Reinigen aluminium
Reinigen aluminium
Heb het forum al nagespeurd maar kon op onderstaande vragen niet zo snel een antwoord vinden:
Ik ben bezig met het reinigen van een blokje, de carburateur en de bak.
Allemaal aluminium dus.
Ik heb al Dasty, remmenreiniger e.d. gebruikt, maar als ik het weer echt mooi wil hebben wat kan ik dan het beste doen?
Ik zie gereviseerde onderdelen die er als nieuw uitzien maar dan is het aluminium gespoten met aluminium verf.
Ziet er mooi uit, maar weet iemand nog een andere manier of middeltje.
Ik kan het natuurlijk ook polijsten, maar dan kom je niet overal bij en het glimt dan wel erg onnatuurlijk.
Iemand een advies voor mij
Greetz David
Ik ben bezig met het reinigen van een blokje, de carburateur en de bak.
Allemaal aluminium dus.
Ik heb al Dasty, remmenreiniger e.d. gebruikt, maar als ik het weer echt mooi wil hebben wat kan ik dan het beste doen?
Ik zie gereviseerde onderdelen die er als nieuw uitzien maar dan is het aluminium gespoten met aluminium verf.
Ziet er mooi uit, maar weet iemand nog een andere manier of middeltje.
Ik kan het natuurlijk ook polijsten, maar dan kom je niet overal bij en het glimt dan wel erg onnatuurlijk.
Iemand een advies voor mij
Greetz David
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Moderator
Kan, verschil tussen zand, grit, glasparelen etc eens checken op google qua grofheid van het resultaat. Oppervlak wordt wel ruwer, waardoor vuil weer beter hecht.
Ik zou gaan voor ouderwets inkwasten met diesel o.i.d. en schuursponsjes, kost je je longen en een RSI, maar levert wel resultaat.
Wellicht is zo'n kunststof Scotch-brite borstel een optie? Haalt vuil weg, beschadigt metalen niet.
(roterende schijf voor op boormachine of luchttol)
Ik zou gaan voor ouderwets inkwasten met diesel o.i.d. en schuursponsjes, kost je je longen en een RSI, maar levert wel resultaat.
Wellicht is zo'n kunststof Scotch-brite borstel een optie? Haalt vuil weg, beschadigt metalen niet.
(roterende schijf voor op boormachine of luchttol)
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Regelmatige poster
Zelf ben ik geen poetser onder de motorkap maar uit de brommer wereld weet ik dat je alu-blokjes en cilinders weer heel netjes kunt maken.
Stralen van motoren of bakken is link want die korrels wurmen zich overal tussen.
Recept:
Ontvetten
Race Glaze Alubright Deoxidiser (schoonmaken)
Race Glaze Jet Lag Non Paint Laquer (conserveren)
Stralen van motoren of bakken is link want die korrels wurmen zich overal tussen.
Recept:
Ontvetten
Race Glaze Alubright Deoxidiser (schoonmaken)
Race Glaze Jet Lag Non Paint Laquer (conserveren)
Belgom Al reiniger
Voor mijn motor met ook aluminum onderdelen gebruikte ik altijd Belgom. Is te koop bij de meeste motorzaken.