na 10 jaar weer aangesloten, maar nu!
na 10 jaar weer aangesloten, maar nu!
na 10 jaar de eend weer voorzien van zijn kabelboom en de electra weer aangesloten daarna de stroom er op en het motortje laten draaien.
zonder hem aan te laten slaan.
maar.................
toen begon de motor zwaarder rond te draaien
en sloeg vast.
nu wil hij met de hand/slinger niet meer draaien
hij kan nog wel achteruit gedraaid worden maar als je hem dan weer terug draaid gaat hij heel zwaar tot een bepaald punt en gaat niet verder.
ik heb nu de motor er even af gehaald en ook zonder de bak zit hij nog vast.
heeft er iemand een idee??????????
zonder hem aan te laten slaan.
maar.................
toen begon de motor zwaarder rond te draaien
en sloeg vast.
nu wil hij met de hand/slinger niet meer draaien
hij kan nog wel achteruit gedraaid worden maar als je hem dan weer terug draaid gaat hij heel zwaar tot een bepaald punt en gaat niet verder.
ik heb nu de motor er even af gehaald en ook zonder de bak zit hij nog vast.
heeft er iemand een idee??????????
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
ik weet niet hoe ik een link naar een ander topic kan plaatsen maar er is een topic van rode geit die een soortgelijk probleem heeft/had.
Snel uit mijn hoofd is je blok inmiddels verzopen en kan er vloeistof( brandstof ) in je cilinder zit. Een vloeistof is niet samendrukbaar en daarom slaat ie vast.
( correct me if i'm wrong )
zoek even dat ropic en lees het eens door, wellicht heb je er wat aan.
Snel uit mijn hoofd is je blok inmiddels verzopen en kan er vloeistof( brandstof ) in je cilinder zit. Een vloeistof is niet samendrukbaar en daarom slaat ie vast.
( correct me if i'm wrong )
zoek even dat ropic en lees het eens door, wellicht heb je er wat aan.
dat kan het niet zijn.
ik heb de tank schoon gemaakt en gevuld met verse benzine maar dat kwam nog niet uit de pomp.
daarom liet ik hem eerst draaien om die er naar toe te krijgen.
de starterkrans dacht iok aan maar die is het ook niet.
ik kon 's ochtends voor het hele gebeuren nog het blok goed met de slinger rond draaien.
nog meer ideeen??
ik heb de tank schoon gemaakt en gevuld met verse benzine maar dat kwam nog niet uit de pomp.
daarom liet ik hem eerst draaien om die er naar toe te krijgen.
de starterkrans dacht iok aan maar die is het ook niet.
ik kon 's ochtends voor het hele gebeuren nog het blok goed met de slinger rond draaien.
nog meer ideeen??
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 609
- Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
- Locatie: België
- Contacteer:
oeps!
dat ziet er niet lekker uit.
maandag maar ff mee bezig dus!
blokje ligt al op de werkbank.
ook meteen maar verse olie dan.
was na 10 jaar goed bezig samen met een maat, en de hele lijst die ik had met dingetjes voor het starten hadden we afgewerkt rond tweeen.
dus wij al handenwrijvend van het gaat lukken om hem te starten.
maar om half 6 toch maar gestopt.
het voelt inderdaad wel of je hem ergens tegenaan draaid dus het zou goed kunnen
dat ziet er niet lekker uit.
maandag maar ff mee bezig dus!
blokje ligt al op de werkbank.
ook meteen maar verse olie dan.
was na 10 jaar goed bezig samen met een maat, en de hele lijst die ik had met dingetjes voor het starten hadden we afgewerkt rond tweeen.
dus wij al handenwrijvend van het gaat lukken om hem te starten.
maar om half 6 toch maar gestopt.
het voelt inderdaad wel of je hem ergens tegenaan draaid dus het zou goed kunnen
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
nou vandaag eindelijk tijd om de koppen van de motor af te trekken.
na enig gepruts om de koelingskappen er af te krijgen want die zijn sinds 1980 natuurlijk nog nooit los geweest
en een aantal verotte m7 moertjes waar sleutel 10 nog los op zat heb ik het spruitstuk er af gekregen
en toen......................
troep, muizennest, rotzooi en ellende
daarna de koppen los gedraaid.
de linker cilinder kwam redelijk makkelijk los
maar de rechter had duidelijk meer overtuigings kracht nodig
het resultaat de cilinders draaien weer soepel en ik ben weer 2 uurtjes lekker bezig geweest
nu nog weer terug in de eend zetten en dan maar weer een start poging
na enig gepruts om de koelingskappen er af te krijgen want die zijn sinds 1980 natuurlijk nog nooit los geweest
en een aantal verotte m7 moertjes waar sleutel 10 nog los op zat heb ik het spruitstuk er af gekregen
en toen......................
troep, muizennest, rotzooi en ellende
daarna de koppen los gedraaid.
de linker cilinder kwam redelijk makkelijk los
maar de rechter had duidelijk meer overtuigings kracht nodig
het resultaat de cilinders draaien weer soepel en ik ben weer 2 uurtjes lekker bezig geweest
nu nog weer terug in de eend zetten en dan maar weer een start poging
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
ciliners en kleppen zien er allemaal nog goed uit
de linker zuiger had een kleine uitstulping aan de onderkant van de kop
die ik met twee vijlstreekjes en een keertje schuren weer heb weg gehaald
de veren zien er allemaal nog goed uit.
verder het spruitstuk goed schoon gekrabt/klopt
en de carburateur ook nog helemaal uiteen gehaald
en dat bleek ook geen slecht plan want toen ik hem eraf haalde en op zijn kop weglegde kwam er 10 jaar oude benzine uit.
de putlucht hangt al 6 dagen in de schuur
alles weer schoon en de sproeiers weer open
maar of het weer werkt moet morgen blijken
dan sluit ik alles weer aan en ga ik poging 2 proberen.
de linker zuiger had een kleine uitstulping aan de onderkant van de kop
die ik met twee vijlstreekjes en een keertje schuren weer heb weg gehaald
de veren zien er allemaal nog goed uit.
verder het spruitstuk goed schoon gekrabt/klopt
en de carburateur ook nog helemaal uiteen gehaald
en dat bleek ook geen slecht plan want toen ik hem eraf haalde en op zijn kop weglegde kwam er 10 jaar oude benzine uit.
de putlucht hangt al 6 dagen in de schuur
alles weer schoon en de sproeiers weer open
maar of het weer werkt moet morgen blijken
dan sluit ik alles weer aan en ga ik poging 2 proberen.
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
hmm. alles doet het weer op 1 ding na
hij vonkt nie
maandag de contactpuntjes maar es ff bloot leggen
want toen hij uit elkaar ging bestond de 123 nog nie
iemand nog andere ideeen?
hij vonkt nie
maandag de contactpuntjes maar es ff bloot leggen
want toen hij uit elkaar ging bestond de 123 nog nie
iemand nog andere ideeen?
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin