Hij vonkt niet (denk ik), bobine en accu goed
Hij vonkt niet (denk ik), bobine en accu goed
Na een lange tijd heb ik getracht om mijn aca weer tot leven te wekken. Hij heeft geruime tijd zonder olie gestaan en ik heb er aan gelast met de accu-polen aangesloten. Nu heb ik er nieuwe olie in gegooid en getracht de auto te starten maar dit deed hij niet. De motor draait wel rond (dus de accu is OK) en met een andere bobine vonkt hij ook niet. Voorheen nooit problemen gehad met de contactpuntjes. (dus geen 123) Is er iets wat kapot zou kunnen zijn door het lange stilstaan, het droog staan zonder olie of het lassen met de accu aangesloten? Bedankt!
Laatst gewijzigd door Rossero op ma 7 dec, 2009 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Veelvuldig poster
Check eerst als het contact aan staat of je spanning op je bobine hebt. Soms heb je dat niet door corrosie van de contactrol onder je startslot. Als je spanning hebt op je bobine kijk dan of je een vonk hebt. De hoogspanningskabels naar de bougie losmaken en kijken of je een vonk naar het chassis/koets kan maken. Als hij dan nog niet start draai dan even de aansluitingen naar de bobine om. Misschien helpt dat.
Als je een vonk hebt betekent dat je bobine goed is. Een vonk wil nog niet zegen dat alles goed is; de ontsteking kan wel verkeerd qua timing staan waardoor de bougie op het verkeerde moment vonkt.
Check of je benzinetoevoer naar de carbu hebt. Spuit anders wat remmenreiniger in het luchtfilter en start. Daar start je motor op als je bougies vonken maar als er geen benzine toevoer is houdt het uiteraard snel op.
Uiteraard moet de de ontsteking goed afgesteld zijn. Nieuwe contactpuntjes en condensator (kost weinig) en goed afgesteld zijn noodzakelijk. Koop anders een electronische ontsteking. Dan ben je van alle gedoe rond de puntjes af. En de kostprijs haal je in no-time terug door minder benzineverbruik.
Als je een vonk hebt betekent dat je bobine goed is. Een vonk wil nog niet zegen dat alles goed is; de ontsteking kan wel verkeerd qua timing staan waardoor de bougie op het verkeerde moment vonkt.
Check of je benzinetoevoer naar de carbu hebt. Spuit anders wat remmenreiniger in het luchtfilter en start. Daar start je motor op als je bougies vonken maar als er geen benzine toevoer is houdt het uiteraard snel op.
Uiteraard moet de de ontsteking goed afgesteld zijn. Nieuwe contactpuntjes en condensator (kost weinig) en goed afgesteld zijn noodzakelijk. Koop anders een electronische ontsteking. Dan ben je van alle gedoe rond de puntjes af. En de kostprijs haal je in no-time terug door minder benzineverbruik.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
ik zou ook als eerste condensator verdenken.
Kan niet veel aan stuk, maar stuk is stuk, zeg maar. Kan er niet meteen bij dat het iets te maken heeft met olie of wat ook dan alleen ontsteking. 2 stukke bobines kan, sluit niets uit, maar ff puntjes checken/vervangen en stellen, condensator vervangen, minste werk denk ik, als ie dan nog niet start, verder kijken
Kan niet veel aan stuk, maar stuk is stuk, zeg maar. Kan er niet meteen bij dat het iets te maken heeft met olie of wat ook dan alleen ontsteking. 2 stukke bobines kan, sluit niets uit, maar ff puntjes checken/vervangen en stellen, condensator vervangen, minste werk denk ik, als ie dan nog niet start, verder kijken
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Regelmatige poster
-
- Addicted user
- Contacteer:
Dat met de condensator was een vervolg op de punten, want wie gaat lassen met alles nog aangesloten loopt nu eenmaal het risico dat bepaalde componenten kapot gaan. Met een beetje pech is je condensator dus kapot, zeker als de punten door het lassen zijn ingebrand. En met een beetje pech begeeft later ook nog een van je diodes van je gelijkrichter het. Maar goed laten we hopen van niet.
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Benzineslangetje van de carburateur verwijderen, starten, dan zou er benzine uit moeten spuiten toch.Rossero schreef:Is er een manier om te kijken (en zeker te weten) of hij wel benzine krijgt?
Sproeier doorblazen, carb. checken voor vervuiling
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
-
- Moderator
Je hebt je vonk nog niet uitgesloten als mankement begrijp ik uit je tekst. Een goede vonk over het hoofd zien is knap, of je moet bewust wegkijken..Rossero schreef:Nu begin ik te wtijfelen of hij wel vonkt, want ik zie het niet en met mijn peugeot was het echt een heel klein vonkje, dus misschien zie ik het over het hoofd. Is er een manier om te kijken (en zeker te weten) of hij wel benzine krijgt?
Dus eerst je vonk checken.
Dan benzine, benzine checken doe je idd ná de pomp, dus voor de carb. slang losmaken, slang naar voren houden, van de eend af én van jou af gericht.
Heb je wél een vonk én spuit er benzine uit de slang, dan kan de carb. de volgende verdachte zijn.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Moderator
Spanningzoeker op een goede massa en op 't +stekkertje dat vanaf de kabelboom naar de bobine gaat. Weet je iig of er spanning op de bobine komt. Weet je alleen nog steeds niet of je punten gaar zijn.
Zie alledag op 2cv.nl.
Voor dat conische rotding: Stukje pijp in de ventilator steken en rustig rond tikken met een hamer tot ie los komt. Niet beuken in ieder geval.
Zie alledag op 2cv.nl.
Voor dat conische rotding: Stukje pijp in de ventilator steken en rustig rond tikken met een hamer tot ie los komt. Niet beuken in ieder geval.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams