Pagina 1 van 1
Invoeren
Geplaatst: wo 11 aug, 2010 22:04
door Tom Duckpower
Kwam dit tegen via de site van de Ami vereniging:
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/a ... eel+_1.htm
Voorheen kon je, bij een A-type zonder papieren, via Citroen NL een homologatieverklaring krijgen, waarin Citroen aangaf dat deze auto door hun geproduceerd is. Hiermee kon je dan bij de RDW papieren aanvragen. Dit mag vanaf nu dus niet meer...
Geplaatst: wo 11 aug, 2010 22:42
door AZL57
lekker verhaal, heb trouwens nog nooit een buitenlands kentekenbewijs gezien met meer dan 2 delen. Zoiets heb je alleen in nederland ....
en ook nog een kopie deel3

Geplaatst: do 12 aug, 2010 06:51
door Kulio
De homologieverklaring schijnt niet meer nodig te zijn bij invoer van auto's. Brussel heeft het afgeschaft omdat het de interne markt verstoorde. Maar dat is niet altijd bij iedere ambtenaar in Nederland bekend.
Daarom heeft de EU een klachtensite solvit geopend
http://ec.europa.eu/solvit/site/about/index_nl.htm als men als onmachtig burger tegen dit soort zaken aanloopt.
Geplaatst: vr 13 aug, 2010 22:25
door Michiel van G.
Op deze manier regelen ze alles zo dicht dat mensen zullen gaan overstappen naar de hamertje tik methode... En dat willen ze juist niet...
Als er echt Europese samenwerking zou zijn zou men hier in het buitenlandse kentekenregister moeten kunnen kijken of een chassisnummer al dan niet geregistreerd staat als gestolen, en wat voor soort auto erbij hoort...

Geplaatst: za 14 aug, 2010 03:58
door Kulio
Een homologieveklaring zegt niets over kentekens, maar gaat over toelating op de markt van het land van productie. Dus zegt iets over het voldoen aan veiligheidseisen e.d.
Geplaatst: wo 18 aug, 2010 17:24
door daniël
Vandaag met de AZU uit 1957 naar de RDW geweest. Geen carte gris aanwezig, alleen het homologatiebewijs en een aankoopbon. Keurig netjes een identiteitsonderzoek gehad ivm start restauratie. Netjes alles verzegeld dmv loodjes en dossier aangemaakt. Tot zover dus helemaal geen probeem gehad dat er geen papieren bij waren.
Straks nieuw chassistje eronder en dan word het nummertje erin gehakt door de RDW meneer.
Geplaatst: vr 20 aug, 2010 00:21
door BasvanEerden
Het lijkt mij ook lastig om na 53 jaar een carte gris te hebben. Zo heb ik nog een franse 2cv (in onderdelen) zonder carte gris maar wel met aankoopbon, Certificate du Cession (afstandverklaring) en Certificate d' Immatriculation (registratebewijs). Ik heb het toch maar voorgelegd aan de RDW. Want bij navraag bij de prefecture wordt er sinds oktober 2009 geen export Carte Gris meer gegeven. Dus is de Carte Gris weg moet de eigenaar deze opvragen (of in geval van overlijden - de erfgenaam). Tja, als deze is verdwenen dan zit je met probleem.
Geplaatst: vr 20 aug, 2010 09:30
door Michiel van G.
het certificat d'immatriculation is de voorloper van de huidige carte grise. In principe moet je daarmee een auto kunnen invoeren, omdat de benodigde gegevens erop staan. Bij mijn dwergauto, die overigens om andere redenen niet werd toegelaten, zat nog de originele carte gris/c. d'i uit 1962, wat met de hand was geschreven

Uiteraard zat er wel een droogstempel op.

