Motor valt uit en maakt stotend geluid bij optrekken
Motor valt uit en maakt stotend geluid bij optrekken
Hoi allemaal,
Ik ben 5 dagen geleden vertrokken naar Zuid-Frankrijk maar helaas niet probleemloos. Inmiddels zit ik wel in het Zuiden maar met een hoop problemen met het eendje. Wij hebben het volgende probleem: als de motor koud is start het prima en loopt hij ook goed. Zodra we enige tijd hebben gereden en wij in een file of stil moeten staan, gaat de motor steeds trager, gaat het rode lampje branden en valt meteen de motor uit. Als ik de motor weer wil starten draait hij wel nog rond maar slaat niet meer aan. Na 20 minuten wachten kan ik met moeite weer starten. Als de motor niet uitvalt gaat hij na enige tijd rijden moeilijker rijden, is het heel moeilijk om nog op te trekken en stottert de motor.
Nu is 2x de anwb erbij gekomen en die zeiden dat mijn vlotterniveau niet goed was en hebben het opnieuw afgesteld. Ook hier naar de garage geweest, die zeiden hetzelfde maar na 1,5 uur rijden begon het hele verhaal weer opnieuw.
Nu denk ik zelf dat het of mijn contactpuntjes zijn of mijn bobine. Weet iemand of dit het kan zijn? Hoe kan ik mijn bobine testen? Ik heb hier namelijk niet super veel gereedschap bij me.
In ieder geval bedankt alvast.
Ik ben 5 dagen geleden vertrokken naar Zuid-Frankrijk maar helaas niet probleemloos. Inmiddels zit ik wel in het Zuiden maar met een hoop problemen met het eendje. Wij hebben het volgende probleem: als de motor koud is start het prima en loopt hij ook goed. Zodra we enige tijd hebben gereden en wij in een file of stil moeten staan, gaat de motor steeds trager, gaat het rode lampje branden en valt meteen de motor uit. Als ik de motor weer wil starten draait hij wel nog rond maar slaat niet meer aan. Na 20 minuten wachten kan ik met moeite weer starten. Als de motor niet uitvalt gaat hij na enige tijd rijden moeilijker rijden, is het heel moeilijk om nog op te trekken en stottert de motor.
Nu is 2x de anwb erbij gekomen en die zeiden dat mijn vlotterniveau niet goed was en hebben het opnieuw afgesteld. Ook hier naar de garage geweest, die zeiden hetzelfde maar na 1,5 uur rijden begon het hele verhaal weer opnieuw.
Nu denk ik zelf dat het of mijn contactpuntjes zijn of mijn bobine. Weet iemand of dit het kan zijn? Hoe kan ik mijn bobine testen? Ik heb hier namelijk niet super veel gereedschap bij me.
In ieder geval bedankt alvast.
De oliekoeler is goed schoon. Ik heb de contactpuntjes in april nog nagekeken en toen was alles goed, alleen ga ik er nu toch aan twijfelen.
Wij zitten nu in le grau du roi en volgens mij zitten er niet zoveel garages hier.
Hoe kan ik precies zelf testen of de bobine kapot is? Of is het niet zelf te testen?
Wij zitten nu in le grau du roi en volgens mij zitten er niet zoveel garages hier.
Hoe kan ik precies zelf testen of de bobine kapot is? Of is het niet zelf te testen?
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Lijkt inderdaad een defect bobine, maar controlleer ook eens of je contactpunten ver genoeg open gaan. Volgens de kenner 0,45, dit om te voorkomen dat de bobine oververhit raakt. Als er geen leveranciers zijn voor spullen, je kunt een bobine gebruiken van een motorfiets met contactpunten. Viercilinders of harley hebben dubbel vonkende bobines, in geval van nood een perfecte oplossing. Als dat niet gaat gewoon 2 bobines van een reguliere auto met contactpunten en deze parallel aansluiten, dus de plus aan elkaar en de min aan elkaar.
Er zit een 2cv club in de regio
Gard O Deuchs, 416 Chemin du Masde Foucard, 30250 in Aubias teleffon 06-20205603 of 06-12831351 mail gardodeuchs@free.fr
Misschien kan daar iemand je helpen met onderdelen of weet waar die te krijgen zijn.
Gard O Deuchs, 416 Chemin du Masde Foucard, 30250 in Aubias teleffon 06-20205603 of 06-12831351 mail gardodeuchs@free.fr
Misschien kan daar iemand je helpen met onderdelen of weet waar die te krijgen zijn.
diverse Citroens, wat anders.
Klinkt idd. als een bobijn die oververhit geraakt... 't Kan ook de condensator zijn die stilletjesaan de geest aan het geven is. Om zeker te zijn, vervang puntjes EN condensator ! Suc6 ginder en nog een fijne vakantie !
Fluctuat nec mergitur (scheeps-Latijns voor "het deint en schommelt, maar vergaat niet")
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
ik vermoed ook de bobine. een handig boekje om bij je te hebben (schiet je nu niets mee op, ik weet het) is de apua help. dit is een boekje met allemaal adressen van mensen die eendrijders willen helpen in geval van nood.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
thomaaas schreef:trouwens, ff tussen haakjes, iedere drie maanden hoor je het ontstekingstijdstip te controleren
elke 10000km toch? anyway genoeg reden voor mij om met een electronische ontsteking rond te rijden
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
Elke Citroen garage in Frankrijk kan je helpen. En als ze geen bobine in voorraad hebben dan bestellen ze er een en hebben ze die de volgende dag in huis. Garages in Frankrijk zijn meestal een stuk goedkoper dan Nederlandse garages.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Verschilt een beetje. Vraagbaak zegt 15000, restauratiemanual zegt 10000 en de onderhoudslijst onder "alledag" zegt 7500. Maar voor ik op vakantie ging, zou ik dat toch wel controleren En ff alles lekker in het vet zetten.dyane_maniac schreef:thomaaas schreef:trouwens, ff tussen haakjes, iedere drie maanden hoor je het ontstekingstijdstip te controleren
elke 10000km toch? anyway genoeg reden voor mij om met een electronische ontsteking rond te rijden
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
wat je zou kunnen proberen, om je bobine te testen..... is als deze warm is, en hij wil niet aanslaan, is de 2 kleine draadjes te wisselen.
Dus, de ene eraf, de andere erop, en dan die ene weer op het lege plekje. Niet de bougie kabels, maar die die 2 kleinere.
Het zou inderdaad kunnen dat je bobine aan het overlijden is, maar, met zo'n kleine ingreep, heb ik meermaals met een te warme bobine de eend toch aan de gang gekregen.
Dus, de ene eraf, de andere erop, en dan die ene weer op het lege plekje. Niet de bougie kabels, maar die die 2 kleinere.
Het zou inderdaad kunnen dat je bobine aan het overlijden is, maar, met zo'n kleine ingreep, heb ik meermaals met een te warme bobine de eend toch aan de gang gekregen.
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
Ompolen is een noodoplossing bij overlijdende bobines. Maar het is zeker wel een handige tip om zo gewoon naar huis te kunnen rijden. (om daar met spoed een neiuwe bobine in je eend te knallen!)
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams