Blauwe stippen

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
S-man
Beginner
Beginner

Blauwe stippen

Bericht door S-man » vr 16 apr, 2004 22:43

Ik weet wat gele stippen op mn 2cv betekenen (mag je van Citroen niet zelf aan zitten)maar wat betekenen (licht)blauwe stippen? Wie weet het antwoord?

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Re: Blauwe stippen

Bericht door Lelijke Eend » vr 16 apr, 2004 22:45

S-man schreef:Ik weet wat gele stippen op mn 2cv betekenen (mag je van Citroen niet zelf aan zitten)maar wat betekenen (licht)blauwe stippen? Wie weet het antwoord?
Gele stippen? Blauwe stippen? Ik hoor wat nieuws ...
Afblijven.

roland
Beginner
Beginner

Bericht door roland » vr 16 apr, 2004 22:50

heb eerlijk gezegd ook nooit stippen gezien op mijn 2cv (tenminste in nuchtere toestand), kun je vertellen waar ze te vinden zijn op je 2cv S-Man?
Wacht met spanning op zijn Acadyeenda! Met dank aan (de bescheiden) rocco (met kleine r) voor het verzinnen van de naam...

catscit
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
Contacteer:

Bericht door catscit » vr 16 apr, 2004 23:08

de gele stippen (en blauwe en rode) zijn markeer tekens.

Hiermee kun je in 1 oogopslag zien of een bout is losgelopen en/of er iemand aangezeten heeft die niet de stipjes heeft nagemaakt.

geel en rood ken ik wel van de atypes, blauwe ken ik nog niet.

Een bakdeksel heeft origineel stippen op de bouten maar de modernere eenden hebben dat volgens mij niet meer (teveel werk en kost dus teveel geld!)
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net

S-man
Beginner
Beginner

Bericht door S-man » za 17 apr, 2004 00:27

Heb ik net alles mijn hele bericht ingetypt, druk op ok, wordt ie niet geplaatst!!! Fucking computers. Inderdaad beter oud en Frans dan nieuw en Japans. Probeer het nog een keer:

Ik heb een AK400 uit 1975 (uit Frankrijk). Gele stippen zitten inderdaad veel op bouten en moeren wat strookt met wat catscit (waar staat voor trouwens) zegt maar ook op bijvoorbeeld draagarmen (gewoon op vlak stuk), schokbrekers (ook op vlak stuk).
Dit klopt meer met de bewering dat dit is om aan te geven wat je niet zelf mag vervangen/los halen e.d.

Blauwe stippen zitten op moeren 50mm (AK) bij de veerpotten.

Rode stippen heb ik nog nooit gezien, maar het kan eventueel betekenen dat de kleur van deze stippen wel iets betekent en dat het niet zo was dat gewoon de gele verf bij de firma Citroen op was en dat ze maar iets anders gepakt hebben.
Wat betekenen die rode stippen dan

Ben erg benieuwd!!

Plaats reactie