Pagina 1 van 1
Problemen Startmotor en hoe te reviseren?
Geplaatst: zo 13 jun, 2010 19:21
door Brambit1
Hallo,
Toen ik mijn 2cv wilde starten ging wel het controlelampje branden, maar geen geluid,....
Nu had ik op 2cvforum gelezen dat als je het met een schoevendraaier tussen
min en plus kan starten, het probleem waarschijnlijk in het startmotorrelais zit.
Ik weet alleen niet hoe ik deze uit elkaar krijg.
groetjes, Bram
Geplaatst: zo 13 jun, 2010 19:46
door backfire
Hoi Bram, ik zie dat je in Vlijmen woont. Als je de startmotor loshaalt (2 bouten en de accukabels) en je komt morgenmiddag ff langs, wil ik je het wel laten zien.
Geplaatst: zo 13 jun, 2010 20:03
door AK350
Plus en Min verbinden geeft kortsluiting

Op de volgende foto zie je de punten 1 en 2
1 is de plus van de accu, 2 is het draadje dat via het contactslot naar het relais gaat.
Probeer deze eens met elkaar te verbinden.
Het probleen kan ook in het contactslot liggen, accu, kabels of de startmotor zelf.
Probeer met een paar proefjes eerst een en ander uit te sluiten voordat je iets gaat vervangen.
Meer info in dit topic :
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=9194
Geplaatst: zo 13 jun, 2010 21:01
door supercees
1 en 2 verbinden kan met een dikke schroevendraaier, hoef je niets te demonteren.
Geplaatst: ma 14 jun, 2010 10:48
door Brambit1
Ja ik bedoelde 1 en 2.
Als ik deze verbind dan start hij gewoon, mits het contact aan staat.
Geplaatst: ma 14 jun, 2010 11:14
door engbokho
Dan is waarschijnlijk je "contactrol" van je stuur/contactslot kapot.
Geplaatst: ma 14 jun, 2010 15:13
door AK350
Goed bezig

Dan is de startmotor reviseren al uitgesloten.
Controleer alle aansluitingen stekkers op goede bevestiging / corrosie.
Je kunt ook proberen de contactrol te verwijderen, deze zit volgens mij geklemd met een veer.
Het kan zijn dat er corrosie op de contacten zit.
Succes
Geplaatst: ma 14 jun, 2010 17:53
door backfire
Bram is net even langsgekomen met de startmotor en deze is in orde. Het is weliswaar een imitatie en hij loopt een beetje schraal, maar functioneerd naar behoren.
Dus de contactrol zal de boosdoener zijn, de saga continues.
Geplaatst: ma 14 jun, 2010 22:52
door Brambit1
Ja startmotor gesmeerd en weer gemonteerd.
Contactrol eraf gehaal en inderdaadgeoxideerd van binnen
Heb het opgeschuurd en schoongemaakt, en weer gemonteerd
Sleutel omdraaien>>En starten!!
bedankt!
Geplaatst: wo 21 jul, 2010 12:27
door xintian
En mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt?