar het scharnierpunt krijgen. je kan het testen door een stuk benzine slang er op te zetten en dan te blazen om te zien of de vlotternaald open/dicht gaat. ik heb na een avond klooien maar een carb deksel stuk gezaagd om te kunnen zien waar de vlotter op vastloopt, maar kom er niet aqchter en heb geen zin in gezeur. ik ga mn sproeiers gewoon opboren en dus permanent op e85 rijden. ben alleen nog steeds op zoek naar sproeierboortjes....

Geplaatst: do 10 sep, 2009 14:47
door Ramon
geef je sproeiers maar boor ik ze wel voor je op!!!

Geplaatst: do 10 sep, 2009 14:48
door Ramon
kan ik gelijk kijken of dat werkt bij jou haha

Geplaatst: do 10 sep, 2009 15:42
door dyane_maniac
heb jij een setje? dan kom ik graag een keer bij je langs! ik zal eerdaags eens al mn oude carbs openschroeven en die ontdoen van de sproeiers.

Geplaatst: do 10 sep, 2009 16:03
door Martijn, Arnhem
Ramon schreef:met een soldeerbout een stukje uit je vlotter halen! en weer dicht smelten
Begrijp ik dat je de vlotterhoogte gewoon op 18 laat staan en doordat ie korter is dan net vóór de sproeier omlaag kan ?

Maarrrr ehhh...is dit iets uit de praktijk of bedenk je dat nu. Met andere woorden, weet je of het werkt ? Als het werkt is het wel een leuke oplossing.

Geplaatst: do 10 sep, 2009 16:23
door dyane_maniac
lijkt me lastig worden. vlotter is hol van binnen. in theorie moet het lukken. maar tussen theorie en praktijk....

Geplaatst: do 10 sep, 2009 17:55
door André Post
Ben ik mee bezig geweest, maar het materiaal is echt vreselijk dun.
Misschien met een precies geregelde temperatuur zodat het niet smelt maar alleen zacht word.

Geplaatst: do 10 sep, 2009 18:48
door dyane_maniac
ramon: tot hoe ver gaan jouw sproeier boortjes? ik heb eigenlijk ca 150 nodig (en kleiner, maar die zul je wel hebben)

douwe