Stuur staat niet recht, kan dat nog bijgesteld?
-
- Regelmatige poster
Stuur staat niet recht, kan dat nog bijgesteld?
Ik heb zo'n mooi Quillery stuur gekocht en nu ik hem dr in heb gezet staat het stuur niet recht! En dat vind ik dus niet zo mooi.
Is dat nog bij te stellen of moet ik hier gewoon maar aan wennen?
Hij staat dus net als deze:
en ik wil hem gewoon zo:
Is dat nog bij te stellen of moet ik hier gewoon maar aan wennen?
Hij staat dus net als deze:
en ik wil hem gewoon zo:
*miep miep* (°\=/°)
zeker kan dat! hier voor moet je zorgen dat je wielen absoluut recht vooruit gestuurd staan, dan de stuurstang loshalen bij de vooras (kan wel vast zitten), het stuur verdraaien zodat het in de gewenste stand staat, en vervolgens het weer vast zetten
als je een stuurslot hebt moet je die eerst verwijderen, of zorgen dat het stuurslot er niet op springt
als je een stuurslot hebt moet je die eerst verwijderen, of zorgen dat het stuurslot er niet op springt
-
- Regelmatige poster
Tja het rijdt zo lekker met je handen op tien over half 4
Ik heb een afspraak met een 'eendengarage' die mij zo fijn heeft geholpen ooit, en dan ga ik dit ook even vragen of hij het kan bijstellen. Durf dingen wb het stuur toch niet zelluf aan. Ik moet ook weer terug naar FR namelijk... met dochter achterin
Ik heb een afspraak met een 'eendengarage' die mij zo fijn heeft geholpen ooit, en dan ga ik dit ook even vragen of hij het kan bijstellen. Durf dingen wb het stuur toch niet zelluf aan. Ik moet ook weer terug naar FR namelijk... met dochter achterin
*miep miep* (°\=/°)
Een eenspakig stuur (dat heeft deze eend kennelijk ooit gehad) staat zo schuin zodat je bij een ongeval niet die ene spaak in je buik krijgt.
Als je dan een ander stuur plaatst zoals deze mooie en zeer prettige quillery komt die scheef te staan . En hier wil je dat nou net niet.
Als je dan een ander stuur plaatst zoals deze mooie en zeer prettige quillery komt die scheef te staan . En hier wil je dat nou net niet.
diverse Citroens, wat anders.
-
- Gebruiker
Same probleem hier. Ik ben alleen nog een beetje huiverig voor dat stuurslot gedoe, het schijnt nogal een gedoe te zijn.
Maar ik voel met je mee, tuurlijk went het wel, maar handig je handen neerleggen is er niet echt meer bij.
Als je de stuurstang gaat verdraaien lees ik het heel graag weer!
Maar ik voel met je mee, tuurlijk went het wel, maar handig je handen neerleggen is er niet echt meer bij.
Broem, dat zouden meer mensen moeten doen
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Voor het set stuurslot hoef je niet bang te zijn, daar kom je niet aan. Je stuurbuisVisserkevis schreef:Same probleem hier. Ik ben alleen nog een beetje huiverig voor dat stuurslot gedoe, het schijnt nogal een gedoe te zijn.
(waar je stuur op gemonteerd zit met drie bouten), zit op de vooras geschoven over
het uitstekend en vertand deel van je stuurhuis - het ding waar gras op zit op deze
foto (die is overigens in spiegelbeeld!):
De stuurbuis wordt met een klem en een moer/bout op zo'n plek gehouden. Dat
losdraaien hoeft het probleem niet te zijn, maar de stuurbuis wil nog wel eens heel
erg vastzitten op het stuurhuis. Zitten ze niet ontzettend op elkaar vast, kan je het
relatief eenvoudig loshalen, de stuurbuis verdraaien, terugzetten en weer vastmaken.
Groet van
Jesper
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
En hoe schuin moet dat dan zijn?AZL57 schreef:Een eenspakig stuur (dat heeft deze eend kennelijk ooit gehad) staat zo schuin zodat je bij een ongeval niet die ene spaak in je buik krijgt.
Jesper,Jesper schreef:Voor het set stuurslot hoef je niet bang te zijn, daar kom je niet aan. Je stuurbuisVisserkevis schreef:Same probleem hier. Ik ben alleen nog een beetje huiverig voor dat stuurslot gedoe, het schijnt nogal een gedoe te zijn.
(waar je stuur op gemonteerd zit met drie bouten), zit op de vooras geschoven over
het uitstekend en vertand deel van je stuurhuis - het ding waar gras op zit op deze
foto (die is overigens in spiegelbeeld!):
De stuurbuis wordt met een klem en een moer/bout op zo'n plek gehouden. Dat
losdraaien hoeft het probleem niet te zijn, maar de stuurbuis wil nog wel eens heel
erg vastzitten op het stuurhuis. Zitten ze niet ontzettend op elkaar vast, kan je het
relatief eenvoudig loshalen, de stuurbuis verdraaien, terugzetten en weer vastmaken.
Groet van
Jesper
Je maakt een denkfout!
Om je stuurasbuis naar boven te halen en terug te zetten moet je toch ECHT het stuurslot loshalen.
Anders kun je trekken tot je een ons weegt.
En het valt echt erg mee!!!
Het kapje om de stuurasbuis moet eraf, 1 boutje.
Dan met een lampje aan de onderzijde kijken en het stuur draaien, dan zie je 2 inbusboutjes voorbij komen.
Dan: draai de 2 inbusboutjes los, niet eruit!
en voila je kunt de stuurasbuis naar boven halen.
Het is een fluitje van een cent, als je het maar even weet.
Montage = omgekeerde volgorde.
Valt echt mee gewoon even proberen!
MAAR het advies van Jesper zal niet helpen, het stuurslot MOET los.
Succes
Greetz
David
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Klopt, je hebt volledig gelijk... Ik was het loshalen van de zwarte pin in het stuurslotDavid schreef:Jesper,
Je maakt een denkfout!
Om je stuurasbuis naar boven te halen en terug te zetten moet je toch ECHT het stuurslot loshalen.
Anders kun je trekken tot je een ons weegt.
even vergeten... Bij mijn Acadiane gaat dat zo makkelijk, dat ik haar niet bij stilsta...
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
- Gerard2cv
- Super eendkenner
Jesper wrotre.
[/code]Klopt, je hebt volledig gelijk... Ik was het loshalen van de zwarte pin in het stuurslot even vergeten... Bij mijn Acadiane gaat dat zo makkelijk, dat ik haar niet bij stilsta
Jesper,ik denk dat je die 2 halve ringen bedoelt en dat onderbakje,die er bij jouw acadiane niet meer hangt?
-
- Regelmatige poster