Startmotor vervangen
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
Startmotor vervangen
De startmotor van de burton heeft de geest gegeven. Met de multimeter gaan meten en met starten trekt hij in 1 keer de accu leeg. Erg k***. Dat verklaard het slechte starten. Het gaat om een imitatie startmotor die het toch ruim 2,5 jaar uitgehouden heeft. Maar hoe vervang ik de startmotor?
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
koppel de kabels aan de accu los. koppel de twee aansluitingen v/d startmotor en vervolgens de bevestigingsbouten van de startmotor los. (startmotor wel even vasthouden) monteren in omgekeerde volgorde
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
@punky
Antwoord C:
- Hij draait rond maar de motor slaat niet aan. Hij trekt tijdens het starten mijn accu leeg. En dat is een 55 ampere accu. Dus ik vermoed dat het relais kapot is. Want met starten gaat de voltmeter tot onder de 10 Volt. En als ik stop staat de accu tot net boven de 12 volt.
Antwoord C:
- Hij draait rond maar de motor slaat niet aan. Hij trekt tijdens het starten mijn accu leeg. En dat is een 55 ampere accu. Dus ik vermoed dat het relais kapot is. Want met starten gaat de voltmeter tot onder de 10 Volt. En als ik stop staat de accu tot net boven de 12 volt.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
Vandaag de nieuwe startmotor gemonteerd en het probleem is voorbij. Ik heb een nieuwe ducellier gemonteerd. Hij start weer als een zonnetje. Het was met de andere startmotor dat de voltmeter ver onder 10 ging en net boven de 9 bleef staan. De nieuwe blijft erboven.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
Een tiep verwarring?? Of zit er bij jou echt een dynamo op het vliegwiel?backfire schreef:twee bouten losmaken, de accukabel loshalen bij de startmotor, de dynamodraad loshalen en startkabel (met stekkertje of schroefje) loshalen. Dan pak je de dynamo er zo tussen uit. Vervolgens een goeie dynamo kopen en even melden aan je leverancier!
PS. Makkelijk te vervangen zo'n startmotor hè, leuk sleutel klusje als je het nog niet zoveel gedaan hebt.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p