Inhouden
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Inhouden
Ik heb nu een probleem met de 18PK waar ik niet direct meer uit kom.
Maandag voor het eerst, rijdend op de A9, enkele kilometers gereden,
valt de snelheid terug.
Een beetje gas terug gaat het iets beter maar ik kan geen snelheid meer houden.
Ik hoor zelfs pingelen, kan bijna niet met een compressie van 1:7,5?
Even gestopt om het flapje weg te halen, misschien toch iets te warm?
Stationair loopt 'ie goed.
Weg rijden gaat even goed, dan weer inhouden.
Toch door gereden naar Schiphol P40.
'sMiddags carburateur open gemaakt, sproeier en vlotterbak schoongemaakt.
Thuis reis maar binnendoor en inderdaad weer inhouden, max 50km/u.
Gisteren brandstof pomp uitelkaar en schoongeblazen, inlaat klepje lekte iets, na doorblazen niet meer.
Alle benzine slangen vervangen, ook die op de tank.
Hele benzine systeem doorgeblazen met perslucht.
Nog steeds inhouden.
Vandaag tankfilter gecontroleerd, benzine filter in de leiding verwijderd,
caburateur ultrasoon gereinigd, electronische ontsteking vervangen door punten,
andere bougies, andere brandstofpomp, alles nutteloos.
De tank zuigt zich niet merkbaar vacuum.
Stadsverkeer gaat probleemloos, zodra er iets langer volgas gereden wordt
begint het inhouden.
Stationair onder alle omstandigheden goed.
Nog te doen; kleppen stellen, toch nog een andere benzinepomp, ander tankfilter,
misschien de stoterstang van het benzinepompje en alle benzine vervangen.
Maandag voor het eerst, rijdend op de A9, enkele kilometers gereden,
valt de snelheid terug.
Een beetje gas terug gaat het iets beter maar ik kan geen snelheid meer houden.
Ik hoor zelfs pingelen, kan bijna niet met een compressie van 1:7,5?
Even gestopt om het flapje weg te halen, misschien toch iets te warm?
Stationair loopt 'ie goed.
Weg rijden gaat even goed, dan weer inhouden.
Toch door gereden naar Schiphol P40.
'sMiddags carburateur open gemaakt, sproeier en vlotterbak schoongemaakt.
Thuis reis maar binnendoor en inderdaad weer inhouden, max 50km/u.
Gisteren brandstof pomp uitelkaar en schoongeblazen, inlaat klepje lekte iets, na doorblazen niet meer.
Alle benzine slangen vervangen, ook die op de tank.
Hele benzine systeem doorgeblazen met perslucht.
Nog steeds inhouden.
Vandaag tankfilter gecontroleerd, benzine filter in de leiding verwijderd,
caburateur ultrasoon gereinigd, electronische ontsteking vervangen door punten,
andere bougies, andere brandstofpomp, alles nutteloos.
De tank zuigt zich niet merkbaar vacuum.
Stadsverkeer gaat probleemloos, zodra er iets langer volgas gereden wordt
begint het inhouden.
Stationair onder alle omstandigheden goed.
Nog te doen; kleppen stellen, toch nog een andere benzinepomp, ander tankfilter,
misschien de stoterstang van het benzinepompje en alle benzine vervangen.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Addicted user
- Berichten: 5841
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Waar ik aan zit te denken in willekeurige volgorde
Vlotterhoogte of afsluiter blijft hangen
Benzinepomp, stang lijkt me niet als daarvoor de eend wel goed liep.
Benzinedop
Want duidelijk is dat er een benzinetekort optreed, dus de vlotter loopt leeg als je harder gaat rijden dan 50. Tijdelijk even elektrische pomp er tussen, kost iets van 29 euro en volgens mij zijn die er ook voor 6 volt (als ie al 6 volt is natuurlijk)
Vlotterhoogte of afsluiter blijft hangen
Benzinepomp, stang lijkt me niet als daarvoor de eend wel goed liep.
Benzinedop
Want duidelijk is dat er een benzinetekort optreed, dus de vlotter loopt leeg als je harder gaat rijden dan 50. Tijdelijk even elektrische pomp er tussen, kost iets van 29 euro en volgens mij zijn die er ook voor 6 volt (als ie al 6 volt is natuurlijk)
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Vlotterhoogte kan ik niets aan doen, afsluiter is ook in de ultrasoon geweest en doorgeblazen,
dit is al het 2de pompje, heeft op ander motor nooit problemen gegeven,
tank dop verwacht ik pas op langere termijn een probleem, de tank is half vol.
Zodra ik de snelweg op rijd is het binnen een kilometer raak.
Je hebt gelijk dat je ook aan een brandstof probleem denk, het heeft er alle eigenschappen van.
Als ik het slangetje van de carburateur afhaal bij lopende motor komt er toch echt wel overtuigend benzine uit,
was eerst minder, maar na alle acties is het wel beter.
Zaterdag heb ik nog Haarlem /Maassluis en terug gedaan zonder problemen,
zondag niet gereden, maandag ging het fout.
dit is al het 2de pompje, heeft op ander motor nooit problemen gegeven,
tank dop verwacht ik pas op langere termijn een probleem, de tank is half vol.
Zodra ik de snelweg op rijd is het binnen een kilometer raak.
Je hebt gelijk dat je ook aan een brandstof probleem denk, het heeft er alle eigenschappen van.
Als ik het slangetje van de carburateur afhaal bij lopende motor komt er toch echt wel overtuigend benzine uit,
was eerst minder, maar na alle acties is het wel beter.
Zaterdag heb ik nog Haarlem /Maassluis en terug gedaan zonder problemen,
zondag niet gereden, maandag ging het fout.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Misschien doet je bobine gek? Bij hogere toerentallen? Schuurt de bedrading ergens tegenaan waardoor je ontsteking misschien wegvalt?
Slechte brandstof? (pingelen??)
???
Ben zelf eens een week bezig geweest met een slecht lopende motor, ook alles vd ontsteking vervangen. Carburateur schoongemaakt. Andere carburateur geplaatst en zo een tijdje bezig geweest.
Wat denk je! Diesel getankt.
Slechte brandstof? (pingelen??)
???
Ben zelf eens een week bezig geweest met een slecht lopende motor, ook alles vd ontsteking vervangen. Carburateur schoongemaakt. Andere carburateur geplaatst en zo een tijdje bezig geweest.
Wat denk je! Diesel getankt.

- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
-
- Addicted user
- Berichten: 5841
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
gewoon ff de deksel van de carb loshalen en kijken hoe de vlotter en afsluiter mechanisch zich gedraagt. Dat de boel schoon is wil nog niet zeggen dat het allemaal nog mechanisch goed beweegt. Zo'n carb is toch al snel een jaar of 40 oud. Ik snap alleen niet dat je vlotterhoogte niet kunt afstellen, hoe zit zo'n vlotter er bij een 18pk dan uit André?
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
De carburateur heb ik 8 jaar geleden nieuw gekocht.
De vlotter afsluiter gaat ook nog gebeuren.
Bougies zijn ook al gewisseld, zelfs een ander merk.
Kleppen stellen staat nog op de rol, hoewel een lekke klep vooral invloed heeft op stationair en dat is goed.
Net benzine afgetapt en nieuw volgetankt, geen verschil.
Dit weekend moet ik werken dus doe ik elke keer iets als ik thuis ben.
De vlotter afsluiter gaat ook nog gebeuren.
Bougies zijn ook al gewisseld, zelfs een ander merk.
Kleppen stellen staat nog op de rol, hoewel een lekke klep vooral invloed heeft op stationair en dat is goed.
Net benzine afgetapt en nieuw volgetankt, geen verschil.
Dit weekend moet ik werken dus doe ik elke keer iets als ik thuis ben.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Kleppen stellen moet nog gebeuren, nog geen tijd gehad.
Nog een optie bedacht, uitlaat problemen.
Lek hotspot, gebeurt wel eens bij die oude dingen, of een verstopping in een demper.
Nog een optie bedacht, uitlaat problemen.
Lek hotspot, gebeurt wel eens bij die oude dingen, of een verstopping in een demper.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
wij hebben dit ook gehad met een 2cv4, bleek dat de choke uit zichzelf tijdens het rijden open ging door het trillen van de motor, topsnelheid zakte zo in naar 60 tot 70 km/uur. opgelost met een veertje welke de choke dicht houdt. hoorde van de eendenmeneer die de 2cv4 aan ons verkocht had dat dit een bekend euvel was.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
De 18pk heeft eigenlijk geen choke in de zin van een klepje dat de inlaat lucht beperkt.
De choke is een klep die extra benzine bijvoegt, die is goed.
Er zijn nog steeds dingen die ik kan controleren, compressie is daar 1 van.
De choke is een klep die extra benzine bijvoegt, die is goed.
Er zijn nog steeds dingen die ik kan controleren, compressie is daar 1 van.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.