smering aandrijfassen en koppelstukken
smering aandrijfassen en koppelstukken
Hallo, nog enkele vraagjes:
Ik ga alle stofhoezen van mijn aandrijfassen vervangen, daar zit vet bij dat in die koppelstukken moet (homokineten?), mag ik die koppelstukken eerst grondig reinigen en ontvetten zodat al het oude smeer eruit is voor ik het nieuwe vet er in doe of is dit beter van niet en veeg ik er gewoon het meeste oud smeer af en doe er dan het nieuwe vet op?
Die smeernippel aan de aandrijfassen, wat smeert die dan eigenlijk? Is dat het schuifstuk? graag wat uitleg aub.
Bart.
Ik ga alle stofhoezen van mijn aandrijfassen vervangen, daar zit vet bij dat in die koppelstukken moet (homokineten?), mag ik die koppelstukken eerst grondig reinigen en ontvetten zodat al het oude smeer eruit is voor ik het nieuwe vet er in doe of is dit beter van niet en veeg ik er gewoon het meeste oud smeer af en doe er dan het nieuwe vet op?
Die smeernippel aan de aandrijfassen, wat smeert die dan eigenlijk? Is dat het schuifstuk? graag wat uitleg aub.
Bart.
Bordeaux/zwarte Charleston van '81
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
Het vet in de homokineet is onderhoudsvrij, maw je hoeft het niet te vervangen. Als ik een nieuwe stofhoes erop zette, veegde ik het oude vet een beetje weg met een lap en deed dan het nieuwe vet erin.
Op de schuifstukken veeg ik bij een nieuw rubber ook altijd het vet weg met een lap. En na het monteren van het rubber gewoon via het vetnippel lekker vet erin.
Op de schuifstukken veeg ik bij een nieuw rubber ook altijd het vet weg met een lap. En na het monteren van het rubber gewoon via het vetnippel lekker vet erin.
tweeceevees zijn leuk!
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
Doe ik ook zo, was alleen benieuwd waarom remmenreiniger niet gewenst was. Altijd handig als er redenen bij genoemd worden.marcopr schreef:Het vet in de homokineet is onderhoudsvrij, maw je hoeft het niet te vervangen. Als ik een nieuwe stofhoes erop zette, veegde ik het oude vet een beetje weg met een lap en deed dan het nieuwe vet erin.
Op de schuifstukken veeg ik bij een nieuw rubber ook altijd het vet weg met een lap. En na het monteren van het rubber gewoon via het vetnippel lekker vet erin.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Gebruiker
- Berichten: 82
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 12:32
- Locatie: den haag
- Contacteer:
-
- Addicted user
- Berichten: 5839
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
remmenreiniger is helemaal geen probleem, ja het is een ontvetter, maar het vervliegt erg snel, als je daarna de juiste hoeveelheid vet gebruikt is er helemaal niets aan de hand.
Ik heb die van mij met diesel schoongemaakt en daarna met remmenreiniger, zo kun je beter controlleren of er geen beschadigingen zitten. Op de schuifstukken zou je die zelfs met een wetsteen kunnen corrigeren, bij de homokineet kun je meteen de keuze maken of je een revisie koopt of verder rijdt met de huidige.
Dus mijn advies, als je toch wilt schoonmaken, gewoon lekker doen en daarna gewoon weer goed invetten.
Ik heb die van mij met diesel schoongemaakt en daarna met remmenreiniger, zo kun je beter controlleren of er geen beschadigingen zitten. Op de schuifstukken zou je die zelfs met een wetsteen kunnen corrigeren, bij de homokineet kun je meteen de keuze maken of je een revisie koopt of verder rijdt met de huidige.
Dus mijn advies, als je toch wilt schoonmaken, gewoon lekker doen en daarna gewoon weer goed invetten.