Special tool achterremtrommel.
Special tool achterremtrommel.
Heeft iemand een foto van het speciale stuk gereedschap om de kartelring/moer van de achterremtrommel te verwijderen? Ik dacht dat het net als bij m'n 6je gewoon een grote moer was maar er zit een moer zonder 6-kant. Ik hoop dat iemand begrijpt wat ik bedoel.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Om de trommel te verwijderen een grote moer onder de dop. Om ook het lager te verwijderen een dikke ring met 2 tanden die in de inkepingen vallen. Bijv Facom c82 0f c82B het euvel van deze ringen is het gereedschap goed te centreren en de trommel te blokkeren om meedraaien te voorkomen. Natuurlijk wel de centerpuntjes uitboren 
net als deze wilmonda tool (CVD en CWD)

net als deze wilmonda tool (CVD en CWD)

diverse Citroens, wat anders.
AZL heeft gelijk. Die plastic beundoppen zijn achteraf bedacht om de Eend sleutelbaarder te maken. Je kunt nu zonder speciaal gereedschap de achterremtrommel demonteren en terugzetten. Stalen naafdop voorzichtig vernaggelen, zeskantmoer losdraaien met dop 44 en de trommel lostrekken. En voortaan dus zo'n plastic dop gebruiken. Speciaal gereedschap voor de ringmoer is alleen nog nodig als ook het lager eruit moet. Het werkplaatshandboek gaf nog aan dat je eerst de ringmoer compleet met dop moest verwijderen en daarna de zeskantmoer. Dat hoeft dus niet meer, dankzij de beundop.
-
- Heavy user
Dan ligt ie toch gewoon achter je velg te rammelen? Ver toch niks?
De metalen kap kregen we er niet heel af, dop 44 paste bijna niet. Daar wordt 0,2mm afgedraaid.
De asbest remschoenen waren bijna nieuw, net als de trommel. De remcilinder vervangen we maar de leiding krijgen we er niet af, we hebben geen passende leidingsleutel. Is dit 9mm? Want die lijkt moeilijk aan te komen...
De metalen kap kregen we er niet heel af, dop 44 paste bijna niet. Daar wordt 0,2mm afgedraaid.
De asbest remschoenen waren bijna nieuw, net als de trommel. De remcilinder vervangen we maar de leiding krijgen we er niet af, we hebben geen passende leidingsleutel. Is dit 9mm? Want die lijkt moeilijk aan te komen...
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
- André Post
- Heavy user
-
- Heavy user
met als gevolg vet uit het wiellager en na nog geen 20dkm een skf wiellager apk afkeur, terwijl deze dik 80dkm mee horen te gaanCitRoel schreef:Dan ligt ie toch gewoon achter je velg te rammelen? Ver toch niks?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Leidingsleutel 8 - 9 hadden ze gewoon bij de automaterialen zaak. Ik meen dat ie van Hazet was. Maar soms zitten de achterwartel goed vast geoxydeerd. Ik heb een keer als noodoplossing de zuigertjes eruit getrokkken. Spul gepoetst met staalwol en gereinigd op zijn plaats aan de wielarm. Daarna weer gemonteerd. Heeft het nog een paar jaar gedaan. 

diverse Citroens, wat anders.