Pagina 1 van 2
warm starten
Geplaatst: ma 26 okt, 2009 18:41
door 2cv1988
als ik mijn 2cv warm start dan kan ik soms wel een tijdje blijven doorstarten, maar soms start ze binnen de 10 sec.
als ze slecht start dan slaagt ze soms over bij het starten, dan moet ik loslaten en dan pruttelt de motor , ik moet pompen, pompen en nog eens pompen om ze in gang te houden (ofwel een tekort aan benzine in de carb ofwel een teveel

) ik heb dit probleem altijd al gehad, alleen heb ik geen 123 ontsteking...
kan iemand me helpen? bedankt..
Geplaatst: ma 26 okt, 2009 19:04
door supercees
bij warme motor starten gaat als volgt: plankgas geven, starten tot hij aanslaat, gas los. werkt altijd.
Geplaatst: ma 26 okt, 2009 19:08
door 2cv1988
dat weet ik! maar echt helpen doet dat niet...
Geplaatst: ma 26 okt, 2009 19:49
door OnsEendje2
Ieder eendje start op haar eigen manier. Wat werkt voor de ene, werkt juist niet bij de ander... en v.v.
Al je weet hoe gaan ze altijd aan.
En anders ff de standaard dingen als beurtje etc.
Geplaatst: ma 26 okt, 2009 19:51
door Tom Duckpower
probeer eens een andere bobine..
Een oude bobine, die te warm wordt geeft ook erg vaak problemen bij warme start.
Geplaatst: di 27 okt, 2009 19:50
door 2cv1988
de bobine is splinternieuw...
Geplaatst: di 27 okt, 2009 22:38
door AZL57
Welk fabrikaat? In een ander item hier op het forum hebben ze het over slechte kwaliteit nieuwe argentijnse bobines.
Geplaatst: wo 28 okt, 2009 18:33
door 2cv1988
ik dacht dat het een bobine van bosch was...
Geplaatst: wo 28 okt, 2009 21:23
door AZL57
Een eendenbobine van bosch heb ik nog nooit gezien. Ik ken alleen Ducellier en Valeo???
Geplaatst: wo 28 okt, 2009 21:34
door 2cv1988
ik dacht dat het een bobine van bosch was, kzal het eens gaan nakijken, even die kapoot opentrekken in men garage..
idd, ik zat ernaast, dit is een durcellier... mijn excuses

Geplaatst: wo 28 okt, 2009 23:53
door Cilinderkop
misschien staan de kleppen te strak,als de motor warm is lekt je compressie weg
Geplaatst: do 29 okt, 2009 17:39
door David
Klinkt mij het meest als een carburateurprobleem.
Sproeiers schoonmaken en belangrijkste (denk ik) is de vlotterhoogte controleren en kijken of je vlotter niet blijft hangen.
Succes.
Geplaatst: vr 30 okt, 2009 00:18
door BasvanEerden
Je moet de bobine NIET open maken. Er zit een heel giftig chemisch goedje in. Kapot is kapot.
Geplaatst: vr 30 okt, 2009 08:29
door Jeroen-citroen
BasvanEerden schreef:Je moet de bobine NIET open maken. Er zit een heel giftig chemisch goedje in. Kapot is kapot.
Bas, volgens mij bedoelt 2cv1988 als hij zegt zijn kapoot open te gaan maken dat hij zijn motorkap wil openen

Geplaatst: vr 30 okt, 2009 16:51
door 2cv1988
Jeroen-citroen schreef:BasvanEerden schreef:Je moet de bobine NIET open maken. Er zit een heel giftig chemisch goedje in. Kapot is kapot.
Bas, volgens mij bedoelt 2cv1988 als hij zegt zijn kapoot open te gaan maken dat hij zijn motorkap wil openen

ja idd, dat bedoelde ik
