Invoeren

Alles over het heerlijke eendrijden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Invoeren

Bericht door Tom Duckpower » wo 11 aug, 2010 22:04

Kwam dit tegen via de site van de Ami vereniging:
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/a ... eel+_1.htm

Voorheen kon je, bij een A-type zonder papieren, via Citroen NL een homologatieverklaring krijgen, waarin Citroen aangaf dat deze auto door hun geproduceerd is. Hiermee kon je dan bij de RDW papieren aanvragen. Dit mag vanaf nu dus niet meer...
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5000
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » wo 11 aug, 2010 22:42

lekker verhaal, heb trouwens nog nooit een buitenlands kentekenbewijs gezien met meer dan 2 delen. Zoiets heb je alleen in nederland ....
en ook nog een kopie deel3 ;-)
diverse Citroens, wat anders.

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » do 12 aug, 2010 06:51

De homologieverklaring schijnt niet meer nodig te zijn bij invoer van auto's. Brussel heeft het afgeschaft omdat het de interne markt verstoorde. Maar dat is niet altijd bij iedere ambtenaar in Nederland bekend.

Daarom heeft de EU een klachtensite solvit geopend http://ec.europa.eu/solvit/site/about/index_nl.htm als men als onmachtig burger tegen dit soort zaken aanloopt.

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2665
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » vr 13 aug, 2010 22:25

Op deze manier regelen ze alles zo dicht dat mensen zullen gaan overstappen naar de hamertje tik methode... En dat willen ze juist niet...

Als er echt Europese samenwerking zou zijn zou men hier in het buitenlandse kentekenregister moeten kunnen kijken of een chassisnummer al dan niet geregistreerd staat als gestolen, en wat voor soort auto erbij hoort... :?
Verbruik: Afbeelding

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » za 14 aug, 2010 03:58

Een homologieveklaring zegt niets over kentekens, maar gaat over toelating op de markt van het land van productie. Dus zegt iets over het voldoen aan veiligheidseisen e.d.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

Gebruikersavatar
daniël
Beginner
Beginner
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 3 jun, 2007 19:23
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Bericht door daniël » wo 18 aug, 2010 17:24

Vandaag met de AZU uit 1957 naar de RDW geweest. Geen carte gris aanwezig, alleen het homologatiebewijs en een aankoopbon. Keurig netjes een identiteitsonderzoek gehad ivm start restauratie. Netjes alles verzegeld dmv loodjes en dossier aangemaakt. Tot zover dus helemaal geen probeem gehad dat er geen papieren bij waren.

Straks nieuw chassistje eronder en dan word het nummertje erin gehakt door de RDW meneer.
AZ 1959; AZU250 1976; 2cv 4x4 Barbour met BMW R1100 RS motorblok; Citroën AC4 1929; Solex 3800; Touareg-Trail 2008

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » vr 20 aug, 2010 00:21

Het lijkt mij ook lastig om na 53 jaar een carte gris te hebben. Zo heb ik nog een franse 2cv (in onderdelen) zonder carte gris maar wel met aankoopbon, Certificate du Cession (afstandverklaring) en Certificate d' Immatriculation (registratebewijs). Ik heb het toch maar voorgelegd aan de RDW. Want bij navraag bij de prefecture wordt er sinds oktober 2009 geen export Carte Gris meer gegeven. Dus is de Carte Gris weg moet de eigenaar deze opvragen (of in geval van overlijden - de erfgenaam). Tja, als deze is verdwenen dan zit je met probleem.
Laatst gewijzigd door BasvanEerden op vr 27 aug, 2010 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2665
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » vr 20 aug, 2010 09:30

het certificat d'immatriculation is de voorloper van de huidige carte grise. In principe moet je daarmee een auto kunnen invoeren, omdat de benodigde gegevens erop staan. Bij mijn dwergauto, die overigens om andere redenen niet werd toegelaten, zat nog de originele carte gris/c. d'i uit 1962, wat met de hand was geschreven :D Uiteraard zat er wel een droogstempel op.

Afbeelding
Afbeelding
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » do 26 aug, 2010 13:07

En vandaag antwoord van de RDW gekregen:

Geachte heer Van Eerden,

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Helaas kunt u geen kenteken krijgen op deze auto. In Europees verband is afgesproken dat wanneer een voertuig eerder geregistreerd is in een EU-lidstaat er altijd een kenteken dient te worden overlegd. Mogelijk kan de eigenaar in Frankrijk een hernieuwde uitgifte van het kenteken aanvragen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW

- Maar over de papieren die ik heb wordt niet gesproken. Ik heb een reactie teruggestuurd omdat de vorige eigenaar afstand gedaan heeft van zijn auto. Dus ide auto in principe eigenaarloos.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Gebruikersavatar
daniël
Beginner
Beginner
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 3 jun, 2007 19:23
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Bericht door daniël » zo 19 dec, 2010 13:16

Als het meezit wordt de regeling weer terug gedraaid. Dus iedereen die met een te grote plantenbak in de garage zit, er is weer hoop.

