Pagina 1 van 1

wie weet het velossende antwoord

Geplaatst: ma 12 okt, 2009 16:35
door joopsmit
Ik weet het niet meer heb 2 eenden
hebben elec ondsteking, eend 1 Ploft bij het starten als hij warm is loopt hij prima 225 op de teller maar in het begin rottig horten en stoten
Alles is vervangen comleet electro gedeelte, gerevizeerde carborateur,
Kleppen div ,keren gesteld , geen valse lucht , brandstof toevoer goed .oli koeler dooergeblazen ,lucht filter niuw.
brand stof tank en aansluiting er van nagezien en door gespoeld , co2 in garage gesteld.Ollie vul pijp vervangen, bobine omgeruild , ondsteking in div, standen uit geprobeerd, echt van alles gedaan maar blijft ploffen
............................................................................
Bij mijn anderre 2cv is het ook al hommelus Bij plank gas geven houd hij in laat ik het gas iets los dan trekt hij wel door ondsteking staat goed start meteen ,ook hierloopt stacioner goed maar trekt niet als ik in de 3 schakel .moet weer met gas pendaal spelen om hem aan het door trekken te krijgen .
Ook bij deze wagen alles nagezien en uitgesloten van kleppen tot en met stroom gedeelte.
Veel geld uit gegeven aan allerlei revizies en onderdelen en nog 2 eenden die waardeloos lopen .Kenners van 2cv weten het ook niet meer werkelijk alles nagezien .
Wie heeft het verlossenden andwoord anders gaan deze eenden in de sloop .Ben nu al maanden aan het aan klooien heb er nu echt helemaal genoeg van .
Groet joop

Geplaatst: ma 12 okt, 2009 16:40
door TB
Hoe is de vlotterhoogte afgesteld bij beide eenden? En klopt de sproeierbezetting?

Geplaatst: ma 12 okt, 2009 16:48
door André Post
Het klinkt voor allebei als een te arm mengsel.
De ene meer eerste trap, de andere de tweede trap.

Geplaatst: ma 12 okt, 2009 17:10
door AK350
Hey Joop, Wat voor benzine tank je euro 95 of 98 ?
98 Heeft een hoger octaangetal en minder kans op pingelen v/d motor

(p.s. neem aan dat die 225 op de teller 125 moet zijn? ) :wink:

Geplaatst: ma 12 okt, 2009 17:29
door Jeroen-citroen
CO2 door de garage afgesteld volgens de milieu norm kan ook een niet lekker lopende eend veroorzaken.

Re: wie weet het velossende antwoord

Geplaatst: ma 12 okt, 2009 17:48
door Eminence Grise
joopsmit schreef:
Wie heeft het verlossenden andwoord anders gaan deze eenden in de sloop .Ben nu al maanden aan het aan klooien heb er nu echt helemaal genoeg van .
.. als je ze weggooit dan gooi ze maar mijn kant op.. :wink:
Ben nog aan het zoeken naar een nieuw projectje....
Groetjes van deze Joop.. :wink:

Geplaatst: ma 12 okt, 2009 18:30
door Ramon
te arm mengsel idd, bij eend 2 kan de accelleratie pomp ook niet werken!
als je hulp nodig hebt!!??

Geplaatst: ma 12 okt, 2009 22:47
door verkuilm
De oplossing is op de rollerbank bij de burtonclub.
Ook gedaan met mijn eend, echt ideaal kun je onder belasting zien of het mengsel goed is!
Had problemen mey revsie motor niets dan gezeur, ni is ie goed!

Ploffen is inderdaad verkeerde onstekking, zet anders de contactpunt er eens in. Verder valslucht, pakking spruistuk. Stel je de kleppen op de juiste manier?

Die tweede lijkt me geen bezine, dus inderdaad vlotter wel goed, of benzine pomp lek of een bezine leiding niet goed, bv op de tank.

Geplaatst: di 13 okt, 2009 00:02
door Cilinderkop
De eerste lijkt inderdaad een kapotte ontsteking,en de tweede een te krappe sproeier in de tweede trap

Geplaatst: do 22 okt, 2009 20:49
door AK350
Hallo Joop, Hoe gaat het met je eenden, heb je reeds iets aan de tips gehad?
Ik neem dat het om jouw bruine eend gaat en nog een andere 2cv. Loopt de Mehari wel goed?

Geplaatst: do 22 okt, 2009 23:59
door joopsmit
Ja wel een paar tips gehad maar die waren niet van toepassing bij mijn wagen.
De Beste tip is nog op de roller bank uit testen maar ja dan moet je wel een roller bank tot de beschikking hebben en een garage die er een heeft heeft dan meteen dollar tekens in de ogen . Zo iets van je kunt hem brengen en morgen weer op halen . Dus krijg ik meteen een vette rekening. vrees ik .Maar ja tijd brengt raad .

Geplaatst: vr 23 okt, 2009 05:28
door Erasmo
joopsmit schreef:Ja wel een paar tips gehad maar die waren niet van toepassing bij mijn wagen.
De Beste tip is nog op de roller bank uit testen maar ja dan moet je wel een roller bank tot de beschikking hebben en een garage die er een heeft heeft dan meteen dollar tekens in de ogen . Zo iets van je kunt hem brengen en morgen weer op halen . Dus krijg ik meteen een vette rekening. vrees ik .Maar ja tijd brengt raad .
Is er geen eendenboer oid bij jou in de buurt die af en toe een rollerbankdag houdt? Ik weet dat er in Zutphen eentje zit maar dat is waarschijnlijk net een tikkie te ver voor jou :wink: