Vochtprobleem
-
- Regelmatige poster
Vochtprobleem
Zit sinds enige tijd met een serieus probleem dat ik niet kan vinden,telkens het regent krijg ik water binnen,ik heb al gezien waar het binnenkomt ( in auto ) maar hoe het van buiten naar binnenkomt weet ik gewoon niet.Ik heb nieuwe ruitenwisserasjes,nieuwe verluchtingsklep en rubber,dus langs daar kan het al niet binnen.Als het geregent heeft krijg ik nadien condensatie aan de binnenkant van de raamrubber en als ik de rubber langs buiten op til komt er water uit,van waar kan dit komen.Heb het probleem nooit gehad,ik weet het gewoon niet,wie kan mij helpen?
Laatst gewijzigd door michel08 op di 13 okt, 2009 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Ceci n'est pas une voiture....c'est une art du vivre !!!
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
-
- Heavy user
- summersnoek
- Regelmatige poster
raamrubber
Zoals Backfire al stelt. Waarschijnlijk toch het raamrubber. Daaronder kan het op termijn ook lekker gaan roesten. Is dan het rubber een beetje uitgedroogd, dan komt dat water wel naar binnen hoor.

Crisis is van 2 eenden 1 eend maken
1982 2cv6 (in wording) zdz koets
1929 Austin Seven SWB Tourer
1982 2cv6 (in wording) zdz koets
1929 Austin Seven SWB Tourer
- Bluespirit
- Beginner
Sinds een half jaar blijf ik eindelijk droog bij elke regenbui
Voorheen kwam het onder mijn voorraam (roestgaten) naar binnen, via een raamrubber bij een achtterdeur en via het ventilatierooster.
Alle gaten zijn nu dicht en bij mijn ventilatierooster heb ik een dubbele laag tochtrubber geplakt.
Het enige vocht dat nu nog binnen komt is de condens op de ramen als het regent.

Voorheen kwam het onder mijn voorraam (roestgaten) naar binnen, via een raamrubber bij een achtterdeur en via het ventilatierooster.
Alle gaten zijn nu dicht en bij mijn ventilatierooster heb ik een dubbele laag tochtrubber geplakt.
Het enige vocht dat nu nog binnen komt is de condens op de ramen als het regent.
-
- Belgisch Meester Lasser
- Contacteer:
Veel eenden lekken idd.
Maar naar mijn menng is het te voorkomen.
Er vanuit gaande dat je geen roestgaatjes hebt op de raamlijst en/of op het motorkapscharnier, is het meestal een het raamrubber en het rubber van de ventilatieklep.
De tochtstrip van het ventialtierooster wat op de auto vastzit is vaak verteerd of zit dubbel waardoor er water langs kan lopen.
Remedie: tochtstrip vernieuwen en rubber goedschoonmaken en in vaseline oid.
Het raamrubber kan er op het oog goed uitzien maar toch water doorlaten. Ga er eens met een doek onderdoor, raamrubber goed oplichten, kijk dan of je doek echt droog is. Meestal zit er toch vocht onder.
Remedie: goed droogmaken en tectiel onder het raamrubber spuiten en rubber aanduwen.
De ruitenwisserrubbers gewoon op tijd vernieuwen en goed in de vaseline houden.
Dan kan het het ook nog bovenlangs komen als je een buitensluitdak hebt bij de openingen waar je het dak aan vastzet. (vaak toch ergens roestgaatjes).
Remedie: goed dichtkitten en een binnensluiter kopen
Kortom, alles echt goed nalopen
Ik heb uiteindelijk al mijn eenden altijd waterdicht gekregen.
Kostte soms wat moeite maar het lukte altijd.
Maar gebruik de juiste materialen
Heel veel succes!
Greetz David
Maar naar mijn menng is het te voorkomen.
Er vanuit gaande dat je geen roestgaatjes hebt op de raamlijst en/of op het motorkapscharnier, is het meestal een het raamrubber en het rubber van de ventilatieklep.
De tochtstrip van het ventialtierooster wat op de auto vastzit is vaak verteerd of zit dubbel waardoor er water langs kan lopen.
Remedie: tochtstrip vernieuwen en rubber goedschoonmaken en in vaseline oid.
Het raamrubber kan er op het oog goed uitzien maar toch water doorlaten. Ga er eens met een doek onderdoor, raamrubber goed oplichten, kijk dan of je doek echt droog is. Meestal zit er toch vocht onder.
Remedie: goed droogmaken en tectiel onder het raamrubber spuiten en rubber aanduwen.

De ruitenwisserrubbers gewoon op tijd vernieuwen en goed in de vaseline houden.

Dan kan het het ook nog bovenlangs komen als je een buitensluitdak hebt bij de openingen waar je het dak aan vastzet. (vaak toch ergens roestgaatjes).
Remedie: goed dichtkitten en een binnensluiter kopen

Kortom, alles echt goed nalopen

Ik heb uiteindelijk al mijn eenden altijd waterdicht gekregen.
Kostte soms wat moeite maar het lukte altijd.
Maar gebruik de juiste materialen

Heel veel succes!
Greetz David
- echte eendrijder
- Regelmatige poster
-
- Addicted user
- Contacteer:
Nou ik kan je garanderen dat mijn eerste eend echt niet lekte, ding was kurkdroog van binnen.
Wat de meeste vergeten te doen is om zoals hier aangegeven, voorraam rubber op te lichten en er tectyl tussen te laten lopen, als dat uiteindelijk droog is heb je een waterdichte voorraam.
Als je het goed doet heb je nergens kit nodig.
Wat de meeste vergeten te doen is om zoals hier aangegeven, voorraam rubber op te lichten en er tectyl tussen te laten lopen, als dat uiteindelijk droog is heb je een waterdichte voorraam.
Als je het goed doet heb je nergens kit nodig.