Een Ami stond al langere tijd op mijn verlanglijstje, en dan met name de Ami 8 berline. Dit omdat ongeveer iedereen met een break rijdt en de berline dus weer eens wat anders is binnen 2cv.nl.
Langzaamaan maar eens gaan zoeken en amper berline's gevonden die aan mijn wensen voldoen. Op MP staan/stonden er 2, maar die hebben of trommelremmen of veel laswerk aan de bodem.
Daarna maar besloten dat een Ami 8 break ook mag, vanwege de praktische inzetbaarheid. Daarvan een aantal leuke gezien, maar die waren ook al snel verkocht.
Via de Amivereniging bij een advertentie van een Ami 6 Club break uitgekomen. Hoewel ik niet zo'n fan ben van de Ami 6, mag de Club er met zijn dubbele koplampen wel wezen.
Afgelopen zaterdag gaan kijken, en de auto beviel wel, maar had toch mijn twijfels over een aantal punten.
Voordeel is dat de auto verse APK heeft, 2 jaar, en is omgebouwd naar schijfremmen (en compleet groen systeem), dus ook dat was mooi meegenomen.
Afgelopen dinsdag nog eens gaan kijken met Punky. Die gaf aan de auto een goede basis te vinden, met werk. Dat werk, de auto overschilderen/verven en roestvrij maken/behandelen gaat van de zomer gebeuren.
Dinsdag al een bod gedaan, dat te laag werd bevonden. Vandaag nogmaals gebeld, en gezegd dat mijn bod blijft staan. Als tegenbod werd er 100euro meer gevraagd, dus het verschil gedeeld.
Nu dus een Ami 6 Club Break rijker, terwijl ik eerst een 8 Berline wilde.... Het kan gek lopen.
Enkele fotokes: