Pagina 1 van 2

Plek spanningsregelaar

Geplaatst: do 26 aug, 2010 21:55
door Burton Martin
Ik ben bezig met de restauratie van een 2CV6 club uit 1985. Deze wil ik zover mogelijk in originele staat herstellen. Daarom wil ik graag weten hoe en waar de originele spanningsregelaar bevestigd moet worden. Weet iemand dit toevallig? Een foto erbij zou heel erg mooi zijn.

Geplaatst: do 26 aug, 2010 22:15
door Tom Duckpower
De meeste hangen met een beugel (S-vormig) aan de accuklem vast.

Geplaatst: do 26 aug, 2010 22:26
door Rossero
VERLOPEN FOTO's

Geplaatst: do 26 aug, 2010 22:37
door Boudewijn
Ik wist niet dat er in de handel klemmen te koop zijn dus ik heb er zelf een gemaakt.
VERLOPEN FOTO's

Geplaatst: vr 27 aug, 2010 10:37
door AZL57
heel origineel hing hij in kunsstof haken aan de accu zelf, maar ik geloof niet dat je dat soort accu's nog krijgt, je kunt wel die kunsstof haak op een accu lijmen.

Geplaatst: za 28 aug, 2010 22:43
door Burton Martin
Allemaal bedankt voor de reacties; het is mij nu duidelijk.

Geplaatst: vr 9 mei, 2014 20:55
door Twécévé
Ik heb een nieuwe spanningsregelaar gekocht (electronisch) i.v.m monteren 123 ontsteking. Nou lijkt me dat de oude spanningsregelaar (zie foto) niet bevestigd is zoals het hoort. Begrijp nu dat er een rubberen steun aan de accuklem moet. Altijd als ik iets voor de eend heb besteld kom ik er, zodra de bestelling binnen is, achter dat ik nog iets nodig had ;-) Overigens is er een eendenboer die een accuklem heeft gemaakt met de mogelijkheid de spanningsregelaar er aan te hangen. Maar ja. Originaliteit vind ik ook mooi :-)
0DE86E4E-A051-4B79-BCBF-7A11A91F9178_zpspxdjqvnb.JPG

Geplaatst: vr 9 mei, 2014 22:35
door Thijs
Ik heb een nieuwe spanningsregelaar gekocht (electronisch) i.v.m monteren 123 ontsteking.
Wat is hier de logica van? :?

De oude spanningsregelaar gaat prima samen met een elektronische ontsteking hoor.

Geplaatst: vr 9 mei, 2014 22:56
door Twécévé
Yep. Maar mij is wijs gemaakt dat als de oude spanningsregelaar kapot gaat de kans zeer groot is dat je 123 er aan gaat. En dat wil je niet. Als de (nieuwe) elektronische spanningsregelaar kaduuk gaat geeft deze niks door en wordt ook je 123 niet overbelast. Zoiets. Veiligheidshalve dus.

Geplaatst: vr 9 mei, 2014 23:10
door Thijs
Ach ja, dat zou ik ook vertellen als ik die dingen verkocht....

Geplaatst: za 10 mei, 2014 09:25
door Twécévé
Het is me niet alleen door de verkoper duidelijk gemaakt hoor (het is hier o.a. te lezen op t forum). En de oude spanningsregelaar gaat keurig bij mn reserveonderdelen.

Geplaatst: za 10 mei, 2014 13:49
door DucKKnutsel
Maar dat ding op de foto is toch al een elektroniche? De oude zijn toch van die blikken dingen.

Je kan een plaatjes staal knippen en die met popnagels nagels aan de beugel maken.

Geplaatst: za 10 mei, 2014 14:24
door Twécévé
Of die oude electronisch is een beetje de vraag. De nieuwe gekocht met de eend niet bij de hand dus op basis van vage foto de spanningsregelaar als niet electronisch bestempeld. Zit er al 12 jaar in.

Geplaatst: vr 20 jun, 2014 13:45
door frenkie
Waarom zou een spanningsregelaar persé aan de accubeugel vast moeten zitten? Er is toch voldoende plek om hem ergens anders te bevestigen? Is hier een reden voor of gewoon toeval en daar geplaatst?

Geplaatst: vr 20 jun, 2014 14:21
door verkuilm
Die is ook electronich, die oude. Die zag je veel in de jaren 90.
Orgineel zat de spannings regelaar op de accu.
De accu had dan ook een apparte houder. Alleen die accus kun je niet meer kopen.
Ik heb de houder gelijmt op de accu.

Het staat me bij dat de regelaar op de accu zat ivm de temperatuur.
Waarom dat ook alweer was, ga ik over nadenken. Is me wel eens verteld.

Bij de mehari en dyanes zit ie op het schutbord en niet in de buurt van de accu.
Dus wat dat gaat....................

is een goeie! een kapotte regelaar geeft een spanning van wel 18 volt ipv 14,4volt
Ik zou verwachten dat 123 iginition etc daar wel tegen kunnen. Maar goed is dat natuurlijk niet.