waarde charleston
waarde charleston
Hallo,
Ik ben van plan een ongerestaureerde Charleston te kopen met minder dan 18000 orig km. De auto ziet er van binnen en buiten als nieuw uit.
Is 8000 euro rijklaar een gangbare prijs voor een dergelijke wagen ?
gr
Harry
Ik ben van plan een ongerestaureerde Charleston te kopen met minder dan 18000 orig km. De auto ziet er van binnen en buiten als nieuw uit.
Is 8000 euro rijklaar een gangbare prijs voor een dergelijke wagen ?
gr
Harry
-
- Veelvuldig poster
Harry,
Het is natuurlijk een hoop geld maar ik lees dat hij ongerestaureerd is en een lage kilometerstand heeft.
Als de charleston in nieuwstaat verkeerd en voorzien is van originele details (boekjes, onderhoudshistorie) is hij het vast en zeker waard.
Restaureer maar eens een eend..dan ben je vaak meer kwijt.
succes met de aankoop.
Het is natuurlijk een hoop geld maar ik lees dat hij ongerestaureerd is en een lage kilometerstand heeft.
Als de charleston in nieuwstaat verkeerd en voorzien is van originele details (boekjes, onderhoudshistorie) is hij het vast en zeker waard.
Restaureer maar eens een eend..dan ben je vaak meer kwijt.
succes met de aankoop.
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Gebruiker
hoofdsteunen en de kappen op de bumpers zijn er gemakkelijk achteraf op te zetten.
Het meest typerende voor de Duitse uitvoeringen zijn:
Achteruitrijlamp ipv mistlamp
Alarmknipperlichten, de schakelaar zit op de plaats van de "mistlampschakelaar"
Grootlichtsignaalschakelaar op het dashboard
Hoofdsteunen voor de club en charleston
Zwarte plastic kappen op de bumperrozetten
Zwarte plastic kappen op het uiteinde van de bumpers.
Zwarte plastic afdekkapjes in het interieur.
Daarnaast beschikken sommige Duitse uitvoeringen nog over een plastic mechanisme in het interieur voor de koplamphoogteverstelling.
Ik heb zelf 10 jaar een Duitse uitvoering (1990)
p.s. Katalysatoren worden in Duitsland nog steeds achteraf ingebouwd vanwege de milieu-zones in de steden. Zonder kat mag je in bepaalde steden het centrum niet in. In Nederland biedt het hebben van een kat op je 2cv geen fiscale voordelen.
Het meest typerende voor de Duitse uitvoeringen zijn:
Achteruitrijlamp ipv mistlamp
Alarmknipperlichten, de schakelaar zit op de plaats van de "mistlampschakelaar"
Grootlichtsignaalschakelaar op het dashboard
Hoofdsteunen voor de club en charleston
Zwarte plastic kappen op de bumperrozetten
Zwarte plastic kappen op het uiteinde van de bumpers.
Zwarte plastic afdekkapjes in het interieur.
Daarnaast beschikken sommige Duitse uitvoeringen nog over een plastic mechanisme in het interieur voor de koplamphoogteverstelling.
Ik heb zelf 10 jaar een Duitse uitvoering (1990)

p.s. Katalysatoren worden in Duitsland nog steeds achteraf ingebouwd vanwege de milieu-zones in de steden. Zonder kat mag je in bepaalde steden het centrum niet in. In Nederland biedt het hebben van een kat op je 2cv geen fiscale voordelen.
Eend goed, al goed