voorveer achter monteren

Alles over de wielophanging
Plaats reactie
Roadrunner
Gebruiker
Gebruiker

voorveer achter monteren

Bericht door Roadrunner » vr 23 jul, 2010 12:59

Ik wilde mijn 2CV6 net wat hoger op de achterveren zetten om beter met vakantiebepakking te kunnen rijden. Ik kreeg eerst de trekstang niet gedraaid, maar na het warmstoken leek het te gaan en draaide de stang (dacht ik). Kortom de stang is gebroken in het deel van het trekoog.
Nie heel erg, dus ik heb nu de veerpot eraf gehaald en vraag me af of het mogelijk is om :

een voorveer te monteren op de plaats van de achterveer

om zo bij het eindresultaat een hogere vering te krijgen.
Ik had de trekstangen al eens 1,5 of 2 cm ingekort en ook het alu. vulplaatje tussen de achteras en chassis weggelaten om zo hoger uit te komen.
Ik heb veerpotten zat liggen om bijv. 2 voorveren in 1 pot te stoppen.
iemand ervaring hiermee?

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » vr 23 jul, 2010 13:10

Dat zal wel passen maar of ie daar hoger van wordt? Staat nergens de lengte van de veren in een onderdelenboek? Ik geloof wel dat een voorveer zwaarder is omdat hier de motor op ligt.
Andere mogelijkheid is de bevestiging aan de wielarmen te verplaatsen. Ik weet wel niet wat dit doet met wegligging en zo.
diverse Citroens, wat anders.

Roadrunner
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Roadrunner » vr 23 jul, 2010 13:19

de voorveer is 1,5 cm langer dan die van achter. Ik heb namelijk net de veerpot doorgezaagd. De veren hebben evenveel windingen en zijn even dik, alleen de voorveer is dus meer uitgerekt.

Roadrunner
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Roadrunner » vr 23 jul, 2010 16:58

ik heb er nu voor nood even een andere veerbus opgezet. weet er iemand of je een voorveer ook achter kan gebruiken?

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door Gerard2cv » za 24 jul, 2010 06:45

Kunnen wel,maar je haalt het karakter van de eend wel weg, omdat de veerpot met de veren de wieldrukken bepalen en het contact met de weg
Als je het aan 1 kant doet zal hij scheef kunnen gaan trekken en kijk maar hoe precies de pot gemonteerd moet worden :(

Plaats reactie