Motor schoon spuiten?
Motor schoon spuiten?
Ik heb het motorblok met versnellingsbak uit mijn AZu gehaald en vroeg me af hoe ik die het beste schoon kan maken .
Met een hogedrukspuit??
Volgens mijn zoon krijg ik dan problemen met de electrische delen.
Het blok en versnellingsbak zitten onder de olie en modder , en voordat ik de zaak uit elkaar ga draaien wil ik ze eerst buitenom schoon maken.
Met een hogedrukspuit??
Volgens mijn zoon krijg ik dan problemen met de electrische delen.
Het blok en versnellingsbak zitten onder de olie en modder , en voordat ik de zaak uit elkaar ga draaien wil ik ze eerst buitenom schoon maken.
-
- Moderator
Er zit weinig electrisch in.. Ik weet niet wat dat doet met pakkingen e.d., die hogedruk.
Dasty en een borstel doet al wonderen.
(voor Dasty, check zoekfunctie en bezoek de WIBRA)
Dasty en een borstel doet al wonderen.
(voor Dasty, check zoekfunctie en bezoek de WIBRA)
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Ik spuit deze delen altijd af bij een autowasplaats. Liefst een met een motorreinigingsprogramma.
Ik doe dit zonder startmotor of dynamo. Ook moet je ervoor zorgen dat alle gaten dicht zijn. Carb. liefst ook verwijderen. En na dit alles blok en bak een grote beurt geven met nieuwe olie ed.
Blok afspuiten wanneer deze gemonteerd zit heb ik ook vaker gedaan, maar dan ontzie ik dus de startmotor, dynamo en carb. Deze kun je wel nat maken, maar niet met de volle straal er kort op. Daarna alles droogrijden.
Ik doe dit zonder startmotor of dynamo. Ook moet je ervoor zorgen dat alle gaten dicht zijn. Carb. liefst ook verwijderen. En na dit alles blok en bak een grote beurt geven met nieuwe olie ed.
Blok afspuiten wanneer deze gemonteerd zit heb ik ook vaker gedaan, maar dan ontzie ik dus de startmotor, dynamo en carb. Deze kun je wel nat maken, maar niet met de volle straal er kort op. Daarna alles droogrijden.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Veelvuldig poster
gewoon een beetje diesel en een bokkepoot[[ kwast]] en dan lekker je blokje insoppen met diesel ,, ben je bang voor de electric dan gewoon even een boterhamzakje er overheen doen .. spuit dit alles af met warm/ heet water,, maar doe dit niet op je stoep maar bij een wasserette [[ let op niet alle wasserettes laten dit toe ,, veel succes
Dit is toch ook een hogedrukspuit?? Met evt een ontvettingsmiddel>Punky schreef:Ik spuit deze delen altijd af bij een autowasplaats. Liefst een met een motorreinigingsprograma.
@ Blanc/rouge 2cv, Met Diesel ?? Dat is wel heel erg slecht voor het milieu !
ik probeer het met hogedrukspuit en ontvetter lijkt me veiliger
ik doe dit ook vaak idd zoals punky al zegt met een motor reinigings programma is het mooist, echter demonteer ik helemaal niks gewoon afspuiten, en daarna lekker droogrijden ik heb dit ongeveer 100 x gedaan nog nooit problemen gehad met electra oid, let op met contactpunten wil ie soms niet meer starten.....
De meeste ontvetters zijn ook gemeen spul hoor...Geert schreef:Dit is toch ook een hogedrukspuit?? Met evt een ontvettingsmiddel>Punky schreef:Ik spuit deze delen altijd af bij een autowasplaats. Liefst een met een motorreinigingsprograma.
@ Blanc/rouge 2cv, Met Diesel ?? Dat is wel heel erg slecht voor het milieu !
ik probeer het met hogedrukspuit en ontvetter lijkt me veiliger
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Ik laat de motor op een verhoogd stationair toerental draaien (met de choke). Wel dek ik de dynamo af met een plastic zak en zorg er voor dat de motor nog niet warm gereden is. De autowasplaats is hier 200 meter vandaan, als ik met koude motor vertrek is deze nog niet te warm. Let er bij het wegrijden op dat de remmen nat zijn en vak niet goed werken.Ramon schreef:let op met contactpunten wil ie soms niet meer starten.....
Als de motor er uit ligt zou ik het met Dasty of diesel met een kwast doen en dan afspuiten met de hogedruk spuit, liefst met warm water.
-
- Eend ontdekker