Benzinefilter
-
- Veelvuldig poster
Benzinefilter
In mijn Dyane zit een extern benzinefilter. Of liever gezegd daar zat een filter tussen de benzinepomp en de carbu. Ik heb hem daar weggehaald omdat men mij adviseerde dat het ding daar niets doet en zelfs problemen kan veroorzaken.
Er werd verteld dat als je een extern filter plaatst dat die voor de benzinepomp moet komen, dus onder de auto, in mijn geval bij het linker voorwiel. Maar daar wil ik geen hard plastic filter plaatsen want als die defect gaat door steenslag e.d. loopt de tank leeg.
Is een extern filter wel nodig? Wat zijn de oplossingen? Gewoon geen extern filter plaatsen of een metalen filter voor de pomp installeren?
Er werd verteld dat als je een extern filter plaatst dat die voor de benzinepomp moet komen, dus onder de auto, in mijn geval bij het linker voorwiel. Maar daar wil ik geen hard plastic filter plaatsen want als die defect gaat door steenslag e.d. loopt de tank leeg.
Is een extern filter wel nodig? Wat zijn de oplossingen? Gewoon geen extern filter plaatsen of een metalen filter voor de pomp installeren?
-
- Heavy user
tsja als je tank geraakt wordt door een steen loopt ie ook leeg. ik rij iig wel rond met een extern filter op die plek (een beetje in het randje van het chassis zeg maar) en kan iedereen dit aanraden. maar ach suit yourself natuurlijk.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Veelvuldig poster
-
- Regelmatige poster
-
- Veelvuldig poster
Met alle respect voor iedereen die gereageerd heeft heb ik nog niets gehoord of het filter wel nodig is. Er worden veel toeters en bellen aan de geliefde auto's gehangen, maar wat is het nut van zo'n wit kreng? Ik wil graag nutteloze shit verwijderen.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
-
- Moderator
Zo'n wit kreng filtert je benzine. [opendeurmodus/off].Kulio schreef:...wat is het nut van zo'n wit kreng? Ik wil graag nutteloze shit verwijderen.

Zoals je al zegt liefst voor je benzinepomp, ook vanwege gebrek aan plaats er ná.
Nuttig? Ja. Ik heb ooit na een noodreparatie (benzineleiding bovenop de tank lek) benzine in een vieze kan moeten gooien om de tank er onder uit te kunnen halen. 100 km later dat filtertje kunnen vervangen. Dat filtertje vervangen is minder werk dan je carb. schoonmaken.
Ook als je geen bak drab in je tank gooit kan er altijd vuil in je tank komen, wat ooit eens opgezogen wordt. Zo'n wit kreng bespaart je dan een half uurtje sleutelen. Voor die 3 euri zou ik het niet laten. Daarbij is het geen keihard plastic, maar iets veerkrachtig. Knap als je die sloopt als ie boven op de felsrand van je chassis zit. Wel met slangeklemmetjes vastzetten, maar dat spreekt voor zich.
Laatst gewijzigd door the Nosepicker op di 6 okt, 2009 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Heavy user
sorry, maar ik ging er van uit dat je wist waarvoor een benzine filter diende. ik zal het even uitleggen. een benzine filter, filtert alle troep uit de benzine. vandaar dat ze het een benzine filter noemen denk ik. nu zit er al wel een ieniemienie filtertje in de carburateur maar deze blijkt toch vaak troep door te laten en als je deze niet regelmatig schoonmaakt "snel" te verstoppen. grote vuildeeltjes kunnen in de benzine pomp komen.
je auto wordt er een stuk betrouwbaarder door en al zou het maar 1 x in mn leven voorkomen dat ik langs de snelweg mn sproeiers er uit moet peuteren en met mn mond moet doorblazen vind ik het de 3 a 4 euro al waard. en ja ik heb in de tijd dat ik nog geen extra filter had een keer hortend en stotend over de snelweg getufd van rijbaan naar vluchtstrook en weer naar rijbaan enz.
je auto wordt er een stuk betrouwbaarder door en al zou het maar 1 x in mn leven voorkomen dat ik langs de snelweg mn sproeiers er uit moet peuteren en met mn mond moet doorblazen vind ik het de 3 a 4 euro al waard. en ja ik heb in de tijd dat ik nog geen extra filter had een keer hortend en stotend over de snelweg getufd van rijbaan naar vluchtstrook en weer naar rijbaan enz.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
-
- Moderator
-
- Heavy user
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Reinig ze wel op tijd en pak een transparante.
Tijdens ONV 09 heeft er een eend stil gestaan en later bleek dit filtertje verstopt te zitten. Kwam na doorblazen ook een zooi prut uit.
Rijd zelf al jaren met zo'n filtertje. Zit tussen de pomp en de carb. Houdt een hoop tegen, maar vermoedelijk niet alles. De Ami heeft momenteel waarschijnlijk een verstopte stationair sproeier ondanks het filtertje.
Tijdens ONV 09 heeft er een eend stil gestaan en later bleek dit filtertje verstopt te zitten. Kwam na doorblazen ook een zooi prut uit.
Rijd zelf al jaren met zo'n filtertje. Zit tussen de pomp en de carb. Houdt een hoop tegen, maar vermoedelijk niet alles. De Ami heeft momenteel waarschijnlijk een verstopte stationair sproeier ondanks het filtertje.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Veelvuldig poster
zou dat verschil maken? mij lijkt dat het gaat om het druk verschil, dan is persen of zuigen volgens mij het zelfde. Als er vóór het filter hogere druk is dan achter het filter dan wil de vloeistof door het filter. Als het zo is dat het drukverschil achter de pomp groter is dan er voor, dan klopt je verhaal. (ik kan me trouwens voorstellen dat mijn verhaal niet echt helder overkomt, ik vraag me ook af of ik het zelf wel helemaal snapj b schreef:maar als je het filtjertje na de pomp zet wordt het vuil er onder druk tegenaan geperst en er mischien ook makkelijker er door heen. zet je het filtertje voor de pomp waar de druk lager is heb je denk ik ook dus minder kans op dat er vuil doorheen komt