Geplaatst: do 26 aug, 2010 13:07
door BasvanEerden
En vandaag antwoord van de RDW gekregen:
Geachte heer Van Eerden,
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Helaas kunt u geen kenteken krijgen op deze auto. In Europees verband is afgesproken dat wanneer een voertuig eerder geregistreerd is in een EU-lidstaat er altijd een kenteken dient te worden overlegd. Mogelijk kan de eigenaar in Frankrijk een hernieuwde uitgifte van het kenteken aanvragen.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
- Maar over de papieren die ik heb wordt niet gesproken. Ik heb een reactie teruggestuurd omdat de vorige eigenaar afstand gedaan heeft van zijn auto. Dus ide auto in principe eigenaarloos.
Geplaatst: zo 19 dec, 2010 13:16
door daniël
Als het meezit wordt de regeling weer terug gedraaid. Dus iedereen die met een te grote plantenbak in de garage zit, er is weer hoop.
Zie hier op de Fehac site
Of bij de RDW:
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/a ... euring.htm
De door de FEHAC ondernomen actie en de samenwerking tussen de FEHAC en de RDW hebben er nu toe geleid, dat de RDW en het Ministerie van Infrastructuur en Milieu een verzoek bij de Europese Commissie gaan indienen om de betreffende Richtlijn 1999/37 aan te passen. De RDW zal vooruitlopend op en in afwachting van besluitvorming van de EC op dit verzoek, met ingang van 1 januari 2011 het weer mogelijk maken om voertuigen zonder documenten als Deel I en II (incomplete kentekendocumenten) in ons land in te voeren en op kenteken te zetten. Voorwaarde is wel dat kan worden voldaan aan de volgende eisen: positieve identiteitsonderzoek, positieve uitslag op onderzoek naar crimineel verleden van het voertuig en verklaring van geen bezwaar van de eerder registrerende lidstaat.
Geplaatst: ma 20 dec, 2010 13:26
door BasvanEerden
Misschien toch nog hoop voor mijn gedemonteerde eend.
Geplaatst: di 4 dec, 2012 16:51
door BasvanEerden
Op de website van de RDW kwam ik volgend bericht tegen:
Invoerkeuring voor klassieke voertuigen bij 5 keuringsstations
Als u een klassiek voertuig van 30 jaar of ouder in Nederland gaat invoeren, dan kunt u voor de invoerkeuring vanaf 1 februari 2013 alleen nog terecht bij 5 daarvoor geselecteerde RDW-keuringsstations. Voor deze opzet is gekozen omdat voor zo’n klassiekerkeuring specialistische kennis nodig is, die niet meer bij elk keuringsstation voorhanden is.
Specialistische kennis
De RDW heeft altijd het principe gehanteerd dat iedereen met elk voertuig bij elk RDW-keuringsstation terecht moet kunnen. Maar vanwege de benodigde specialistische kennis voor klassiekers is dat eigenlijk niet meer haalbaar. Het gaat bijvoorbeeld om technische kennis die nodig is om de authenticiteit van onderdelen en documenten vast te stellen. De RDW en FEHAC hebben samen deze nieuwe aanpak van keuringen opgezet.
De RDW-medewerkers op de aangewezen keuringsstations hebben specifieke kennis van klassiekers. De RDW en FEHAC werken samen om deze kennis op peil te houden en waar nodig te verdiepen.
U kunt voor invoerkeuringen van klassieke voertuigen bij de volgende keuringsstations terecht:
• Amsterdam
• Zwijndrecht
• Arnhem
• Veldhoven
• Zwolle
Afspraak maken
Als u via deze website een afspraak maakt voor een invoerkeuring, komt u (vanaf 1 februari 2013) automatisch bij één van deze stations terecht.
Bron:
http://www.rdw.nl/nl/particulier/Pages/ ... tions.aspx
Geplaatst: di 4 dec, 2012 17:15
door Bull Frog Bleu
....aaaai het waren dus geen ideeën maar is meteen doorgevoerd.
Dat wordt dus als de wiedeweer boel keuren voor februari!!!
Geplaatst: za 23 feb, 2013 21:53
door AK350
Gelukkig is de nieuwe regeling alweer herzien.
Oldtimers van 30 jaar en ouder kunnen weer op elk RDW station ingevoerd worden.
Enkel op afspraak omdat er een gespecialiseerd medewerker aanwezig moet zijn
Invoerkeuring voor voertuigen ouder dan 30 jaar
Als u een klassiek voertuig van 30 jaar of ouder in Nederland gaat invoeren, dan wordt het voertuig vanaf 1 februari 2013 beoordeeld door een medewerker die is gespecialiseerd in historische voertuigen. Voor deze opzet is gekozen omdat voor zo’n klassiekerkeuring specialistische kennis nodig is, die niet meer bij elke medewerker voorhanden is.
Het gaat bijvoorbeeld om technische kennis die nodig is om de authenticiteit van onderdelen en documenten vast te stellen. De RDW en FEHAC hebben samen deze nieuwe aanpak van keuringen opgezet.
De daarvoor geselecteerde RDW-medewerkers hebben specifieke kennis van klassiekers. De RDW en FEHAC werken samen om deze kennis op peil te houden en waar nodig te verdiepen.
Afspraak maken
Het voorgaande betekent dat een voertuig dat ouder is dan 30 jaar niet meer zonder afspraak voor een invoerkeuring kan worden aangeboden. Maak vooraf een afspraak bij een RDW-keuringsstation.