Wind achterbank
Wind achterbank
Nu er vaker iemand achterin zit, m'n vriendin gaat achterin omdat m'n dochtertje voor in de gordel zit, wil ik kijken of ik iets kan veranderen aan de hoeveelheid wind als je met het dak helemaal open rijd.Ik heb inmiddels een zonneklerzonneklep liggen maar ik weet niet of dat voldoende is.Zou het nodig zijn om op de dakbalk midden op ook iets te maken wat de wind over de auto geleid?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
- Veelvuldig poster
Dat kan je proberen, een soort spoiler die je daar monteert. Ik denk dat het niet zal lukken. En als het al lukt dan moet het ding wel erg goed vast zitten ondanks het feit dat hij demontabel moet zijn.
Wat denk je van een hard top waar je een open dak raampje in zet?
Je kan het probleem meer dan een half jaar voor je uitschuiven. De zomer is toch al voorbij.
Wat denk je van een hard top waar je een open dak raampje in zet?
Je kan het probleem meer dan een half jaar voor je uitschuiven. De zomer is toch al voorbij.
Ik heb een plexiglazen zonneklep boven de voorruit. Die klap je omhoog als het dak open is, zelfde hoek als de voorruit. De wind word dan over de wagen heen geduwt. De klep was een accessoire dat je bij de citroendealer kon krijgen in de jaren 60. Ik weet niet of ze nog ergens leverbaar zijn. Het is geen moeilijk ding, is volgens mij best zelf te maken. Hij is een 20 cm hoog.
diverse Citroens, wat anders.
-
- Belgisch Meester Lasser
- Contacteer:
Zo'n zonneklepje heb ik liggen, nog niet gemonteerd... Ik had het idee om ongeveer zoiets zelf te maken als 2de voor achterpassagiers zodat die de wind van de achterbank houdt. Eerst maar eens kijken hoe ik de zonneklep monteer aangezien het voor een binnensluiter is.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Heb ik ook, ik heb even mijn reactie uit een ander topic gekopieerd:
Rollo schreef:Nou hij is officieel volgens mij niet voor een binnensluiter inderdaad. Hij moet met die klemmetjes over de bovenste rand van de koets heen, alleen dan gaat mijn binnensluiter niet meer dicht......
Ik heb het nu opgelost met gordijnrailsophanghaakjes....![]()
Precies achter de greepjes van mijn dakje.... Ziet er goed uit!
ikke weer blij!![]()
![]()