synch.. 3e stuk?

Alle vragen over het reviseren van een versnellingsbak kun je hier stellen.
Plaats reactie
Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

synch.. 3e stuk?

Bericht door Ramon » zo 6 sep, 2009 19:18

reed ik vandaag lekker door de polder in mijn gebakje!

wil ie niet meer uit zijn 3 zit ie gewoon ff vast! beetje de auto laten bokken doen in een keer alle versnellingen het weer! na een tijdje kreeg ik hem niet meer in zijn 3e versnelling, dat was op eens over, maar nu kraakt ie als ik hem in 3 wil zetten!

ik gok op een kapotte synchroommesring (hoe schrijf je dat)/lager dinges

kan er wel een andere bak in doen, maar dacht ff wat ideetjes opdoen
ik weet dat Evan van het forum hier wels een gewoon lekker dikke olie in zijn bak heeft gedaan.

graag wat tips ga pas een bak wisselen als het echt moet!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 6 sep, 2009 19:46

Ik denk een kapot naaldlager tussen de 2 en 3.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » zo 6 sep, 2009 19:58

het is ook bij terug schakelen! hmm, is dat erg? anders lepel ik er gewoon een andere bak in als het echt vervelend word!!!

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2689
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » zo 6 sep, 2009 20:44

Jep, heb ik ook gehad met de dyane.
zat vast in zn 3, daarna wilde hij niet meer

Bak is toen uit elkaar geweest, was niet meer te repareren. Toen vervangen.
Verbruik: Afbeelding

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 7 sep, 2009 08:42

beetje tussen gas en hij schakeld nog prima!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 7 sep, 2009 09:32

Dat tussengas geven heeft niets te maken met het beter schakelen, puur dat je daardoor de belasting van de versleten as haalt.

Captain Krimson
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 791
Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
Locatie: Hengelo

Bericht door Captain Krimson » ma 7 sep, 2009 09:57

als de synchromeshring stuk is dan heeft dubbel clutsen wel degelijk zin. Even oeffenen om de beweging van koppeling, versnellingspook en gas in de goede volgorde en tempo te doen en je kunt kraakloos schakelen

Plaats reactie