EHBL (eerste hulp bij lekkage)

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
Matthijs75
Beginner
Beginner

EHBL (eerste hulp bij lekkage)

Bericht door Matthijs75 » do 5 aug, 2010 21:48

Help!!

Ik weet dat een eend wat mag lekken bij regen, maar het is nu toch echt wat te gortig... Ik heb vooral last van lekkage bij de dakaansluiting aan de voorzijde en het ventilatieklepje...

Iemand goeie ideeën? Daarnaast wil ik ook de opening dichten tussen de twee ruitjes in de voordeuren, tochtstrip?

Alvast erg bedankt.... :?
2cv6 1974

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » do 5 aug, 2010 22:02

Bij een bekende nederlandse fabrikant zijn de klapraamrubbers in de aanbieding, dat is wel wat mooier dan een tochtstrip en ze zijn niet duur.

De ventilatieklep is hoogstwaarschijnlijk kromgetrokken, dit kan komen door hem te strak aan te draaien. Hoe en of je dit goed kan krijgen weet ik niet, maar het advies is in ieder geval; licht aanddraaien, hoe harder je hem aandraait hoe erger het word!

Weet je zeker dat het uit je ventilatieklep komt? het kan ook door je ruitenwissers heen komen, ik heb daar wel eens een heuse waterval doorheen gehad!

Matthijs75
Beginner
Beginner

Bericht door Matthijs75 » do 5 aug, 2010 22:06

Bekende Nederlandse fabrikant.... Hmmmm nog meer hints, anders ga ik wel even op zoek....

Ik vermoed dat het toch mijn ventilatieklep is.... De koets is verzonken, dus enigszins vervormd, ik denk dat de afsluiting niet goed meer past.... Anders misschien eens met een tuinslang kijken waar de lekkage vandaan komt...
2cv6 1974

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Rossero » do 5 aug, 2010 22:12

Je hebt een PM!

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » do 5 aug, 2010 22:32

in de opening van de ventilatie klep komt ook een tochtstrip (niet vocht aantrekkende soort) Uit een stuk zo hoog mogelijk beginnen en dan doorlopend langs onder en aan de andere kant weer omhoog. Dit helpt ook al een stuk.
Andere lekkage bron zijn de ruitenwisser asjes.
diverse Citroens, wat anders.

Plaats reactie