dus, maar s kijken of de kabel ergens is doorgeschuurd....
greetzzzzzzzzzzzzzz
EDIT: misschien dat mijn radiostoring hier ook wel vandaan kwam (die zat wel op een andere zekering) maar de radio viel dus af en toe uit.... om onverklaarbare reden....
deze zekering was voor mijn versterker en baskist, is een 40 A zekering, maar door corrosie is een aansluiting slecht contact gaan maken en warmte gaan ontwikkelen, zodat de soldeerverbinding van de zekering los is gegaan en het kunststof huis gesmolten is.Transat schreef:wees blij dat je radio het nog doet![]()
ik heb steekzekeringen voor radio en 12v-verdeelblok ingebouwd. Weet jij hoeveel amp je het beste bij dat verdeelblok kan zetten: 10amp? 5amp? heb al 2 van die dingen opgeblazen door zware 12v-dingen (koffiezetter, elektr.dekentje) aan te sluiten.
Dit werkt niet voor bedrading voor versterkers, aangezien deze dikkere kabels en zwaardere zekeringen vragen. Meestal begint een dergelijke kabel bij 10mm2 en een zekering van 40A. Dan krijg je dus van die blokken zoals op de foto.Kulio schreef:Waarom zet je niet een extra zekering in de zekeringdoos van de auto? Dat heb ik gedaan. Je trekt de zekeringaansluiting uit een reserve zekeringdoos en plaatst die op de lege plek. vervolgens verbind je de ene kant met de geregelde spanning en de andere kant met extra aansluitingen zoals radio, sigarettenaanstekeraansluiting voor Tom-Tom e.d. Je heb dan alles mooi bij elkaar.