2CV Met Smart Turbo en Intercooler

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Plaats reactie
LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

2CV Met Smart Turbo en Intercooler

Bericht door LPGo » zo 6 dec, 2009 20:50

Bij deze the "making of" een 2 cv met een turbo en intercooler van een Smart,
ziehier het 1e filmpje.
http://www.youtube.com/watch?v=9QYCkcvymic

De bedoeling is dat deze in een 2cv gezet gaat worden die al sinds een tijdje naar volle tevredenheid omgebouwd is naar een zelf programmeerbare
computer gestuurde LPG. injectie installatie.
http://www.youtube.com/watch?v=_oEY5LSovEI


doordat de benzine/cq. lpg. toevoer in te stellen is in z.g. kenvelden kan per toerental, gasklepstand en onder- of overdruk in het inlaatspruitstuk
de precieze hoeveelheid brandstof per omwenteling ingespoten worden.

Hier alvast enkelefoto's tot zover:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door LPGo op ma 7 dec, 2009 23:45, 4 keer totaal gewijzigd.

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » zo 6 dec, 2009 22:46

lpg en turbo, kan dat dan?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » zo 6 dec, 2009 22:51

Ja dat kan heel goed, omdat het LPG vlak bij de kleppen geinjecteerd wordt, zit er geen explosief mengsel in het inlaatspruitstuk en dus kun je geen "backfires" krijgen, verder wordt de drukin de LPG verdamper aangepast aan de druk in het inlaatspruitstuk, dus bij een hogere turbodruk ook een hogere gasdruk, het gas wordt met circa 1 bar overdruk geinjecteerd.

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 28 jul, 2008 22:04
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Willem2 » ma 24 mar, 2014 20:52

Ik vroeg me af hoe het verbruik veranderd is met de turbo? Wat was het verbruik voor en met de turbo?
Ik vind het namelijk best een interessante optie en zit er over te denken om ook zoiets te doen.
Eend voor allen, allen voor eend..

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » di 25 mar, 2014 23:00

Willem2 schreef:Ik vroeg me af hoe het verbruik veranderd is met de turbo? Wat was het verbruik voor en met de turbo?
Ik vind het namelijk best een interessante optie en zit er over te denken om ook zoiets te doen.

Wow , na bijna 5 jaar een reactie!!!!
:lol: :lol:

Het verbruik gaat omhoog, zoals je gelezen hebt, rijdt deze turbo eend op Lpg.
Zonder turbo liep deze 1 op 12,5 en met turbo was dit ongeveer 1 op 9......

Als je dit vertaald naar benzine dan zal dit ongeveer 1 op 11 a 12 zijn.....


Doordat de turbo erin zit ga je er automatisch harder mee rijden, dus voor een deel is hier het meer verbruik door te verklaren.... en uiteraard is de hele 2cv motor niet ingesteld op een turbo, (layout en kleppen-timing) waar ook een stuk meer verbruik door komt....

Maar ik verzeker je 1 ding dit is echt het gaafste wat je met je eenden motortje kunt doen.

Dus als je handig bent zeg ik meteen doen, je bent ook van harte welkom om een keer bij mij te komen kijken.....

Op het international 2 cv forum staat een uitgebreid topic over deze turbo eend, omdat hier geen respons was....


http://www.international2cvfriends.com/ ... f=7&t=1100
wel eerst even aanmelden, maar het is de moeite waard

Of kijk op mijn youtube kanaal www2cv4x4nl

http://www.youtube.com/watch?v=vMu-Q4szf5s

Plaats reactie