boutjes spruitstukl
-
- Veelvuldig poster
boutjes spruitstukl
heb ik weer.. heb het spruitstuk kunnen verwijderen. Had ook vier nieuwe boutjes meegenomen. De moertjes gingen vrij goed los. Wilde toen die boutjes vervangen waarbij de eerste de beste al afbrak. rest zit nog in de cilinder.
Hoe nu verder..?
een boutje zal wel te weinig zijn om de uitlaat goed dicht te houden..
Hoe nu verder..?
een boutje zal wel te weinig zijn om de uitlaat goed dicht te houden..
Laatst gewijzigd door Eminence Grise op wo 5 mei, 2010 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
Inderdaad beetje verwarrend wat je nu bedoelt.
Meestal willen de 4 moeren van het spruitstuk (is uitlaat van de cilinderkop) erg moeilijk los. Zeker als het al eens eerder is losgeweest en er moertjes van de bouwmarkt gebruikt zijn. Die zijn namelijk niet hoog genoeg. Zet er als je het weer vastmaakt alsjeblieft weer hoge m7 spruitstukmoeren op. Kun je namelijk veel vaster zetten, en altijd weer loskrijgen.
Maar je hebt het erover dat de bouten afgebroken zijn. Die zitten vast aan de inlaatkant van de cilinderkop. Ik heb nog niet vaak meegemaakt dat die niet gemakkelijk los willen, meestal zijn het de moeren die afbreken.
Misschien zijn ze ooit te vast gezet?
Dus misschien e.e.a. wat verduidelijken d.mv. aanvullende info of foto's zou verhelderend werken.
Groet,
Hans
Meestal willen de 4 moeren van het spruitstuk (is uitlaat van de cilinderkop) erg moeilijk los. Zeker als het al eens eerder is losgeweest en er moertjes van de bouwmarkt gebruikt zijn. Die zijn namelijk niet hoog genoeg. Zet er als je het weer vastmaakt alsjeblieft weer hoge m7 spruitstukmoeren op. Kun je namelijk veel vaster zetten, en altijd weer loskrijgen.
Maar je hebt het erover dat de bouten afgebroken zijn. Die zitten vast aan de inlaatkant van de cilinderkop. Ik heb nog niet vaak meegemaakt dat die niet gemakkelijk los willen, meestal zijn het de moeren die afbreken.
Misschien zijn ze ooit te vast gezet?
Dus misschien e.e.a. wat verduidelijken d.mv. aanvullende info of foto's zou verhelderend werken.
Groet,
Hans
-
- Veelvuldig poster
beetje haastwerk zie ik...
aan de voorkant van het spruitstuk zitten aan elke kant 2 van die draadeinden met een moertje. het moertje had ik er vanaf en wilde het draadeinde vervangen. Die brak af net in de kop. Heb met 4 mm en vervolgens met 5,5 mm opgeboord maar nu zit er nog een randje in. Dat krijg ik er niet uit.
Een 6mm boutje pakt wel heb ik al geprobeerd maar weet niet hoever ik hem er in gedraaid krijg. Anders een nieuw draadje tappen??
aan de voorkant van het spruitstuk zitten aan elke kant 2 van die draadeinden met een moertje. het moertje had ik er vanaf en wilde het draadeinde vervangen. Die brak af net in de kop. Heb met 4 mm en vervolgens met 5,5 mm opgeboord maar nu zit er nog een randje in. Dat krijg ik er niet uit.
Een 6mm boutje pakt wel heb ik al geprobeerd maar weet niet hoever ik hem er in gedraaid krijg. Anders een nieuw draadje tappen??
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
Dit zijn linkse tappen, je boort in het midden van de afgebroken bout een gat.Hassie schreef:Ik dacht dat er zo iets bestond als een linkse draad tappen in het draadeinde en dan met een bijgeleverde linkse bout de mantel van het oude draadeinde eruit draaien.
Vrgrt
Hassie.
Draait de links tap erin, deze zet zich vast in de bout door zijn conische vorm/linkse draad.
Naar links door blijven draaien en als alles goed gaat komt het afgebroken draadeind mee.
(Zelf heb ik ze ook thuis liggen)
In jouw geval heb je de bout reeds te groot opgeboord om deze methode nog te proberen

Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987