Pagina 1 van 1
waarde charleston
Geplaatst: wo 6 okt, 2010 00:58
door hama61
Hallo,
Ik ben van plan een ongerestaureerde Charleston te kopen met minder dan 18000 orig km. De auto ziet er van binnen en buiten als nieuw uit.
Is 8000 euro rijklaar een gangbare prijs voor een dergelijke wagen ?
gr
Harry
Geplaatst: wo 6 okt, 2010 07:57
door Bull Frog Bleu
Harry,
Het is natuurlijk een hoop geld maar ik lees dat hij ongerestaureerd is en een lage kilometerstand heeft.
Als de charleston in nieuwstaat verkeerd en voorzien is van originele details (boekjes, onderhoudshistorie) is hij het vast en zeker waard.
Restaureer maar eens een eend..dan ben je vaak meer kwijt.
succes met de aankoop.
Geplaatst: wo 6 okt, 2010 08:45
door Punky
Wat een gek ervoor geeft. Ze gaan ook voor meer over de toonbank.
Geplaatst: wo 6 okt, 2010 12:22
door TB
Goed gerestaureerd wordt er inderdaad meer voor gevraagd.
Als die km stand klopt en de eend ook gewoon klopt, dan is het wel een gangbare prijs hoor.
Wel even de eend laten nakijken door een kenner.
Geplaatst: wo 6 okt, 2010 22:08
door hama61
Het is een 2 cv met hoofdsteunen en voorzien van een aktief kool filter en knipperlichten op de zijwangen
Geplaatst: wo 6 okt, 2010 23:51
door AZL57
Koolfilter?? waar zet je die dan in de luchtklep?
Geplaatst: do 7 okt, 2010 07:31
door Willem2
Of bedoel je katalysator?
Geplaatst: do 7 okt, 2010 10:57
door hama61
Sorry voor de verwarring maar het is inderdaad een katalysator
Geplaatst: do 7 okt, 2010 11:09
door TimVS
Het is dus een Duitse uitvoering, dit kan je ook zien als er rubbers zitten op de hoeken van de bumper
Geplaatst: do 7 okt, 2010 13:58
door jeroen-2cv
hoofdsteunen en de kappen op de bumpers zijn er gemakkelijk achteraf op te zetten.
Het meest typerende voor de Duitse uitvoeringen zijn:
Achteruitrijlamp ipv mistlamp
Alarmknipperlichten, de schakelaar zit op de plaats van de "mistlampschakelaar"
Grootlichtsignaalschakelaar op het dashboard
Hoofdsteunen voor de club en charleston
Zwarte plastic kappen op de bumperrozetten
Zwarte plastic kappen op het uiteinde van de bumpers.
Zwarte plastic afdekkapjes in het interieur.
Daarnaast beschikken sommige Duitse uitvoeringen nog over een plastic mechanisme in het interieur voor de koplamphoogteverstelling.
Ik heb zelf 10 jaar een Duitse uitvoering (1990)
p.s. Katalysatoren worden in Duitsland nog steeds achteraf ingebouwd vanwege de milieu-zones in de steden. Zonder kat mag je in bepaalde steden het centrum niet in. In Nederland biedt het hebben van een kat op je 2cv geen fiscale voordelen.
Geplaatst: do 7 okt, 2010 16:24
door AZL57
Maar wel een beter verwarming als ie in de verwamingstunnel zit
