Lekke tank

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gelemotor
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 467
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
Locatie: Beverwijk

Lekke tank

Bericht door gelemotor » di 23 mar, 2010 15:30

Mijn benzine tank is lek,gelukkig aan de bovenkant zodat ik nog wel wat kan rijden.
Maaarrrr, hoe krijg je de tank eruit??
Kan dat gewoon onderlangs door alles los te halen??

Wie heeft er ervaring mee, ik ga ervanuit dat het kunstof niet te repareren valt tenminste.
Of is daar al wat op gevonden, hoewel ik er dus ook al niet bij zou kunnen dus moet hij er toch uit.. :roll:
Wie weet er meer, mijn dank alvast

Gr, Luc
Duck your life

Gebruikersavatar
Peter v G
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 18 jun, 2005 13:05
Locatie: Veghel

Bericht door Peter v G » di 23 mar, 2010 15:46

Volgens mij moet het gewoon onderlangs kunnen. (Zelf nooit gedaan overigens)
Maar aan de bovenzijde lekt hij? Misschien de dichting van de vlotter lek?
Vanaf de vlotter gaat er eerst een rubberslang weg (30 cm??) daarna wordt dit zo'n hard plastic die langs je chassis ligt, misschien lekt het daarop.

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 23 mar, 2010 16:17

hij zal waarschijnlijk langs de pakking van je vlotter lekker of via het slagetje! dit betekend dat je tank er onder uit moet eerst de vulpijp los dan even leegzuigen met tuinslang, daarna de vier bouten los! voorzichtig laten zaken ivm draadjes aan je vlotter!!

dan kijken en zien wat er aan de hand is

Gebruikersavatar
gelemotor
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 467
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
Locatie: Beverwijk

Bericht door gelemotor » di 23 mar, 2010 16:22

Ramon schreef:hij zal waarschijnlijk langs de pakking van je vlotter lekker of via het slagetje! dit betekend dat je tank er onder uit moet eerst de vulpijp los dan even leegzuigen met tuinslang, daarna de vier bouten los! voorzichtig laten zaken ivm draadjes aan je vlotter!!

dan kijken en zien wat er aan de hand is
Dan rij ik de tank eerst wel even een stuk leeg,het kan natuurlijk heel goed alleen de pakking zijn.
Als de tank is uitgelekt, geeft de tankmeter namelijk nog wel " vol " aan, dus zoveel gaat er niet uit.
Als de milieu freaks dit maar niet lezen....
In eerste instantie had ik de mof tussen vulpijp en tank vervangen, dat leek mij de boosdoener( zonder eronder gekeken te hebben terwijl ik juist naar het onderdelen magazijn in Amersfoort ging en toen de lekkage opmerkte)
Dat wordt dan volgende week even er opnieuw onder , tot zondag weer aan het werk voor de baas.... :P

Gr, Luc
Duck your life

jornmetten
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 57
Lid geworden op: do 25 feb, 2010 19:33
Locatie: Utrecht

Bericht door jornmetten » di 23 mar, 2010 16:28

Met een lekke tank rijden is alleen veilig als je in de buurt van Beverwijk woont :lol:

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4986
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 23 mar, 2010 16:37

Voorste bouten hoeven er niet uit alleen los. De tank zit hierin gestoken met 2 vorken. Is later ook weer handiger bij montage.
diverse Citroens, wat anders.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 23 mar, 2010 16:39

of lekt ie bij het rubber tussen tank en vulpijp?

anyway, het er onder uithalen gaat als volgt:

voor je begint: rij de tank zo goed als leeg. een volle tank weegt als lood als je onder je auto ligt en gegarandeert dat de helft eruit klotst dan.

maak de klem van het rubber manchet tussen vulpijp en tank los.

en vervolgens zie je vanzelf 4 boutjes waarmee ie vast zit.

ik weet niet meer precies of je nou al bij de benzine leiding en kabel van de vlotter kunt voordat je m los hebt geschroefd of dat deze pas te bereiken zijn nadat de tank los is.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
gelemotor
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 467
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
Locatie: Beverwijk

Bericht door gelemotor » di 23 mar, 2010 19:41

dyane_maniac schreef:of lekt ie bij het rubber tussen tank en vulpijp?

anyway, het er onder uithalen gaat als volgt:

voor je begint: rij de tank zo goed als leeg. een volle tank weegt als lood als je onder je auto ligt en gegarandeert dat de helft eruit klotst dan.

maak de klem van het rubber manchet tussen vulpijp en tank los.

en vervolgens zie je vanzelf 4 boutjes waarmee ie vast zit.

ik weet niet meer precies of je nou al bij de benzine leiding en kabel van de vlotter kunt voordat je m los hebt geschroefd of dat deze pas te bereiken zijn nadat de tank los is.
Het rubber tussen vulpijp / tank heb ik vanmorgen vervangen en had dus geen effect. :(
Ik ga dus eerst de tank leegrijden met de Brabantrit a.s. zondag en dan heb ik maandag gelegenheid om er weer onder te kruipen...
De tank zal ik dan voorzichtig laten zakken!
De evt. lekke pakking mag ik dan vervangen met, gatsie, vloeibare pakking??
Dank voor de duidelijke info

Groet Luc
die dus inderdaad vlakbij het brandwonden centrum woont!
Duck your life

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 24 mar, 2010 10:25

die pakkinkjes (je bedoelt die bij de vlotter neem ik aan?) kun je gewoon nieuw kopen. even wat eendenboeren bellen en op laten sturen
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » wo 24 mar, 2010 16:33

k zou geen vloeibare pakking gebruiken want dat is meestal niet bestand tegen benzine ;)
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
gelemotor
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 467
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
Locatie: Beverwijk

Bericht door gelemotor » wo 24 mar, 2010 18:57

thomaaas schreef:k zou geen vloeibare pakking gebruiken want dat is meestal niet bestand tegen benzine ;)
OK, ik zal bellen.
Misschien heeft zondag bij de Brabantrit de bewuste Citroen man wel wat voor me??

Groet Luc
Duck your life

Gebruikersavatar
gelemotor
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 467
Lid geworden op: ma 11 mei, 2009 12:42
Locatie: Beverwijk

Bericht door gelemotor » vr 26 mar, 2010 21:33

gelemotor schreef:
thomaaas schreef:k zou geen vloeibare pakking gebruiken want dat is meestal niet bestand tegen benzine ;)
OK, ik zal bellen.
Misschien heeft zondag bij de Brabantrit de bewuste Citroen man wel wat voor me??

Groet Luc
Het probleem is al opgelost.... :D
Niet door mij, maar door mijn lieve partner en de ANWB.
Nell strandde voor het kasteel Assumburg, de jeugdherberg in Heemskerk, met een sputterende duck.
Wegenwacht gebeld en die constateerde natuurlijk dat de duck geen benzine kreeg. :cry:
Repareren lukte niet ter plekke, dus even naar onze "eigen " garage gesleept, dat is de Panhard man Peter Breed in Heemskerk.
Daar werd het stukje benzine slang op de tank vervangen , wat dus erg gaar was.
Nu nog even voltanken, maar ik heb er eigenlijk wel vertrouwen in dat dat de lekkage was.
Zondag vol vertrouwen op pad, zaterdag eerst nog even wat rond rijden met de Scania! :roll:

Groet Luc, en tot zondag / Esbeek ??
Duck your life

Plaats reactie