Kraftwerk, een gave band! maar ook een goede gereedschapset?
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Kraftwerk, een gave band! maar ook een goede gereedschapset?
Ben wel toe aan nieuw gereedschap en kwam via rustbuster.nl op het zwitserse merk Kraftwerk.
http://www.doppendoos.nl/
Zit nu nog een beetje te twijfelen tussen deze 2 koffers:
Kraftwerk 1041
Kraftwerk 1047
Iemand ervaring met dit merk
http://www.doppendoos.nl/
Zit nu nog een beetje te twijfelen tussen deze 2 koffers:
Kraftwerk 1041
Kraftwerk 1047
Iemand ervaring met dit merk
Laatst gewijzigd door deusjevo op wo 20 jan, 2010 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
-
- Heavy user
zelf geen ervaring met kraftwerk, maar ik hoor er geen slechte verhalen over. en als het goed spul is, is die koffer een koopje! dermate goedkoop dat ik bijna weer een beetje ga twijfelen over de kwaliteit
nadeel van dat soort koffers vind ik wel dat als je zelf nog eens wat gereedschap koopt of moet vervangen dit er weer niet bij past.
en nog een nadeel van deze sets, ik zie er geen "hoge" (of lange, hoe noem je dat?) doppen in zitten en die gebruik ik het meeste. heb zelf destijds een 3/8" doppenset gekocht van lux (praxis, het enige goede van de praxis is dat ze lux verkopen) uit de profi-serie. nu geloof ik iets van 70 euro in een metalen koffer. heb nu 8 jaar later alleen de ratel vervangen, maar daar heb ik destijds ook met een moker op staan hengsten.
steek en ring-steek-sleutels heb ik inmiddels van facom
nadeel van dat soort koffers vind ik wel dat als je zelf nog eens wat gereedschap koopt of moet vervangen dit er weer niet bij past.
en nog een nadeel van deze sets, ik zie er geen "hoge" (of lange, hoe noem je dat?) doppen in zitten en die gebruik ik het meeste. heb zelf destijds een 3/8" doppenset gekocht van lux (praxis, het enige goede van de praxis is dat ze lux verkopen) uit de profi-serie. nu geloof ik iets van 70 euro in een metalen koffer. heb nu 8 jaar later alleen de ratel vervangen, maar daar heb ik destijds ook met een moker op staan hengsten.
steek en ring-steek-sleutels heb ik inmiddels van facom
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
ja alleen dan dus in meer maten dan voor bougies. handig als er bijvoorbeeld 3 cm schroefdraad uit de moer steekt.ericsaskia schreef:Uhh, wat zijn "hoge" of lange doppen...dyane_maniac schreef: ik zie er geen "hoge" (of lange, hoe noem je dat?) doppen in zitten en die gebruik ik het meeste.
Iets als een dop die je nodig hebt voor een bougie
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Voor 225 euro lijkt mij dat ook.backfire schreef:De 1047 is toch een mooie set om mee te beginnen. langzaam de juiste doppen er bij kopen etc
Is nog aanbevolen door Nederlandse Fiets en Caravan Bond ook
't Is trouwens niet echt om mee te beginnen.
Heb al goed gereedschap thuis maar dit dateert nog uit m'n brommer tijdperk (25 jaar geleden) en begint eigenlijk "op" te raken.
Verder zwerft het meeste gereedschap tussen parkeergarage 200 meter verderop en schuur in de achtertuin.
Ik grijp er dus eigenlijk constant naast waar ik bezig ben.
Wil deze set maar gewoon achter in de eend houden en 't oude gereedschap terug verhuizen naar de schuur.
In huis gebruik ik toch niet veel gereedschap meer, heb al genoeg verbouwd de laatste jaren, nu is m'n eend aan de beurt...
-
- Belgisch Meester Lasser
- Contacteer:
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
Ik heb me mijn gereedschap in de loop der jaren bij elkaar gesprokkeld maar dan wel in een keer goed (Gedore, Facom en Knipex tangen).
Maar denk dat dit merk een aardig alternatief is als je het niet vaak gebruikt.
Verschil zal met name in afwerking zitten en in het productie proces, met name aan de hardheid en chroom kwaliteit.
Maar denk dat dit merk een aardig alternatief is als je het niet vaak gebruikt.
Verschil zal met name in afwerking zitten en in het productie proces, met name aan de hardheid en chroom kwaliteit.
Citroen 2cv6 special 1986
Kraftwerk
hoi sleutelaars,
ben zelf beroepsmatig bezig met speciale gereedschappen voor automotive toepassingen en kan bevestigen, dat je met Kraftwerk een gerenommeerd merk koopt, goede kwaliteit. 75% van alle gereedschappen (met uitzondering van Hazet en Gedore uit Duitsland) wordt geproduceerd onder private label bij één van de grootste Taiwanese gereedschapsfabrikanten **** ... levert gewoon goeie kwaliteit, geen china-spul dus, dat na een nachtje in een vochtige garage begint te roesten :wink:
ben zelf beroepsmatig bezig met speciale gereedschappen voor automotive toepassingen en kan bevestigen, dat je met Kraftwerk een gerenommeerd merk koopt, goede kwaliteit. 75% van alle gereedschappen (met uitzondering van Hazet en Gedore uit Duitsland) wordt geproduceerd onder private label bij één van de grootste Taiwanese gereedschapsfabrikanten **** ... levert gewoon goeie kwaliteit, geen china-spul dus, dat na een nachtje in een vochtige garage begint te roesten :wink:
Fluctuat nec mergitur (scheeps-Latijns voor "het deint en schommelt, maar vergaat niet")
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Re: Kraftwerk
Hoppa, na deze opbeurende woorden zal ik vanmiddag 't vrouwtje lief aankijken en bestellen dan maarPistachke schreef:hoi sleutelaars,
ben zelf beroepsmatig bezig met speciale gereedschappen voor automotive toepassingen en kan bevestigen, dat je met Kraftwerk een gerenommeerd merk koopt,
- Bluespirit
- Beginner
Zelf heb ik ook een koffer van Kraftwerk voor thuis in de schuur. Die bevalt prima.
In de 2cv heb ik Mannesmann liggen. Komt uit een oude en incomplete koffer. Maar wat ik nodig heb zit er wel in. Die kwaliteit is toch wel een stuk beter. Maar zolang je niet voor je beroep sleutelt is Kraftwerk prima.
In de 2cv heb ik Mannesmann liggen. Komt uit een oude en incomplete koffer. Maar wat ik nodig heb zit er wel in. Die kwaliteit is toch wel een stuk beter. Maar zolang je niet voor je beroep sleutelt is Kraftwerk prima.