Vandaag Pinot Gris van haar koets ontdaan, eigenlijk veel vlotter dan we dachten Echter, hoe gaat, snotvergeme, de stuurslothouder los?
Er lijkt op de moeren geen zeskant te zitten en het plaatje met opstaande randen wil niet bewegen (dacht aan iets van een spie ofzo).
Wie heeft het verlossende antwoord? Haynes en Olyslager hebben het beide over een 2412 T tool..
Thanks!
Stuurslothouder; hoe gaat ie los?
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
De snelle methode is de beugel doorzagen.
Moet je daarna wel een nieuwe hebben.
De langzame methode is op de één of andere manier die moertjes kapot maken.
Kan zijn met een dremel of een ijzerzaag langs het draad de moeren doorzagen zodat ze in twee stukken uitelkaar kunnen.
Met geduld en beleid houd je het draad heel.
Moet je daarna wel een nieuwe hebben.
De langzame methode is op de één of andere manier die moertjes kapot maken.
Kan zijn met een dremel of een ijzerzaag langs het draad de moeren doorzagen zodat ze in twee stukken uitelkaar kunnen.
Met geduld en beleid houd je het draad heel.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
dit zijn afbreek bouten met een busjedraad er aan , te minste als we over het zelfde hebben .
zijn bouten met busje die achter de 6 kant conisch zijn afgedraaid van de 6kant af smal terug naar de draad toe dikte van de de draad dan .
wat een uitleg weer he (maar zie pic ).
deze 6kanten breken dan af als je ze vast zet op de kracht dat het moet .
het conische busje blijft dan .
verwijderen inderdaad de snelle manier slijpen en een nieuwe op lassen .
of eventueel met wat geduld uitboren , mooi center met een fijn boortje(niet te veel wiebelen krak boortje)boren .
dan telkens wat groter maat .
tot de beugel draad weg is .
wat tikken en de beugel komt er uit .
mischien dat er op die maat een beugel is als je kijkt bij uitlaten van sommige auto's .
dan kan je er 2 normale bouten op zetten en kan je hem verwijderen waneer je wil later.
pic geleend van een duck&tupperwear dealer
zijn bouten met busje die achter de 6 kant conisch zijn afgedraaid van de 6kant af smal terug naar de draad toe dikte van de de draad dan .
wat een uitleg weer he (maar zie pic ).
deze 6kanten breken dan af als je ze vast zet op de kracht dat het moet .
het conische busje blijft dan .
verwijderen inderdaad de snelle manier slijpen en een nieuwe op lassen .
of eventueel met wat geduld uitboren , mooi center met een fijn boortje(niet te veel wiebelen krak boortje)boren .
dan telkens wat groter maat .
tot de beugel draad weg is .
wat tikken en de beugel komt er uit .
mischien dat er op die maat een beugel is als je kijkt bij uitlaten van sommige auto's .
dan kan je er 2 normale bouten op zetten en kan je hem verwijderen waneer je wil later.
pic geleend van een duck&tupperwear dealer
see you when you see me
Dat ie stuk moest had ik inderdaad begrepen maar zat nog wel met 'hoe hebben ze dat dan ooit zo erop gekregen'. Goed om te lezen en bedankt voor alle tips! De koets is inmiddels omgebouwd, woensdag bezig met de laatste dingetjes en dan is ie weer klaar voor een tijd! Zodra er een foto is, komt ie hierop het forum.
Thanks!
Thanks!