Zondag had ik problemen met m'n 2cv(met visa tweecilinder). Stationair liept ie prima maar bij het intrappen van het gaspedaal smoorde hij uit. Nu heb ik carberateur vervangen en liep hij voor even ok. Vanochtend weer gereden en nu gaat ie horten en stoten als ik het gaspedaal intrap. Iemand een idee?
Groeten 2cv in nood, Joost
horten en stoten
-
- Regelmatige poster
ik denk dat het aan de sensoren van de ontsteking ligt als je gas geeft gaat hij van de ene sensor richting de andere en als die het dan niet doet gaat het mis.
start hem eens en kijk of je een van de twee los kan maken terwijl de motor blijft lopen als je vervolgens gas geeft veranderd er dan iets? wissel ze dan eens om start hij dan niet meer dan weet je welke stuk is. er is ook een meetprocedure om de sensoren te testen maar is vrij lastig
succes ermee
start hem eens en kijk of je een van de twee los kan maken terwijl de motor blijft lopen als je vervolgens gas geeft veranderd er dan iets? wissel ze dan eens om start hij dan niet meer dan weet je welke stuk is. er is ook een meetprocedure om de sensoren te testen maar is vrij lastig
succes ermee