Zie hier op de Fehac site

Of bij de RDW:
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/a ... euring.htm

De door de FEHAC ondernomen actie en de samenwerking tussen de FEHAC en de RDW hebben er nu toe geleid, dat de RDW en het Ministerie van Infrastructuur en Milieu een verzoek bij de Europese Commissie gaan indienen om de betreffende Richtlijn 1999/37 aan te passen. De RDW zal vooruitlopend op en in afwachting van besluitvorming van de EC op dit verzoek, met ingang van 1 januari 2011 het weer mogelijk maken om voertuigen zonder documenten als Deel I en II (incomplete kentekendocumenten) in ons land in te voeren en op kenteken te zetten. Voorwaarde is wel dat kan worden voldaan aan de volgende eisen: positieve identiteitsonderzoek, positieve uitslag op onderzoek naar crimineel verleden van het voertuig en verklaring van geen bezwaar van de eerder registrerende lidstaat.
AZ 1959; AZU250 1976; 2cv 4x4 Barbour met BMW R1100 RS motorblok; Citroën AC4 1929; Solex 3800; Touareg-Trail 2008

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » ma 20 dec, 2010 13:26

Misschien toch nog hoop voor mijn gedemonteerde eend.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » di 4 dec, 2012 16:51

Op de website van de RDW kwam ik volgend bericht tegen:

Invoerkeuring voor klassieke voertuigen bij 5 keuringsstations
Als u een klassiek voertuig van 30 jaar of ouder in Nederland gaat invoeren, dan kunt u voor de invoerkeuring vanaf 1 februari 2013 alleen nog terecht bij 5 daarvoor geselecteerde RDW-keuringsstations. Voor deze opzet is gekozen omdat voor zo’n klassiekerkeuring specialistische kennis nodig is, die niet meer bij elk keuringsstation voorhanden is.

Specialistische kennis

De RDW heeft altijd het principe gehanteerd dat iedereen met elk voertuig bij elk RDW-keuringsstation terecht moet kunnen. Maar vanwege de benodigde specialistische kennis voor klassiekers is dat eigenlijk niet meer haalbaar. Het gaat bijvoorbeeld om technische kennis die nodig is om de authenticiteit van onderdelen en documenten vast te stellen. De RDW en FEHAC hebben samen deze nieuwe aanpak van keuringen opgezet.

De RDW-medewerkers op de aangewezen keuringsstations hebben specifieke kennis van klassiekers. De RDW en FEHAC werken samen om deze kennis op peil te houden en waar nodig te verdiepen.

U kunt voor invoerkeuringen van klassieke voertuigen bij de volgende keuringsstations terecht:
• Amsterdam
• Zwijndrecht
• Arnhem
• Veldhoven
• Zwolle

Afspraak maken

Als u via deze website een afspraak maakt voor een invoerkeuring, komt u (vanaf 1 februari 2013) automatisch bij één van deze stations terecht.

Bron:http://www.rdw.nl/nl/particulier/Pages/ ... tions.aspx
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » di 4 dec, 2012 17:15

....aaaai het waren dus geen ideeën maar is meteen doorgevoerd.

Dat wordt dus als de wiedeweer boel keuren voor februari!!!
Citroén rolls better than a Rolls!

AK350
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 688
Lid geworden op: vr 5 aug, 2005 20:20
Locatie: Schinnen

Bericht door AK350 » za 23 feb, 2013 21:53

Gelukkig is de nieuwe regeling alweer herzien.
Oldtimers van 30 jaar en ouder kunnen weer op elk RDW station ingevoerd worden.
Enkel op afspraak omdat er een gespecialiseerd medewerker aanwezig moet zijn
Invoerkeuring voor voertuigen ouder dan 30 jaar
Als u een klassiek voertuig van 30 jaar of ouder in Nederland gaat invoeren, dan wordt het voertuig vanaf 1 februari 2013 beoordeeld door een medewerker die is gespecialiseerd in historische voertuigen. Voor deze opzet is gekozen omdat voor zo’n klassiekerkeuring specialistische kennis nodig is, die niet meer bij elke medewerker voorhanden is.

Het gaat bijvoorbeeld om technische kennis die nodig is om de authenticiteit van onderdelen en documenten vast te stellen. De RDW en FEHAC hebben samen deze nieuwe aanpak van keuringen opgezet.

De daarvoor geselecteerde RDW-medewerkers hebben specifieke kennis van klassiekers. De RDW en FEHAC werken samen om deze kennis op peil te houden en waar nodig te verdiepen.
Afspraak maken

Het voorgaande betekent dat een voertuig dat ouder is dan 30 jaar niet meer zonder afspraak voor een invoerkeuring kan worden aangeboden. Maak vooraf een afspraak bij een RDW-keuringsstation.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987

Plaats reactie