Lang stilgestaan
Lang stilgestaan
Hallo allemaal.
Ik heb een paar jaar niet in mijn eend gereden.
Nu wil ik binnenkort weer gaan starten, maar kan ik dan gewoon een volle accu erin doen en het sleuteltje omdraaien? Of moet ik na zo'n lange winterslaap speciale maatregelen nemen?
Sven.
Ik heb een paar jaar niet in mijn eend gereden.
Nu wil ik binnenkort weer gaan starten, maar kan ik dan gewoon een volle accu erin doen en het sleuteltje omdraaien? Of moet ik na zo'n lange winterslaap speciale maatregelen nemen?
Sven.
-
- Heavy user
Ik denk dat ik van tevoren wat benzine in de carburateur laat lopen, dan hoeft ie niet zoveel op te pompen. Ik vind het wel spannend...
Er moet inderdaad wel een nieuwe band op, en de remmen moet ik zeker nakijken, die waren al niet goed. Ik ga de hele eend trouwens nakijken en flink aanpakken. Maar voordat ik eraan begin wil ik eerst eens kijken of ie "loopt".
Hij heeft een paar jaar buiten stilgestaan, wel voor de deur zodat ik hem in de gaten kon houden, en af en toe wassen enzo. Ook soms wat heen en weer bewogen, een paar meter naar voren of naar achteren geduwd als het nodig was. Bouwjaar is '84 en ik heb er niet in gereden omdat ik niet de energie had om een hele simpele reparatie te verrichten.
Sven
Er moet inderdaad wel een nieuwe band op, en de remmen moet ik zeker nakijken, die waren al niet goed. Ik ga de hele eend trouwens nakijken en flink aanpakken. Maar voordat ik eraan begin wil ik eerst eens kijken of ie "loopt".
Hij heeft een paar jaar buiten stilgestaan, wel voor de deur zodat ik hem in de gaten kon houden, en af en toe wassen enzo. Ook soms wat heen en weer bewogen, een paar meter naar voren of naar achteren geduwd als het nodig was. Bouwjaar is '84 en ik heb er niet in gereden omdat ik niet de energie had om een hele simpele reparatie te verrichten.
Sven
De bougies eruitdraaien ga ik zeker doen, is een hele goeie tip. Want dan kan ik ook veel makkelijker het motortje met de slinger eens een paar keer ronddraaien, en kijken hoe dat gaat. En ook nog kijken of 'ie vonkt.
iedereen alvast bedankt voor de goeie tips. Ik heb nog geen fotootje maar dat komt nog wel.
Sven
iedereen alvast bedankt voor de goeie tips. Ik heb nog geen fotootje maar dat komt nog wel.
Sven
een beurt kun je denk ik beter geven nadat de motor al eens heeft gelopen: Dan kun je de olie aftappen als ie warm is en blijft er minder zooi achter. Het is overigens nog beter de olie te verversen voor de eend langdurig gestald wordt. 'Oude' olie bevat allerlei zuren de het blok (een beetje) aantasten.
De tip van een beetje olie in de cilinders is inderdaad een goede. Je kunt daarnaast het blok ook een tijdje laten ronddraaien zonder ontsteking zodat de olie door het blok gepompt wordt.
B.
De tip van een beetje olie in de cilinders is inderdaad een goede. Je kunt daarnaast het blok ook een tijdje laten ronddraaien zonder ontsteking zodat de olie door het blok gepompt wordt.
B.
- Gerard2cv
- Super eendkenner
Om benzine in de carburator te krijgen kan je het beste even de tankdop eraf en gewoon
de tank op druk blazen met je mond,dan worden ook de klepjes van de benzinepomp
gelijk nat waardoor ze weer zullen gaan werken en je krijgt ook nooit te veel benzine in
je motor.Het is echt de meest simpele manier.
de tank op druk blazen met je mond,dan worden ook de klepjes van de benzinepomp
gelijk nat waardoor ze weer zullen gaan werken en je krijgt ook nooit te veel benzine in
je motor.Het is echt de meest simpele manier.
- Gerard2cv
- Super eendkenner
Het werkt alleen als een trein.We hebben vorige zomer in Oud Beierland een stunt
uitgehaald om in 5 uur tijd een complete eend inelkaar te zetten.Dus vanaf het kale
chassis.En 5 uur later zou de burgermeester komen proefrijden.En dat is gelukt
Hoeveel druk denken jullie dat een mens kan blazen?nou precies genoeg om de benzine
door de leiding omhoog te blazen.
uitgehaald om in 5 uur tijd een complete eend inelkaar te zetten.Dus vanaf het kale
chassis.En 5 uur later zou de burgermeester komen proefrijden.En dat is gelukt
Hoeveel druk denken jullie dat een mens kan blazen?nou precies genoeg om de benzine
door de leiding omhoog te blazen.
Het is gelukt, ik heb net twee rondjes door de straat gereden!
En ja, Ik heb mond-op-tank beademing gedaan, de benzine kwam bij de carburateur langs het slangetje naar buiten druppen.
Ik had ook eerst de bougies eruit gedraaid en daardoor kon ik lekker makkelijk (geen compressie ) het blokje een paar keer rondslingeren.
En ja, Ik heb mond-op-tank beademing gedaan, de benzine kwam bij de carburateur langs het slangetje naar buiten druppen.
Ik had ook eerst de bougies eruit gedraaid en daardoor kon ik lekker makkelijk (geen compressie ) het blokje een paar keer rondslingeren.