boutjes spruitstukl

Plaats reactie
Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 846
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
Locatie: Valkenburg ad Geul

boutjes spruitstukl

Bericht door Eminence Grise » wo 5 mei, 2010 17:41

heb ik weer.. heb het spruitstuk kunnen verwijderen. Had ook vier nieuwe boutjes meegenomen. De moertjes gingen vrij goed los. Wilde toen die boutjes vervangen waarbij de eerste de beste al afbrak. rest zit nog in de cilinder.

Hoe nu verder..?
een boutje zal wel te weinig zijn om de uitlaat goed dicht te houden..
Laatst gewijzigd door Eminence Grise op wo 5 mei, 2010 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5246
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » wo 5 mei, 2010 17:52

Wat bedoel je nu eigenlijk?
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Hans B
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 157
Lid geworden op: do 12 nov, 2009 18:11
Locatie: Groningen

Bericht door Hans B » wo 5 mei, 2010 18:53

Inderdaad beetje verwarrend wat je nu bedoelt.

Meestal willen de 4 moeren van het spruitstuk (is uitlaat van de cilinderkop) erg moeilijk los. Zeker als het al eens eerder is losgeweest en er moertjes van de bouwmarkt gebruikt zijn. Die zijn namelijk niet hoog genoeg. Zet er als je het weer vastmaakt alsjeblieft weer hoge m7 spruitstukmoeren op. Kun je namelijk veel vaster zetten, en altijd weer loskrijgen.

Maar je hebt het erover dat de bouten afgebroken zijn. Die zitten vast aan de inlaatkant van de cilinderkop. Ik heb nog niet vaak meegemaakt dat die niet gemakkelijk los willen, meestal zijn het de moeren die afbreken.
Misschien zijn ze ooit te vast gezet?

Dus misschien e.e.a. wat verduidelijken d.mv. aanvullende info of foto's zou verhelderend werken.

Groet,

Hans

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 5 mei, 2010 18:55

Steekt er nog een stukje uit. Ik hoop voor je van wel. Dan enkele malen inspuiten met WD40 en even laten intrekken en vervolgens met een griptang los proberen te draaien.

Op 1 boutje zou je ook naar een garage kunnen rijden.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 5 mei, 2010 18:56

Ik heb jaws liggen, daarmee krijg je dat boutje er nog wel mee uit. Moet je hem wel komen halen en weer terugbrengen ;)

Eminence Grise
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 846
Lid geworden op: di 30 dec, 2003 16:36
Locatie: Valkenburg ad Geul

Bericht door Eminence Grise » wo 5 mei, 2010 20:06

beetje haastwerk zie ik...

aan de voorkant van het spruitstuk zitten aan elke kant 2 van die draadeinden met een moertje. het moertje had ik er vanaf en wilde het draadeinde vervangen. Die brak af net in de kop. Heb met 4 mm en vervolgens met 5,5 mm opgeboord maar nu zit er nog een randje in. Dat krijg ik er niet uit.
Een 6mm boutje pakt wel heb ik al geprobeerd maar weet niet hoever ik hem er in gedraaid krijg. Anders een nieuw draadje tappen??
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.

Hassie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: wo 22 feb, 2006 19:12

Bericht door Hassie » wo 5 mei, 2010 21:52

Ik dacht dat er zo iets bestond als een linkse draad tappen in het draadeinde en dan met een bijgeleverde linkse bout de mantel van het oude draadeinde eruit draaien.
Vrgrt
Hassie.
Vrgrt.
Hassie.

Gebruikersavatar
Hans B
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 157
Lid geworden op: do 12 nov, 2009 18:11
Locatie: Groningen

Bericht door Hans B » wo 5 mei, 2010 22:05

Misschien een stomme vraag, maar als je moeren los kreeg was het tapeind waarschijnlijk nog goed, waarom wilde je dan het tapeind vervangen? Die zitten volgens mij gekrompen in de kop dus erg vast.

Succes met de reparatie.

Hans

AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 688
Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 20:20
Locatie: Schinnen

Bericht door AK350 » wo 5 mei, 2010 22:58

Hassie schreef:Ik dacht dat er zo iets bestond als een linkse draad tappen in het draadeinde en dan met een bijgeleverde linkse bout de mantel van het oude draadeinde eruit draaien.
Vrgrt
Hassie.
Dit zijn linkse tappen, je boort in het midden van de afgebroken bout een gat.
Draait de links tap erin, deze zet zich vast in de bout door zijn conische vorm/linkse draad.
Naar links door blijven draaien en als alles goed gaat komt het afgebroken draadeind mee.
(Zelf heb ik ze ook thuis liggen)
In jouw geval heb je de bout reeds te groot opgeboord om deze methode nog te proberen

Afbeelding
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

Plaats reactie