Achterdeursloten werken niet goed
Achterdeursloten werken niet goed
Hey,
Ik heb een probleempje met mijn achterdeuren.
De sloten van mijn achterdeuren sluiten niet goed.
Wanneer ik ze op slot doe en wat druk uitoefen op het hendeltje gaan ze gewoon open. Niet echt goed voor diefstalbeveiliging dus.
Het hendeltje gaat gewoon iets te veel mee, waardoor je het dus open kan forceren.
Is dit een vaak voorkomend probleem?
Kan je dit op een of andere manier afstellen?
Nog een 2de ongerelateerd probleem:
heb mijn raamopenhoudertje vervangen maar het raampje klikt er blijkbaar niet echt goed in. Valt er iets te snel terug uit...
Kan je dit ook afstellen of wat verwringen ergens, zodat dit beter werkt?
Bedankt bij voorbaat voor jullie reacties.
Ik heb een probleempje met mijn achterdeuren.
De sloten van mijn achterdeuren sluiten niet goed.
Wanneer ik ze op slot doe en wat druk uitoefen op het hendeltje gaan ze gewoon open. Niet echt goed voor diefstalbeveiliging dus.
Het hendeltje gaat gewoon iets te veel mee, waardoor je het dus open kan forceren.
Is dit een vaak voorkomend probleem?
Kan je dit op een of andere manier afstellen?
Nog een 2de ongerelateerd probleem:
heb mijn raamopenhoudertje vervangen maar het raampje klikt er blijkbaar niet echt goed in. Valt er iets te snel terug uit...
Kan je dit ook afstellen of wat verwringen ergens, zodat dit beter werkt?
Bedankt bij voorbaat voor jullie reacties.
-
- Veelvuldig poster
ik denk dat je niet het vangertje bedoelt om het klapraam gesloten te houden maar het zwarte dopje bovenaan de deur om hem open te houden? in dat geval, daar valt niets aan te stellen, ik denk in het begin het raam met een flinke klap vastzetten, zal wel nieuwigheid zijn, of een slechte imitatie.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
- Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Of het pinneke met een drevel doorslaan, deze valt dan in de deur, dan kan de klem worden los genomen. Bij de methode van Tom heb ik wel eens gehad dat het gat in de deur ging vervormen, dit weer terug slaan geeft lak schade.Tom Duckpower schreef:Schroevendraaiertje erachter zetten, moet na wat bewegen met de schroevendraaier loskomen.
Daarna de andere erop zetten en het pinneke erin drukken.
terug slaan/drukken van de deur met een handvat van een schroevendraaier geeft geen lakschade. Met beleid natuurlijk. Als je pinneke in de deur ligt heb je er niets meer aan behalve gerammel.. 

Laatst gewijzigd door AZL57 op di 31 aug, 2010 00:45, 1 keer totaal gewijzigd.
diverse Citroens, wat anders.