inhouden op snelweg, terugvallen naar 60 km/u
-
- Beginner
inhouden op snelweg, terugvallen naar 60 km/u
Hallo,
Een vriendin van mij heeft een 2cv, die ik onderhoud. Maar nu heeft ze een probleem en dat zit zo:
Wanneer ze op de snelweg rijd, na ongeveer 2 km (misschien nog niet eens) dan gaat de motor hakkelen en stotteren en valt dan terug naar 60. Het maakt niet uit hoeveel gas je dan geeft, maar hij gaat niet meer harder, en er gebeurd niks als je meer gas geeft.
wanneer ze terug schakelt naar de 3e versnelling, kan weer optrekken en dan kan ze weer naar de 4e versnelling schakelen.
Maar naar 30 seconden gebeurt hetzelfde verhaal weer.
Alvast bedankt,
Oosterhout
Een vriendin van mij heeft een 2cv, die ik onderhoud. Maar nu heeft ze een probleem en dat zit zo:
Wanneer ze op de snelweg rijd, na ongeveer 2 km (misschien nog niet eens) dan gaat de motor hakkelen en stotteren en valt dan terug naar 60. Het maakt niet uit hoeveel gas je dan geeft, maar hij gaat niet meer harder, en er gebeurd niks als je meer gas geeft.
wanneer ze terug schakelt naar de 3e versnelling, kan weer optrekken en dan kan ze weer naar de 4e versnelling schakelen.
Maar naar 30 seconden gebeurt hetzelfde verhaal weer.
Alvast bedankt,
Oosterhout
-
- Beginner
Wat moet ik controleren aan de bougies? We hebben net een benzinefilter geplaatst, tussen de pomp en carburateur. Deze stroomd alleen niet helemaal vol met benzine, maar een klein laagje. De motort loopt wel gewoon normaal.
Oliekoeler lijkt ook goed vol te zitten? moet ik die leegmaken? en hoe kom ik daarbij? wat moet ik dan allemaal weghalen?
Mvg
Oliekoeler lijkt ook goed vol te zitten? moet ik die leegmaken? en hoe kom ik daarbij? wat moet ik dan allemaal weghalen?
Mvg
-
- Addicted user
- Contacteer:
met een kapotte klep of beschadigde zuiger herstelt het rijgedrag niet nadat je rustig hebt gereden. Het feit dat het blijkbaar bij de eerste rit pas op de snelweg onstaat en dat ze na een langzaam gereden te hebben terug naar de 3 weer gewoon naar de 4 kan gaan duidt mij meer op een benzinetekort.
Nog vergeten, het zal toch niet zo zijn dat je benzinedop gewoon verstopt zit?
-
- Beginner
Het is wanneer je dan terug schakeld naar de 3e versnellin, optrekt, en weer opschakeld, Daarna heb je na 30 seconden weer hetzelfde probleembackfire schreef:met een kapotte klep of beschadigde zuiger herstelt het rijgedrag niet nadat je rustig hebt gereden. Het feit dat het blijkbaar bij de eerste rit pas op de snelweg onstaat en dat ze na een langzaam gereden te hebben terug naar de 3 weer gewoon naar de 4 kan gaan duidt mij meer op een benzinetekort.
Een verstopte benzinedop? waar kan die verstopt zitten?
-
- Heavy user
ik weet bijna zeker dat dit een probleem is met je benzinetoevoer. Het hoeft niet zo moeilijk 
Zelf ook een keer gedacht dat mn zuigerveren kapot waren omdat ie precies dit deed, toen was mn benzineleiding ook gewoon poreus geworden. Dus ga eerst die maar controleren

Zelf ook een keer gedacht dat mn zuigerveren kapot waren omdat ie precies dit deed, toen was mn benzineleiding ook gewoon poreus geworden. Dus ga eerst die maar controleren

Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break