Zelf triangel maken
Zelf triangel maken
Ik ben benieuwd of het mogelijk/lastig is om zelf een triangel te maken! Iemand ervaring/tips?
Heeft iemand toevallig een foto van de aangrijppunten voor het chassis en de afstand tussen deze twee punten? Ik kwam op internet al een foto tegen van een zelfgemaakte en het ziet er niet erg lastig uit:
Deze heeft alleen de bevestiging aangepast waarbij er speciale bevestigingspunten op het chassis moeten worden gelast.
Mocht ik er één gaan maken, dan zal ik hier een verslag plaatsen zodat anderen het ook makkelijk zelf kunnen! Ik kon namelijk nog geen dergelijk topic vinden
Heeft iemand toevallig een foto van de aangrijppunten voor het chassis en de afstand tussen deze twee punten? Ik kwam op internet al een foto tegen van een zelfgemaakte en het ziet er niet erg lastig uit:
Deze heeft alleen de bevestiging aangepast waarbij er speciale bevestigingspunten op het chassis moeten worden gelast.
Mocht ik er één gaan maken, dan zal ik hier een verslag plaatsen zodat anderen het ook makkelijk zelf kunnen! Ik kon namelijk nog geen dergelijk topic vinden
Ik wil er graag zelf één maken omdat iedere 50 euro die ik besparen kan mooi megenomen is. Daarnaast vind ik het ook gewoon leuk om te doen! De afstand kan ik inderdaad gewoon meten, maar ik ben benieuwd hoe hij vast zit. De bovenstaande huisgemaakte triangel heeft echt scharnierpunten, volgens mij zijn de standaard triangels een stuk simpeler. Maar op de foto's van de verkopers zijn die niet echt duidelijk zichtbaar.
Geert, je hebt PM
Geert, je hebt PM
Wij hadden een triangel met een scharnier voor de bumper dus die wordt ontzien. Het stuk onder de auto wordt met bouten en plaatjes in de sleepogen geschroefd. Werkte prima. Alleen opletten dat je geen stuurslot op de getrokken wagen hebt dat kan vreemde kaperiolen opleveren. En zorg dat de trekwagen zwaarder is dan de eend. Dit vooral om te remmen.
Laatst gewijzigd door AZL57 op di 1 jun, 2010 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
diverse Citroens, wat anders.
ik heb er zelf eendje gemaakt.
hier nog niet helemaal afgelast van daar dat hij achter een trekkertje hangt en niet achter de HY
Uploaded with ImageShack.us
hier nog niet helemaal afgelast van daar dat hij achter een trekkertje hangt en niet achter de HY
Uploaded with ImageShack.us
mehari 1969 rouge hopi te koop
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
HY78 1978 bleu cèleste
2cv club 1980 vert jade
LJ80V 1981 camoflagegroen
LJ80Q 1980 poepiebruin
Wij hebben een oudje, er zit een knik in en aan de uiteinden twee "harpen" de "U vorm" gaat om je sleepoog en dan steek je het staafje met schroefdraad door je oog en draai je het schroefdraad aan. Een heel simpel ding. Ik zal kijken of ik er een foto van kan vinden.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Ik heb ook zo'n gekochte triangel. Maar achteraf gezien, na enig gebruik, heb ik voor mezelf toch wel een paar beperkingen ontdekt die je met een zelfgemaakte triangel kunt vermijden. Dit alles is ook een beetje afhankelijk van het doel en gebruik natuurlijk.
Mijn triangel wordt bevestigd aan de sleepogen van de te trekken auto. Dus dan moet je wel heel erg zeker zijn dat die sleepogen ook goed / stevig zijn.
En ik heb ontdekt dat niet ieder chassis even breed is, waardoor de sleepogen dus ook een andere afstand hebben. En mijn triangel in dat geval dus waardeloos was, want hij paste niet meer. En dan is de vreugde van een lage prijs ook vlot verdwenen hoor.
Zelf zou ik nu gaan voor een bevestiging d.m.v. een plaat die je tussen het chassis en de bevestigingssteunen van het blok steekt. Of de hierboven genoemde bumperbevestigingsgaten. Vrij simpel aan te brengen. En als je steeds hetzelfde voertuig sleept kun je die ook laten zitten. Ook heb ik eens een verhaal gelezen van iemand die de draagarmen nam als sleepunt(en). Hij fixeerde zijn triangel aan de draagarmen met band en een ratel.
Mijn triangel wordt bevestigd aan de sleepogen van de te trekken auto. Dus dan moet je wel heel erg zeker zijn dat die sleepogen ook goed / stevig zijn.
En ik heb ontdekt dat niet ieder chassis even breed is, waardoor de sleepogen dus ook een andere afstand hebben. En mijn triangel in dat geval dus waardeloos was, want hij paste niet meer. En dan is de vreugde van een lage prijs ook vlot verdwenen hoor.
Zelf zou ik nu gaan voor een bevestiging d.m.v. een plaat die je tussen het chassis en de bevestigingssteunen van het blok steekt. Of de hierboven genoemde bumperbevestigingsgaten. Vrij simpel aan te brengen. En als je steeds hetzelfde voertuig sleept kun je die ook laten zitten. Ook heb ik eens een verhaal gelezen van iemand die de draagarmen nam als sleepunt(en). Hij fixeerde zijn triangel aan de draagarmen met band en een ratel.
Daar zit inderdaad wel wat speling op, ik ben nog aan het kijken of ik dat kan verhelpen met rubber o.i.d.brammie schreef:zit er dan geen speling in??
de mijne zit met 4 bouten vast in de bumper gaten van het chassis
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 297
- Lid geworden op: zo 29 jan, 2006 16:41
- Locatie: het Westen
Dit voorbeeld lijkt me een erg stevige bevestiging. Goede spanband om de draagarm: geen speling, zelf te maken en opklapbaar.
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02