Pagina 1 van 1

verschil tussen 6 motoren

Geplaatst: zo 20 sep, 2009 19:20
door björn
ik heb een mischien rare vraag
als je en 2cv6 enkel carb motor heb en die word vervangen door 1 motor met dubbeltraps
maar dan moet je de pedalen veranderen
maar kan ik dan niet ook gewoon het spruitstuk met carb verwisselen????
of werkt dat niet op elkaar zit er verschil in de 2twee 6 motoren???

Geplaatst: zo 20 sep, 2009 19:29
door engbokho
Je kan of een zgn "omkeer mechanisme" inbouwen (uit bijv een oude Dyane of Mehari) dan kan je je plankje behouden en heb je iets meer vermogen door de tweetraps carburateur, of je zet je oude spruitstuk op het nieuwe blok dan heb je nog steeds je gasplankje maar ook hetzelfde vermogen als eerst.

Geplaatst: zo 20 sep, 2009 19:43
door björn
dat kantelmechanisme is moeilijk te vinden
maar dat laatste is iegenlijk mijn vraag
dat geeft dus geen problemen als ik een enkeltraps op een dubbel traps motor doe

Geplaatst: zo 20 sep, 2009 19:55
door AZL57
nee behalve het verbruik ;-)

Geplaatst: zo 20 sep, 2009 19:57
door björn
verbruik???
dat word minder bedoel je
maar er is een pendalen setje binnen hand berijk hoor ik net dus we kunnen kiezen
bedankt allemaal

Geplaatst: zo 20 sep, 2009 20:00
door AZL57
met een enkele wordt het minder ;-), is tenminste mijn ervaring en hij hangt beter aan het gas bergop. En dat hebben we hier nogal eens ...

Geplaatst: zo 20 sep, 2009 20:33
door 2cvpieter
inderdaad een enkel traps loopt zuiniger

Geplaatst: ma 21 sep, 2009 09:30
door Gerard2cv
Dat verbruik ligt wel aan je rijstijl,want met een dubbeltraps kan je op de eerste trap wel zuiniger rijden,want de eerste trap is kleiner dan de venturie van de enkeltraps.

Geplaatst: ma 21 sep, 2009 10:37
door TimVS
als je een dubbeltraps carb gebruikt met een gaspedaal (zoals bij mijn Dyane) moet je wel de juiste twee traps carb gebruiken. met een langere hendel. Anders heb je geen gevoel in je gaspedaal

Geplaatst: ma 21 sep, 2009 13:53
door Martijn, Arnhem
Gerard2cv schreef:Dat verbruik ligt wel aan je rijstijl,want met een dubbeltraps kan je op de eerste trap wel zuiniger rijden,want de eerste trap is kleiner dan de venturie van de enkeltraps.
Je rijdt toch eigenlijk alleen maar zuiniger als je met allebei dezelfde snelheid neemt en dan gaat meten ?

Geplaatst: ma 21 sep, 2009 16:45
door backfire
Yep en dan zal een dubbeltraps zuiniger zijn. Gelieve te meten met 80 km/h, want daarboven komt ongeveer de 2e trap in. En ook niet vergelijken met een 4tje of 18pk want die zijn zo wie zo zuiniger bij 80 km/h. Een 18pk loopt als ik me nog goed herinner bij 60km/h 1:30.

Geplaatst: ma 21 sep, 2009 18:54
door Kulio
Met een dubbeltraps carbu en een snelheid niet veel hoger dan 90 km/h haal je met 2 vingers in de neus ruim 1:19. Maar dan moet je motor wel goed schoon zijn.