Besteleend invoeren, of in Nederland kopen?
Besteleend invoeren, of in Nederland kopen?
Ik wil van de zomer een besteleend aanschaffen om op te knappen, en er dan leuk mee te gaan rijden.
Nou vraag ik mij af of ik beter een Nederlandse wagen kan kopen , of dat ik een wagen moet invoeren vanuit Frankrijk of België.
Vooral invoeren, RDW-keuring en later APK lijkt me lastig.
Maar vooral: is een Franse eend beter dan een NL? Dus wat betreft Carrosserie en Chassis.
Nou vraag ik mij af of ik beter een Nederlandse wagen kan kopen , of dat ik een wagen moet invoeren vanuit Frankrijk of België.
Vooral invoeren, RDW-keuring en later APK lijkt me lastig.
Maar vooral: is een Franse eend beter dan een NL? Dus wat betreft Carrosserie en Chassis.
Het RDW keuren stelt niet veel meer voor als je de papierwinkel en chassisnummer compleet zijn en kloppen.
Dus heb je alle autopapieren, een aankoopbewijs en is het chassinummer het zelfde, origineel, leesbaar en ingeklopt op de plek zoals beschreven op de carte gris.
Daarna doe je APK keuren, net als iedere andere auto gewoon bij een garage naar eigen keuze.
En het beste? In Frankrijk zijn er meer te koop, het land is ook groter maar ook daar weten ze de prijzen wel te vragen.
Doe wat vooronderzoek qua prijzen en conditie op Franse en NL sites.
Succes
Dus heb je alle autopapieren, een aankoopbewijs en is het chassinummer het zelfde, origineel, leesbaar en ingeklopt op de plek zoals beschreven op de carte gris.
Daarna doe je APK keuren, net als iedere andere auto gewoon bij een garage naar eigen keuze.
En het beste? In Frankrijk zijn er meer te koop, het land is ook groter maar ook daar weten ze de prijzen wel te vragen.
Doe wat vooronderzoek qua prijzen en conditie op Franse en NL sites.
Succes
tweeceevees zijn leuk!
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2682
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Las Expert
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
- Contacteer:
deden ze bij mij niet moeilijk over,sterker ze vonden het mooi!.
als je een slapend kenteken hebt dan gaat ie wel op de remtestbanken en word hij helemaal nagekeken.
met een buitenlands kenteken kijken ze je alleen je papieren na en je chassis nummer 10 min was ik klaar met de ds.met de besteleend was ik een dik uur kwijt
als je een slapend kenteken hebt dan gaat ie wel op de remtestbanken en word hij helemaal nagekeken.
met een buitenlands kenteken kijken ze je alleen je papieren na en je chassis nummer 10 min was ik klaar met de ds.met de besteleend was ik een dik uur kwijt
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
Een besteleend is eigenlijk het leukste wat er is vind ik.
Maar ze zijn ook bijna allemaal opgebruikt of opgelapt (uitzonderingen daargelaten natuurlijk). Het is een bestelwagen die in de regel bedrijfsmatig gebruikt worden en daar wordt niet altijd zachtzinnig met het materiaal omgegaan. Koop er een met een harde niet aan gelaste laadbak en liefst in combinatie met een hard en ongelast chassis. Dat zal al moeilijk worden maar wie zoekt zal vinden. Cabinevloer is eigenlijk net zo eenvoudig te herstellen als een berline, het bestelgedeelte van een besteleend echter niet, en goed plaatwerk nauwelijks te vinden.
Succes met zoeken!
Hans
Maar ze zijn ook bijna allemaal opgebruikt of opgelapt (uitzonderingen daargelaten natuurlijk). Het is een bestelwagen die in de regel bedrijfsmatig gebruikt worden en daar wordt niet altijd zachtzinnig met het materiaal omgegaan. Koop er een met een harde niet aan gelaste laadbak en liefst in combinatie met een hard en ongelast chassis. Dat zal al moeilijk worden maar wie zoekt zal vinden. Cabinevloer is eigenlijk net zo eenvoudig te herstellen als een berline, het bestelgedeelte van een besteleend echter niet, en goed plaatwerk nauwelijks te vinden.
Succes met zoeken!
Hans
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Invoeren stelt niks voor, ik had wel een carte grise, maar geen aankoopbon en daar is bij de RDW niks van gezegd.
Ook had ik ervoor gekozen om gelijk met de RDW keuring een APK keuring te doen, goedgekeurd!
Je kunt er zoals ik heb gedaan ook voor kiezen om een auto uit het buitenland eerst na te kijken en te herstellen, en daarna pas een RDW keuring aan te vragen, wel moet je dan niks met het chassis of chassisnr. hoeven te doen.
Ook had ik ervoor gekozen om gelijk met de RDW keuring een APK keuring te doen, goedgekeurd!
Je kunt er zoals ik heb gedaan ook voor kiezen om een auto uit het buitenland eerst na te kijken en te herstellen, en daarna pas een RDW keuring aan te vragen, wel moet je dan niks met het chassis of chassisnr. hoeven te doen.
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962