Pagina 1 van 3

Borging achteruit

Geplaatst: di 6 okt, 2009 09:08
door Nicky
Gisteren is mijn bak vastgelopen in z'n achteruit en nou wil ik dit voorkomen bij de nieuwe bak (2cv6 schijvenbak) die er in komt.
Op het forum kwam ik wel enkele bijschrijvingen tegen hoe de achteruit geborgd dient te worden, maar geen foto's of plaatjes. Hoe zit het nou precies?
Welke moer moet er precies geborgd worden om te voorkomen dat de versnellingsbak vast komt te zitten bij het achteruit rijden.
Is dat nummer 19? Hier kan je dan bij als je de achterdeksel van de bak haalt?

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: di 6 okt, 2009 09:13
door Nicky
Deze dacht ik:

Afbeelding

Afbeelding

Klopt dat?

Geplaatst: di 6 okt, 2009 09:20
door neend
Vraagje...

komt dit dan door minder voorzichtig gebruik van de achteruit of kan zoiets ook gebeuren als je het met beleid doet ?

succes in ieder geval!

Geplaatst: di 6 okt, 2009 10:23
door Nicky
In dit geval is het pure pech, want ik rij altijd heel zacht achteruit en rem niet af op de motor.

Geplaatst: di 6 okt, 2009 10:59
door Nicky
Ik heb ergens een foto en een beschrijving gevonden.
http://www.dollydreamers.co.uk/Unwinding%20Unwound.htm

niet goed:
Afbeelding

wel goed:
Afbeelding

Geplaatst: di 6 okt, 2009 11:05
door 2cvpieter
het kan ook door normaal gebruik komen
het is een bekende kwaal
het stomme is ik het ook een keer gedaan heb,borgen maar weet niet meer welke plek, ik weet nog wel dat het een moer was die loopt namelijk los.

Geplaatst: di 6 okt, 2009 12:35
door rusty
Bleu comme le ciel schreef:Ik heb ergens een foto en een beschrijving gevonden.
http://www.dollydreamers.co.uk/Unwinding%20Unwound.htm

niet goed:
Afbeelding

wel goed:
Afbeelding
het ligt eraan welke moer in jou bak is losgelopen, als het die van de achteruit is, moet je die moer achter de achterdeksel vastzetten, als de hele bak vast zit is het waarschijnlijk de synchroring die los is gelopen zoals de foto's hierboven, is lastiger vast te zetten (maar niet onmogelijk)

greetzzz

Pleun

Korte handleiding....

Geplaatst: di 6 okt, 2009 14:54
door Pistachke

Geplaatst: di 6 okt, 2009 14:59
door Pistachke
Misschien helpt dit een handje :

http://fotoalbum.seniorennet.be/tweecvp ... ngsbak_2cv

Veel sleutelplezier gewenst !

Pistachke

Geplaatst: di 6 okt, 2009 18:32
door AZL57
het schijnt trouwens bij latere 2cv's vaker voor te komen dan bij oudere. Ik meen gehoord te hebben dat dit aan het mindere aantal punten waarmee geborgd word.

Geplaatst: wo 7 okt, 2009 07:45
door Nicky
Het is allemaal weer gelukt. De bak is eruit geweest en de ring is nu zeer goed geborgd.
Vanavond nog een paar dingen weer aansluiten en de eend kan weer rijden.

Geplaatst: wo 7 okt, 2009 21:19
door Charleston 88
Nog een vraag aan Bleu comme le ciel,
Welke ring was het nu?, die midden in de bak zoals op de foto, of de moer achter het achterdeksel?

Geplaatst: do 8 okt, 2009 08:23
door Nicky
Midden in de bak, zoals op de foto.

Geplaatst: za 10 okt, 2009 20:40
door Charleston 88
Nog een vraag aan Bleu comme le ciel:
Hoe heb je de ring geborgd?

Geplaatst: zo 28 mar, 2010 11:00
door Andy D'Hondt
Bleu comme le ciel schreef:Ik heb ergens een foto en een beschrijving gevonden.
http://www.dollydreamers.co.uk/Unwinding%20Unwound.htm

niet goed:
Afbeelding

wel goed:
Afbeelding
hello, dit probleem heb ik ook voorgehad maar om dit terug goed te kunnen monteren heb ik schakelstangen wat moeten uitschuiven, nu blijkt na alles terug te monteren dat z'n tweede en derde versnelling niet zo makkelijk te nemen zijn en dat ze er terug uitspringen en bij het afkomen van versnelling krijg ik ze er niet in.
Ik vroeg me af hoe je nu kan weten hoe precies je de stangen op juiste positie plaatst de drie vorken die op elk een stang zitten kun je klein beetje verschuiven op de stang die bepaalt waarschijnlijk de regeling ,met een foto's alleen ben je niks omdat je geen afmetingen hebt wie kan me helpen ???