Pagina 1 van 2

Twee traps met stang probleem

Geplaatst: ma 16 aug, 2010 22:09
door TimVS
Hallo ik heb een vraagje,

is er iemand die met een gasplang, met stang rijdt en een tweetraps carburator?

ik zoek de afstand tussen de pedaal en het duw trek systeem

Geplaatst: ma 16 aug, 2010 22:32
door AZL57
Ik heb wel het omgekeerde gedaan, een enkele carburateur op een eend met gaskabel gezet. Heb er een tweede hefboom bijgezet op de carburateur, naar onder wijzend.

Geplaatst: di 17 aug, 2010 18:00
door Nicky
Bij mij is het stangetje tussen de gasplank en het omkeerdeel ongeveer 16,5 cm.
Dat is gerekend inclusief het bolletje in het rubber van de gasplank tot en met de knik waarmee deze bevestigd is aan het mechanisme.

Afbeelding

Geplaatst: wo 18 aug, 2010 09:04
door TimVS
Bedankt, ik zal het dadelijk bij mij eens nameten

Geplaatst: vr 20 aug, 2010 16:08
door TimVS
Mijn is iets langer, maar volgens mij nog niet lang genoeg.
de stang is ook gelast zoals bij jou. is dat normaal?

Geplaatst: zo 22 aug, 2010 14:32
door Nicky
De foto komt niet van mij maar van hier:
http://picasaweb.google.be/v.samang/GasStang#

Geplaatst: zo 22 aug, 2010 16:10
door Yannick
:lol:

Geplaatst: zo 22 aug, 2010 17:27
door Frank-2cv
Dat zijn z'n eigen foto's :D

Geplaatst: zo 22 aug, 2010 23:56
door 2cvpieter
als de eerste tekort is. de tweede (langere) kun je een stuk uit of indraaien
maar wat is het probleem nu eigenlijk

Geplaatst: ma 23 aug, 2010 07:36
door Nicky
Hierbij een foto van mijn mechanisme, waarbij de stang niet gelast is.

Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: ma 23 aug, 2010 09:15
door TimVS
Ik ga straks de stang eens proberen te verlengen

Geplaatst: wo 8 sep, 2010 02:06
door MichelIDDS
Wij zijn een AK400 uit 1977 aan het restaureren.
Daar zit origineel een motor met enkeltraps carburateur met gasplank en duwstang-verbinding in.
Nu hebben we een goede andere motor met dubbeltraps caburateur. Dus zitten we ook met dit omkeer-probleem.
Is dit omkeermechanisme origineel? Is het ergens te krijgen? Heeft iemand er nog een liggen? En kan het altijd ingebouwd worden?
BVD

Geplaatst: wo 8 sep, 2010 21:05
door 2cvpieter
ja het is origineel veel dyane"s hebben het
het is redelijk makkelijk in te bouwen er moet alleen een gat in het schutbord geboord worden om een boutje te kunnen plaatsen de rest is makkelijk
als je me een pm stuurt weet ik er wel een,
je kunt ook redelijk makkelijk een nieuwe pedalen set plaatsen met hangend gaspedaal

Geplaatst: wo 8 sep, 2010 21:07
door AZL57
Of een tweede armpje aan je carburateur in de andere richting. Even lang las het originele. Heb ik al een jaar of 8 werkt ook heel goed.

Geplaatst: wo 8 sep, 2010 22:17
door Joos
Tim is op vakantie,

maar het probleem is ondertussen... een soort van opgelost ;-)